Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri kertoi että tietää tulevan lapsen sukupuolen mutta ei halua paljastaa sitä. Ärsyttää tollanen tiedon panttaaminen.

Vierailija
05.09.2019 |

Minkä takia sitte itse halusi tietää vauvan sukupuolen etukäteen? Voihan lastenvaatteita ostaa sellaisia jotka sopii sekä tytölle ja pojalle. Lastenrattaat on nykyään joko mustia tai harmaita joten sopii kummalle vaan. EMPÄS KERROKAAN...halutaanko sillä tiedon panttauksella kiusata muita vai onko tuleva sukupuoli pettymys eikä siitä vaan halua puhua??

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi voi. Eipä sun auta muuta kuin odottaa mitä putkahtaa esiin. Pitäisin ärtymyksen omana tietonani, jos olisin sinä.

Se on Reetta Tömperin sisar. Osoite Area 51, New Mexico. Samanlainen liskonainen.

Vierailija
22/38 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kollega jäi mammikselle. On puhunut raskaudestaan kyllästymiseen asti, mutta päätin jaksan kuunnella ja hymyillä.

Eräs kollegoista meni kysymään sukupuolta. Se on salaisuus.

Vitsi, kun kiviäkin kiinnostaa. Se on tyttö tai poika. Usko pois, kollegalle on aivan sama.

Tietenkin se on ihan sama, muille paitsi vanhemmille itselleen. Sanoimme kaikille ettemme tiedä, vaikka tiesimmekin, näin välttyi loukkaantuvilta jankkaajilta.

Tämä on hienosti hoidettu.

Itse en näe syytä miksi otetaan sukupuolesta selvää ja sitten se onkin salaisuus ?

Älkää odottavat äidit odottako me kaikki ollaan yhtä innoissaan

Miksi ihmeessä, joku luulisi muiden olevan into piukeena toisen raskaudesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja seuraavaksi se kertoo, että nimi on jo päätetty, mutta muut ei saa sitä tietää ennen kuin pappi sanoo. Niin, itseasiassa pappihan sen nimen antaa. 

Vierailija
24/38 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan alaklikata mutta en kommentoida = palstan lurkkerit.

Vierailija
25/38 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavalla tai toisella tosi moni yrittää rakentaa jotain erityisyyskulttia ympärilleen. Vauvani sukupuoli, seksikumppanini, erityistarpeeni... Olen tosi väsynyt ihmisiin. Jos ette tuo mitään keskusteluun vaan lypsätte toisten uteliaisuutta, suksikaa suolle ihan oikeasti. Ketä kiinnostaa.

Muuten alapeukuttaisin mutta kun satun tuntemaan ihmisen joka toimii näin. Julistaa joka puolella että tietää sukupuolen mutta ei kerro. Ja kun me kerroimme oman lapsemme sukupuolen, paheksui tätä. Hän haluaa muutenkin olla jatkuvasti huomion keskipisteenä ja arvostelee samalla muita jotka ei tänään toimi kuten hän. Tällainen ihmistyyppi todellakin on olemassa.

Vierailija
26/38 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavalla tai toisella tosi moni yrittää rakentaa jotain erityisyyskulttia ympärilleen. Vauvani sukupuoli, seksikumppanini, erityistarpeeni... Olen tosi väsynyt ihmisiin. Jos ette tuo mitään keskusteluun vaan lypsätte toisten uteliaisuutta, suksikaa suolle ihan oikeasti. Ketä kiinnostaa.

Muuten alapeukuttaisin mutta kun satun tuntemaan ihmisen joka toimii näin. Julistaa joka puolella että tietää sukupuolen mutta ei kerro. Ja kun me kerroimme oman lapsemme sukupuolen, paheksui tätä. Hän haluaa muutenkin olla jatkuvasti huomion keskipisteenä ja arvostelee samalla muita jotka ei tänään toimi kuten hän. Tällainen ihmistyyppi todellakin on olemassa.

Kiitos. Tämä on kypsin responssi jonka olen palstalla saanut. Tunnen kyllä halun alaklikata jotakin ajatusta, mutta kun todellisuus sotii tätä vastaan... Elämä on ja niin poispäin.

Vierailija
27/38 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka ette halunneet/halua kertoa tulevan lapsenne sukupuolta kysyttäessä: miksi? Kysyn neutraalin uteliaasti kun en itse ymmärrä.

Vierailija
28/38 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka ette halunneet/halua kertoa tulevan lapsenne sukupuolta kysyttäessä: miksi? Kysyn neutraalin uteliaasti kun en itse ymmärrä.

Siksi koska haluan antaa lapseni itse päättää sukupuolensa ilman painostusta. En siis väkisinoleta lapsen sukupuolta enkä halua kenenkään muunkaan toimivan niin.

Vierailija
29/38 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ainakin Suomessa heti ruvetaan ostelemaan tietyn värisiä vaatteita vauvalle riippuen sukupuolesta. Pojille tummaa ja autojen kuvia, tytöille pinkiä, pinkkiä, pinkkiä, ja ai niin pinkkiä ja jokunen kukka/eläinkuvio. En halunnut että lahjoissa olisi pinkkiä jos olisikin tyttö sillä inhoan itse pinkkiä.

Olen ostanut nyt lapselleni myös pinkkiä, jotta se olisi sitten hänelle yksi väri muiden joukossa. Mutta valinnanvaraa ei kauheasti marketeissa ole.

Lisäksi koska tuo syntyvä on uusi ihminen on uusi persoona, ei vain tyttö tai poika niin en kertonut sukupuolta.

Mitä se ketään oikeasti liikuttaa kumpi se on? Pelkkää uteliaisuutta joka voidaan nykyään tyydyttää aiemmin kuin ennen ultrausta. Eikö tärkeintä olekaan se että se on terve?

30/38 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä muut kysyy, että "tiedättekö sukupuolen?" Eipä siihen viitsi valehdella, että emme tiedä, mutta emme halua kertoa sukupuolta kaikille, koska se ei vaan kuulu muille tai ole olennaista. Inhoan kaikkea tyttö/poikahössötystä ja joku kuitenkin aloittaa aina sen "prinssi tai prinsessa" -paskan...niin emme vaan kerro.

En toki mainosta, että mepä tiedämme lällääläää, mut sitä kaikki aina kysyy, että tiedättekö. Ei ole mun ongelma, jos ärsyttää sitten, kun en kuitenkaan halua kertoa sitä sukupuolta. Ihan tervettä vauvaa odotan, kiitos kysymästä.

Vierailija
31/38 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voinut kertoa koska en halunnut tietää itsekään. Sain tutustua lapseen suoraan ja vasta kun hän itse kommunikoi takaisin, ilman että lähtisin kuvittelemaan jotain tiettyä roolia ja monen kuukauden kuvitelmaa poika/tyttövauvasta. Sillä ne ovat vauvoja, eivät sukupuoliaan.

Vierailija
32/38 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että kliseistä sukupuolihömpötystä ei haluta mahdollistaa ennen lapsen syntymää, mutta miten siltä vältytään lapsen synnyttyä? Jos sukupuoli paljastetaan kuitenkin silloin?

Vierailija
33/38 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vasta sikiö, eikä takuita miten sen kanssa käy. 

Vierailija
34/38 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että kliseistä sukupuolihömpötystä ei haluta mahdollistaa ennen lapsen syntymää, mutta miten siltä vältytään lapsen synnyttyä? Jos sukupuoli paljastetaan kuitenkin silloin?

Ei silloinkaan paljastu muu kuin se, että onko vauva tyttöoletettu vai poikaoletettu. Todellinen sukupuoli selviää vasta vuosia myöhemmin.

Vierailija
35/38 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei kerrottu esikoisen kohdalla kun ei jaksettu nimiehdotuksia. Toisen kohdalla kerrottiin ja heti alkoi hirveiden nimien tuputtaminen miehen sukulaisten toimesta.

Mies ulkkis, siellä lasta kutsutaan nimellä jo ennen kuin lapsi on syntynyt.

Vierailija
36/38 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei kerrottu esikoisen kohdalla kun ei jaksettu nimiehdotuksia. Toisen kohdalla kerrottiin ja heti alkoi hirveiden nimien tuputtaminen miehen sukulaisten toimesta.

Mies ulkkis, siellä lasta kutsutaan nimellä jo ennen kuin lapsi on syntynyt.

Onpas herkkää porukkaa liikkeellä palstalla. Jos minulle tuputtaisi lapsen nimeä, en välittäisi pätkääkään.

Vierailija
37/38 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kysyttiin ja pidettiin omana tietona - kun eihän tuo edes ultrassa ole 100% varmaa, monellakin mennyt ultraveikkaus pieleen. Jos joku kysyi että tiedätkö kumpi on, niin vastasin että joo mutta päätimme olla kertomatta muille. Miksi valehtelisin etten tiedä? Ei kai kenellekään aikuiselle ihmiselle tieto toisen ihmisen syntymättömän (mahdollisesta) sukupuolesta voi olla tärkeä? Ei kai kukaan aikuinen ole niin lapsellinen, että loukkaantuu siitä että joku sukulainen tai kaveri tietää jotain mitä itse ei tiedä? Oletteko te loukkaantujat jääneet henkisesti ala-asteikäisiksi vai mikä on ongelma?

Vierailija
38/38 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiahan ei varsinaisesti sinulle kuulu. Se selviää sinulle kun lapsi syntyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi