Oletko vienyt kirjoja kotoa paperinkeräykseen, kun niitä ei ole muuallekaan saanut?
Itsellä taitaa olla se edessä kirjahyllyn siivouksessa. En jaksa edes alkaa myymään missään kirppareilla joitain vanhoja pokkareita.
Kommentit (24)
Kannet pois, sitten voi laittaa paperinkeräykseen. Raijasin juuri pari viikkoa sitten useamman muuttolaatikollisen verran kirjoja paperinkeräykseen, kun kukaan ei niitä huolinut. Yritin puoli vuotta tarjota niitä kirppiksellä 50 c/kpl, ilmaiseksi torissa ja roskalava-ryhmissä, Selaamossa jne. Ihan pari kirjaa meni, loput eivät kelvanneet kenellekään. Paikallisessa kirjastossa ei ole kierrätyshyllyä, ja ottavat vastaan vain hyväkuntoisia, samana vuonna ilmestyneitä kirjoja, joissa on pitkät varausjonot. Yhdessä paikallisessa kahvilassa on kirjojen kierrätyshylly, mutta sinne saa viedä vain yhden kirjan kerralla, ja silloin on pakko ottaa sieltä uusi kirja tilalle. Kirjoista on valitettavasti tullut ongelmajätettä.
Olen vienyt kannet irrotettuna. Osan voi tietysti lahjoittaa eteenpäin jos ei jaksa myydä, mutta jotain muutaman vuosikymmenen takaisia tietosanakirjoja ei vaan kukaan halua, ei myöskään kirjavalioita, kokeiltu on.
Itse olen vienyt kirjoja ja dvd:itä Kampin suutarin kierrätyshyllyyn. Hyvin sieltä tuntuu tavara lähtevän kiertoon. Myös kirjastojen kierrätyshyllyt ovat saaneet täytettä muutoissa.
Ok, kiitos! Jotenkin olin ajatellut, että se kirjastokorvaus tulee siitä kirjan hinnasta.