Ottiko tyttäresi HPV-rokotteen?
Kommentit (104)
Ei, on valveutunut. Liian iso riski hyötyyn nähden.
Otti. Meillä otetaan kaikki rokotusohjelmaan kuuluvat rokotteet. Lisäksi olen ottanut jo vuosien ajan työnantajan tarjoaman kausi-influenssarokotteen.
Meillä Pietarsaaressa juodaan vain hopeavettä.
Ei todellakaan. Meillä ei juoda hopeavettä tai oteta rokotteita.
tyttäreni ei harrata irtosuhteita, joten tuollaiset rokotteet on turhia.
Täällä oli pakko ottaa, kouluun ei ole asiaa ilman rokotuksia. Täällä rokotetaan myös pojat HPV:tä vastaan. Hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Olet idiootti. HPV-tartunnan voi saada ihan vaikkapa elämän ensimmäisestä ja ainoasta suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Entäs, jos hänen kumppaninsa on harrastanut ennen hänen tapaamistaan?
Itse sain papilloomaviruksen vakituisessa parisuhteessa (ensimmäisessäni, olin sitä ennen neitsyt), vaikka mies oli käynyt ennen kondomin poisjättöä terveysaseman sukupuolitautitesteissä (papilloomaa ei yleensä testata). Hänkään ei nyt mikään hurja panomies ollut ollut ennen minun tapaamistani, mutta kondomihan ei edes anna kovin hyvää suojaa tuota vastaan.
Kyllä. Pojille ostan rokotteen itse.
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli pakko ottaa, kouluun ei ole asiaa ilman rokotuksia. Täällä rokotetaan myös pojat HPV:tä vastaan. Hyvä niin.
Ja mikä on se maa, jossa epäillään pääosin sukuelimissä piilevien virusten leviävän kouluaikana? Gambia?
Ei.
Ei hän harrasta irtosuhteita.
Ei ottanut. Kohdunkaulansyöpä ei ole nuorten syöpä, sitä on enemmän +65v ikäisillä, joten menee vielä noin 30 vuotta ennen kuin tehosta voidaan aidosti sanoa jotain. Haitoista on jo nyt kirjattu aika lailla tietoa.
Suun ja nielun alueen syöpiä ehkäisee parhaiten terveillä seksitavoilla. Ihan kaikkea ei ole pakko ottaa suuhunsa.
Ei ottanut. On piikkikammoinen ja välttää viimeiseen asti kaikkia piikkejä. Pienenä sai kyllä neuvolassa rokotusohjelmaan kuuluvat rokotukset.
Otti