Miten aikuiset ihmiset kehtaa vielä tehdä tämmöistä?
Minulla oli juttua erään miehen kanssa parin viikon ajan. Tai luulin niin. Sovittiin että käydään syömässä viikonloppuna, mies sitä vielä ehdotti. Juteltiin viesteillä tämä aika ja harrastettiin puhelin s***iä. Yhtäkkiä miehestä ei enää kuulunut, ei vastannut viesteihin. Kysyin mikä sille tuli. Vastasi että on kiireitä.
Tänään olen ollu ihan rikki. Mies olikin pitänyt minua pilkkanaan ja levitellyt minusta juoruja ja näytellyt arkaluontoisia kuvia minusta kaikille. Kokopäivän on tullut kuittailuja joka suunnasta. Vihjailuja kuvistani ja meidän keskusteluista.
En ymmärrä miten aikuiset jaksaa tällaista tehdä. Vaikuttaa enemmän 15vuotiaiden draamalta.
Tuntuu niin pahalta ja nöyryyttävältä. Nolottaa ihan älyttömösti, en halua enää liikkua missään.
Mies on 25vuotias, samoin minä.
Mitä tässä voi tehdä? Voisin levitellä miehen kuvat ja keskustelut mutten halua alentua sille tasolle. Voinko tehdä mitään vai muutanko jonnekkin kauas :'(
Kommentit (38)
Kiusaamiseen saa tottua oli miehet minkä ikäisiä tahansa, ei tuo muutu ikinä.
Mies ei ollut ihan tuntematon, sillä luotinkin häneen ja kun hän itse oli mukana jutussa. Ymmärrän kuitenkin että itse olin typerä kun kuvia lähetin. En vaan silti ymmärrä miksi joku pitää tällätavalla pilkkanaan. Mitä mies siitä hyötyi?
Ja tiedän että kuvat näyttänyt kun niistä vihjailtiin siihen malliin ettei ole voinut tietää ilman että nähnyt ne.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikosilmoituksen?
Joka johtaa mihin?
Luultavasti korkeintaan nuhteisiin ja sakkoihin. Sakot on tuomio kunnianloukkauksesta. Myös korvauksia voi saada.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ollut ihan tuntematon, sillä luotinkin häneen ja kun hän itse oli mukana jutussa. Ymmärrän kuitenkin että itse olin typerä kun kuvia lähetin. En vaan silti ymmärrä miksi joku pitää tällätavalla pilkkanaan. Mitä mies siitä hyötyi?
Ja tiedän että kuvat näyttänyt kun niistä vihjailtiin siihen malliin ettei ole voinut tietää ilman että nähnyt ne.
Ap
Siksi kun nämä on juuri niitä asioita jotka opettaa sitä elämää. En tiedä onko joku antanut sinulle kuvan, että olisi ihanne maailmassa, jossa kaikki menee aina tismalleen oikein, kun ollaan aikuisia. Aikuisetkin tekee tyhmiä asioita ja virheitä. Ja nyt minusta kuulostaa siltä, että puhun 4 vuotiaalle lapselleni. Jotenkin suloista, että noinkin iso tyttö kyselee ja miettii tällaisia asioita, mutta se kertoo että olet saanut elää huoletonta nuoruutta. Harmi kun elämällä sattuu olemaan pirun huono huumorintaju ja se opettaa. Ota elävänä oppimateriaalina, jota ei kannata ohittaa. Lähes jokainen meidän elämän tuleva tuleva ihminen saattaa satuttaa tai loukata voimme valita vain ne jotka pidämme elämässämme.
Olet kyllä itsekin ollut harkitsematon, mutta se ei poista sitä, että mies on syyllistynyt rikokseen (yksityisyyttä loukkaava tiedon levittäminen, mahdollisesti myös kunnianloukkaus). Voisi olla miehelle ihan hyvä opetus joutua maksamaan sakot sekä useiden tuhansien eurojen korvaukset sinulle oikeudenkäyntikuluistasi ja kärsimyksestä. Suosittelen siis rikosilmoituksen tekemistä ja (kalliille) asianajajalle juttelemista.
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä itsekin ollut harkitsematon, mutta se ei poista sitä, että mies on syyllistynyt rikokseen (yksityisyyttä loukkaava tiedon levittäminen, mahdollisesti myös kunnianloukkaus). Voisi olla miehelle ihan hyvä opetus joutua maksamaan sakot sekä useiden tuhansien eurojen korvaukset sinulle oikeudenkäyntikuluistasi ja kärsimyksestä. Suosittelen siis rikosilmoituksen tekemistä ja (kalliille) asianajajalle juttelemista.
Huutonaurua :D Ei nyt olla missään amerikkalaisessa elokuvassa vaan maassa jota kutsutaan suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin linkkejä, jossa kerrotaan millaisia tuomiota noista rikoksista on saatu.
Mä kyllä keräisin materiaalin ja veisin poliisille, noista ihan tuntuvat korvaukset voit saada ja jättääpä ehkä kyseinen ihminen seuraavan naisen rauhaan.
Tuota tapahtuu nykyään hyvinkin paljon ja ainoa tapa saada loppumaan on tehdä ilmoitus poliisille aina kun kyseiseen ilmiöön törmää.
Tuo on ihan rikoslaissa rangaistava teko, eikä suotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin linkkejä, jossa kerrotaan millaisia tuomiota noista rikoksista on saatu.
Yksityisyyttä loukkaavan tiedon levittäminen, googlaa niin saat esimerkkejä tapauksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
axl toki siinä oli kuvien levittämisen sijaan salakuvauksesta, mutta uskoisin tuomion olevan melkolailla sama, uhrin kokeman häpeän ja nöyryytyksi tulemisen huomioiden.
ja eikös ne duomalaiset julkkis naiset nostanut juuri kanteen tästä alastonkuvia levittäneestä valokuvaajasta.
kyllä näitä tapauksia on sen kun etsii.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa olla varovaisempi, nyt oli liian aikaisin intiimejä kuvia ja puhelinseksiä. Jos niitä nyt yleensäkään alkavassa suhteessa tarvitaan.
Mies on tyhmä ja lapsellinen, mutta olet hiukan itsekin osallinen asiaan, olisit tutustunut häneen paremmin ennenkuin menit mukaan hänen pyyntöihinsä.
Ei kaikkia pyyntöjä tarvitse heti ja aina toteuttaa, jos mies on tosissaan niin kyllä ymmärtää. Eikä edes pyydä mitään intiimikuvia tms. parin viikon aikana.
Jos ei ole tosissaan, niin seuraus on sitten tämä.
Alastonkuvat on oikeastaan pyyntö jota ei tarvi eikä kannata koskaan toteuttaa, jos ajatus kuvien leviämisestä tuntuu pahalta. Ihmiset muuttuu ja tilanteet muuttuu, jos joku on nyt luotettava niin ei ole sitä välttämättä vaikka 20 vuoden päästä.
Itsellä on periaate, että minut näkee alastivaan livenä ja muuten saa käyttää omaa mielikuvitusta.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oletko sanonut miehelle, että tiedät, että hän on levitellyt kuvia ja kysynyt, miksi teki sen?
Tekisin rikosilmoituksen. Ei tuollaiseen ihmiseen kannata pitää mitään välejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa olla varovaisempi, nyt oli liian aikaisin intiimejä kuvia ja puhelinseksiä. Jos niitä nyt yleensäkään alkavassa suhteessa tarvitaan.
Mies on tyhmä ja lapsellinen, mutta olet hiukan itsekin osallinen asiaan, olisit tutustunut häneen paremmin ennenkuin menit mukaan hänen pyyntöihinsä.
Ei kaikkia pyyntöjä tarvitse heti ja aina toteuttaa, jos mies on tosissaan niin kyllä ymmärtää. Eikä edes pyydä mitään intiimikuvia tms. parin viikon aikana.
Jos ei ole tosissaan, niin seuraus on sitten tämä.Alastonkuvat on oikeastaan pyyntö jota ei tarvi eikä kannata koskaan toteuttaa, jos ajatus kuvien leviämisestä tuntuu pahalta. Ihmiset muuttuu ja tilanteet muuttuu, jos joku on nyt luotettava niin ei ole sitä välttämättä vaikka 20 vuoden päästä.
Itsellä on periaate, että minut näkee alastivaan livenä ja muuten saa käyttää omaa mielikuvitusta.
Se on ihan hyvä, tosin suomessa yleistyvä ilmiö on salakuvaus.
Siksi joka ikinen juttu kannattaa viedä poliisille, jotta nuo ihmisroskat jää nalkkiin ja toimivat varoittavana esimerkkinä muille sitä yrittäville!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole tosissaan, niin seuraus on sitten tämä.Alastonkuvat on oikeastaan pyyntö jota ei tarvi eikä kannata koskaan toteuttaa, jos ajatus kuvien leviämisestä tuntuu pahalta. Ihmiset muuttuu ja tilanteet muuttuu, jos joku on nyt luotettava niin ei ole sitä välttämättä vaikka 20 vuoden päästä.
Se on ihan hyvä, tosin suomessa yleistyvä ilmiö on salakuvaus.
Siksi joka ikinen juttu kannattaa viedä poliisille, jotta nuo ihmisroskat jää nalkkiin ja toimivat varoittavana esimerkkinä muille sitä yrittäville!
Olen samaa mieltä. Kuvien levittäjä on tietysti yksin se, joka teki väärin, vaikka kuvia ei kannattaisikaan lähettää. AP ei tehnyt väärin, vaikka luotti liikaa.
Wikipediassakin on artikkeli yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen, eli idea on se, että joku levittää sellaisia toisen yksityiselämään kuuluvia tietoja, joiden leviäminen voi aiheuttaa kärsimystä sille, jota tieto koskee. Tässä tieto on totta. Kunnianloukkauksessa levitettävä tieto on valheellista.
Suosittelisin kaiken kirjaamista ylös, ihan että kuka sanoi mitä, esim. kuka milloin ilmaisi nähneensä kuviasi, ja sitten vaan poliisin luo.
Teit tyhmästi. Ota opiksi. Äijä ignorelle.
Vierailija kirjoitti:
Wikipediassakin on artikkeli yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen, eli idea on se, että joku levittää sellaisia toisen yksityiselämään kuuluvia tietoja, joiden leviäminen voi aiheuttaa kärsimystä sille, jota tieto koskee. Tässä tieto on totta. Kunnianloukkauksessa levitettävä tieto on valheellista.
Suosittelisin kaiken kirjaamista ylös, ihan että kuka sanoi mitä, esim. kuka milloin ilmaisi nähneensä kuviasi, ja sitten vaan poliisin luo.
Ap:n tekstistä
"levitellyt minusta juoruja"
Eli jos nuo eivät ole totta niin myös kunnianloukkaus on täysin mahdollinen.
Jos ei ole tosissaan, niin seuraus on sitten tämä.