Huonoimmat ja oudoimmat kotiniksit, mitä olette kuulleet
...tai jopa erehtyneet kokeilemaan?
Yksi outo sekä surkea niksi: hajonneen lasin sirpaleet saa lattialta pois painelemalla vaalean leivän palalla. Ööh, kuulostaa paljon työläämmältä kuin vanha kunnon imuri tai harja, ja montakohan leipäpalaa siihen pitäisi tuhlata?
Kommentit (344)
Vierailija kirjoitti:
Piparkakut on helppo kaulia käsipyyhkeiden välissä. Siis kankaisten, ei paperisten.
Voin kuvitella mitä nukkaa siihen taikinaan tarttuu ja miten taikina jämähtää kankaaseen kiinni.
Tässä pitäisi tietysti käyttää kahta leivinpaperia, jos pitää jostain syystä kaulita jotain sitkeää ja löysää taikinaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikkunat tulisi kuivata sanomalehdellä. Jos se muste tarttuu käsiin, niin tarttuu se myös ikkunaan. Ellei sitten tavoitteena alunperinkin ollut likaiset ikkunat.
Tämä on ihan toimiva niksi, ei se muste tartu lasiin. Itse olen hinkannut ikkunoita sanomalehdellä ja lopputulos on erittäin kirkas.
Koitin kerran ja muste tarttui karmeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikkunat tulisi kuivata sanomalehdellä. Jos se muste tarttuu käsiin, niin tarttuu se myös ikkunaan. Ellei sitten tavoitteena alunperinkin ollut likaiset ikkunat.
Sanomalehtipaperin sijaan suosittelen kokeilemaan kahvisuodatinta, toimii oikeasti hyvin!
Ohis
Ihmettelen näitä milloin milläkin ikkunoiden pyyhkimistä. Kun ostat ikkunalastan, ja vedät sillä ikkunan pinnan ylhäältä alas, niin siihen ei jää enää mitään mitä voisi pyyhkiä millään. Miksi et tee näin, vaan kastetet ikkunan ja kuivaat jollain rätintapaisella?
Että kun kahvin-suodatinpussit on loppu niin keittää kattilassa porokahvit vetää sukkahousut päähän ja juo siitä läpi ne sumpit. Koitin mutta hankalaa ja sotkuista, koko ajan joutuu kääntämään uuden kohdan sukkiksista kun menee tukkoon ja ludo valuu pitkin rinnuksia ! !
Vierailija kirjoitti:
Nainen, laita lasta tehdessä punaiset kumisaappaat jalkaan, niin tulee tyttölapsia. Toimii.
ei kannata mustia nokialaisia !
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan uskottiin, että kupariputki sängyn alla estää maasäteilyä, eli radonia.
Maasäteilyä ei ole mutta radonia on, Ei auta kupariputki eikä viinaputki !
Että jos suodatinpussit on loppu niin saman asian ajaa talouspaperi kahvin keitossa, ei nyt ollut ihan totta,, Pahin oli kuitenkin että ennenaikaan sanottiin että palovammaan pitää laittaa voita, voi kauhistus sentään mikä kipu kun äiti läiskäisi voita palovamman päälle kun olin lapsi :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesupähkinät olivat kyllä minulle pettymys. Jotkut väittävät, että ne toimivat hienosti, mutta ehkä he pesevät jotain tyyliin aikuisen toimistotyöläisen vaatteita yhden työpäivän käytön jälkeen. Tahrat vaatteista eivät ainakaan lähteneet pesupähkinöillä. Joku sitten neuvoi, että tahrat pitää käsitellä sappisaippualla. Joo kiitos ei, en rupea käymään läpi jokaista lapsiperheen n. tuhatta tahraa joka koneellisesta. Mitä virkaa pesupähkinöille sitten enää siinä kohtaa jääkään?
Ei ne poista tahroja. Pesen lakanat ja pyyhkeet 95c pesupahkinoiden kanssaa. Toimii hyvin.
Alle 40c ne eivat toimi yhta hyvin.
Kaytan siis seka perinteista pesujauhetta, super tahranpoistaja litkua etta pahkinoita riippuen mita pesen.
Luultavasti lopputulos olisi ihan sama ilman pähkinöitäkin. Kyllähän 95 asteen vesipesu jo hyvin puhdistaa itsessään, ainakin ne lakanat ja pyyhkeet.
Saksien teroittaminen, leikkaamalla moneen kertaan taiteltua alumiinifoliota!! ??
Ei varmaan terotu!
Vierailija kirjoitti:
Että kun kahvin-suodatinpussit on loppu niin keittää kattilassa porokahvit vetää sukkahousut päähän ja juo siitä läpi ne sumpit. Koitin mutta hankalaa ja sotkuista, koko ajan joutuu kääntämään uuden kohdan sukkiksista kun menee tukkoon ja ludo valuu pitkin rinnuksia ! !
Eiks olis paljon parempi suodattaa se porokahvi toiseen kattilaan sukkahousuista tehdyllä suodattimella.
Vielä parempi tulos tulee käyttämällä sukkaahousujen haarakiila-osaa, saat muikean makuista aromikahvia,
Vierailija kirjoitti:
Että jos suodatinpussit on loppu niin saman asian ajaa talouspaperi kahvin keitossa, ei nyt ollut ihan totta,, Pahin oli kuitenkin että ennenaikaan sanottiin että palovammaan pitää laittaa voita, voi kauhistus sentään mikä kipu kun äiti läiskäisi voita palovamman päälle kun olin lapsi :(
Sen voin pitääkin olla suolatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan toimiva niksi, ei se muste tartu lasiin. Itse olen hinkannut ikkunoita sanomalehdellä ja lopputulos on erittäin kirkas.
Koitin kerran ja muste tarttui karmeihin.
Sillä sanomalehdellä kuivataan vain lasi, ei niitä karmeja.
Vierailija kirjoitti:
Pirkassa tämäkin taisi olla. Suunnilleen näin: "Miksi siivotessa pitäisi pukeutua huonoihin vaatteisiin? Pukeudu juhlamekkoon ja korkkareihin, niin siivous tuntuu paljon kivemmalta!" Niin, voihan se jopa toimia, että saa uutta pirteyttä, kun tekee kotihommia eri tavalla. Mutta vielä olisi voinut miettiä tuota kohtaa, että niin, MIKSI tosiaan siivotessa yleensä pukeudutaan rönttävaatteisiin...
No mä oon ainakin siivoamisen jälkeen hikinen ja likainen itse. Ei viitsisi pilata sitä juhlamekkoa.
Ennen neuvottiin puhdistamaan hopeat hammastahnalla. Näin minäkin lapsena kotona opin ja hieroin hammastahnalla kahvilusikoita, kun vieraita oli tulossa. Nythän on jo aikaa sitten todettu, että ei pidä niin tehdä. Hopea on pehmeä jalometalli ja hammastahna naarmuttaa sen pintaa.
Sitten neuvottiin puhdistamaan hopeat uittamalla niitä Silver Quick -liemessä, joka haisi kamalalle. Ei sekään ole enää hyväksyttyjen listoilla. Tarkoituksella tummennetut kohdat, koristeet, haalistuvat myös eivätkä enää palaa entiselleen.
Se iänikuinen sokeripalakikka tullut jo vuosikymmeniä vastaan milloin missäkin nikseissä. Olen kokeillut, lieden puhdistaminen sokeripaloilla on älyttömin niksi ikinä!
Vierailija kirjoitti:
Vanhojen k-usenpolttamien pskaranrantuisten alushousujen käyttö siivouksessa on jotain mitä en käsitä. Samoin harsoontueet lakanat, joilla lähinnä levittää nukkaa ja langanpätkiä ympäri kämppää.
Minä leikkaan lakanat räteiksi, ovat aivan loistavia käyttää sellaisina kertakäyttörätteinä likaisissa hommissa. Esim. auton lamppuja pestessä, pyörää puhdistaessa ym. vastaavassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^^Tuo kahvinkeittimen puhdistusniksi konetiskiaineella on pahin. Jos on niin likainen keitin niin eikö olisi aika hankkia uusi.
No ei enää lisää jätettä kaatopaikoille!
Mikä legenda tämä on, ettei kuumaa kestävät kahvinkeittimen osat kestäisi pesuainetta?
Jos ne on metallia aivan varmasti kestää ja jos muovia, pitäisi silti kestää kemiallisesti tai ne ei täyttäisi monien maiden elintarviketurvallisuus normeja. Mm. Briteissä ROHS-vaatimukset todella tiukkoja.
Se on REACH joka noita kemikaaleja säätelee, ei RoHS. RoHS keskittyy elektroniikan haitallisiin aineisiin.
Vierailija kirjoitti:
Liesituulettimen ritilä kuulemma puhdistuu niin kätevästi, kun kuplittaa siinä soodaa ja etikkaa, ja sitten vähän harjalla auttaa. No ei se mitään puhdistunut. Panen ritilän edelleen tiskikoneeseen kuten ennenkin, sieltä se tulee hohtavan puhtaana ilman vaivaa.
Mulla puhdistu kun oli tarpeeksi kauan altaassa.Ruokasooda ja kuuma vesi riitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liesituulettimen ritilä kuulemma puhdistuu niin kätevästi, kun kuplittaa siinä soodaa ja etikkaa, ja sitten vähän harjalla auttaa. No ei se mitään puhdistunut. Panen ritilän edelleen tiskikoneeseen kuten ennenkin, sieltä se tulee hohtavan puhtaana ilman vaivaa.
Mulla puhdistu kun oli tarpeeksi kauan altaassa.Ruokasooda ja kuuma vesi riitti.
Minäkin liotan aina soodalla rasvat irti. Toimii ihan hyvin. Voi vähän sienellä hinkata liotuksen jälkeen. Etikan lisääminen vain haittaisi rasvan liotusta.
Aivan käsittämätön niksi. Tahmeaa perunaa pitkin lattioita. Ou jeah!