Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytyykö sosionomikoulutuksessa ottaa influenssarokotteet?

Vierailija
05.09.2019 |

Ala kiinnostaa mutta terveydelläni en siitä ala maksamaan. Se, ottaako rokotteen, kuuluu mielestäni itsemääräämisoikeuden piiriin. Kouluko maksaa korvaukset jos pakottamalla aiheutuu vaikkapa narkolepsia?
Mikä se terveyden hinta sitten on?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/15 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, tietääkö joku?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/15 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai voiko ne harjoittelut valita sellaisiin paikkoihin, joihin rokotetta ei tarvitse? Onhan Suomessa vaikka kuinka paljon ihmisten kanssa päivittäin työssään toimivia ihmisiä. (Onko muuten edes lääkäreillä vaatimusta rokotteen ottamiseen, ei taida olla)

Ap

Vierailija
5/15 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä ettet sovellu sosiaali-ja terveysalan töihin.

Mene johonkin toimistotyöhön, jossa et tapaa ihmisiä, etkä voi levittää tauteja, taudinkantajana.

Sinun se täytyy sopeutua yhteiskuntaan, eikä yhteiskunnan sinuun.

Yhteisön etu menee yksilön edun edelle.

Vierailija
6/15 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmö kysymys, tietenkin kaikki ottavat rokotteen.

Vierailija
7/15 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä ettet sovellu sosiaali-ja terveysalan töihin.

Mene johonkin toimistotyöhön, jossa et tapaa ihmisiä, etkä voi levittää tauteja, taudinkantajana.

Sinun se täytyy sopeutua yhteiskuntaan, eikä yhteiskunnan sinuun.

Yhteisön etu menee yksilön edun edelle.

Sinun kanssa meillä taitaa ainakin olla hiukan eri arvot, enkä tiedä millä ansiolla soveltuvuuttani arvioit. Asiakkaathan sen varmaan osaavat kertoa, ovatko tulleet autetuiksi vai ei.

Ap

Vierailija
8/15 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan, sen takia kysynkin että kouluttautunko johonkin ihan muuhun, ja teen vapaaehtoisena tuon tyyppistä. Ne, keitä tähän mennessä olen auttanut, eivät ole olleet kiinnostuneita rokotuskortistani.

Ap

Vierailija
9/15 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, tuo jyrkkä kieltäytymisesi mahdollisesta rokotteesta, osoittaa, ettet sovellu ko. alalle.

Kuten viestissä sanotaan, sinun tulee sopeuta yhteiskuntaan, siis määräyksiin ja sääntöihin,

eikä yhteiskunnan sinuun.

Ajatusmaailmasi tuntuu vieraalta, meille sosiaali-ja terveysalalla toimiville.

Vierailija
10/15 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ap:n kaltaiset kahelit pilaavat paljon sosiaalialaa.

Ovat niitä: minä, minä, minä-tyyppejä, eikä asiakkaalla ole mitään arvoa.

Viestistä sen jo todellakin näkee.

Toivon hartaasti, ettet pääse opiskelemaan tuota alaa.

Vierailija
11/15 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samalla kantilla muiden kanssa. Jos ei kiinnosta sopeutua yhteiskuntaan eikä ajattele asiakkaita, niin ei sovellu alalle.

Ap voisi ottaa myös asiasta selvää - influenssarokotuksesta ei ole näyttöä, että sairastuu narkolepsiaan. Tämä löytyy ihan THL:n sivuilta. Suosittelen muuta alaa, rupea vaikka tarjoilijaksi.

Vierailija
12/15 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella outoa, että ilmeisesti alalla olevana ihmisenä(?) se että haluaa suojella omaakin terveyttään, on itsekästä. Vai mihin viitaat minä-minä- ihmisellä? Oletko itse sellainen uhrautuja, joka takana päin kuitenkin valittaa?

Ap

Vierailija
13/15 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joo kiitos muista suosituksista. On tosiaan muitakin kiinnostavia töitä. :) Ehkä voin niiden kautta tehdä sitä minkä koen oikeaksi, vielä itsemääräämisoikeuteni säilyttäen.

Ciao!

Ap

Vierailija
14/15 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on niin wt ettei lahjat riitä muuhun? Puspus ja tervemenoa ammattisurkeaan :*

Vierailija
15/15 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP on niin wt ettei lahjat riitä muuhun? Puspus ja tervemenoa ammattisurkeaan :*

Nokun en jaksanut panostaa lukiossa aikanaan. M paperit. En kauheasti lukenut kokeisiin (paitsi yo) On kiinnostanut muut asiat elämässä kuin akateeminen kisailu.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi