Puhelinmyyjän keskipalkka yli 3000 euroa
Uskoo ken haluaa:
Näillä aloilla keskipalkka nousi euromäärässä eniten:
6. Puhelinmyyjä. Puhelinmyyjän keskipalkka nousi 519 eurolla. Korotuksen jälkeen puhelinmyyjän keskipalkka on 3239 euroa
https://www.kaleva.fi/uutiset/talous/psykiatrien-kirurgien-ja-puhelinmy…
Kommentit (13)
Jos pitäisi paikkaansa, niin olisi enemmän puhelinmyyjiä.
Ihan mahdollista; Tutkimukseen onvastannut se yksi pyhelinmyyjä, joka saa järkevää palkkaa, ja ne kaikki peruspalkkaa ja huonompaa saavat jättivät vastaamatta.
Älä puhu paskaa. Kaikkein paskin ammatti feissareiden jälkeen. Kieltää pitäisi!
Käsite "keskipalkka" on tässä yhteydessä todella epäpätevä kuvaamaan todellisuutta.
Ihan mukavalla asialla tässä soittelen. Kyllähän noita puhelinmyyjien paikkoja ueinkin mainostetaan kertomalla kuinka parhaat myyjät tienaavat jopa 8000 kuukaudessa. Ehkä sen takia on keksitty että joo, tällä alalla on sitten tällainen ja tällainen keskipalkka. Luulen että karu totuus on se, että suurin osa tekee hommia opintojen ohella ja tienaa ehkä muutaman lantin. Joku perus lehtimyyjä ei takuulla tienaa mitään mainittavia summia, ja vaihtuvuus on suurta.
No itse tienasin Elisan tuotteita myymällä lähes joka kk 3500e. Jotkut tienasivat enemmän. Nykyisessä työssäni palkkani on pienempi, mutta saanpahan tehdä työtä mistä tykkään. Puhelinmyynti alkoi jossain vaiheessa tulemaan korvista ulos. Olen tosin myynyt jotain vitamiineja joskus eri yhtiössä ja palkka oli silloin huikeat 600 e/kk. :D
Hesarin (muistaakseni oli hesari) palkkataulokkoja katselin tänään tienaan alle 2/3 siitä mitä keskimäärin ikäiseni ja saman koulutuksen saaneet. Jotenkin isoilta tuntuvat nuo "keskiarvot" verrattuna omiin kokemuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Hesarin (muistaakseni oli hesari) palkkataulokkoja katselin tänään tienaan alle 2/3 siitä mitä keskimäärin ikäiseni ja saman koulutuksen saaneet. Jotenkin isoilta tuntuvat nuo "keskiarvot" verrattuna omiin kokemuksiin.
Ne on alakanttiin. Muista myös lomarahat ja bonukset.
Ei ne ole mitään lehtimyyjiä. Vaan ne jotka sillä oikeasti tienaa myy yrityksille.
Sinccis
No niin, nyt kateellisia vastauksia odottelen. Käyn hakemassa sipsejä ja olutta.