Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko vienyt kirjoja kotoa paperinkeräykseen, kun niitä ei ole muuallekaan saanut?

Vierailija
05.09.2019 |

Itsellä taitaa olla se edessä kirjahyllyn siivouksessa. En jaksa edes alkaa myymään missään kirppareilla joitain vanhoja pokkareita.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin lasten koulukirjoja.

Onko tuo faktaa, että kirjastot ottavat vastaan kirjoja? Mitä ne niillä tekevät? Kun mulla on sellainen käsitys, että kirjastot eivät saa ottaa lahjoituskirjoja, vaan ne ostavat kirjansa erityisellä kirjastohinnalla, joka ei siis suinkaan ole halvempi, vaan siinä maksetaan tekijänoikeudesta enemmän.

Tuo erikoishinta koskee elokuvia, kirjat ovat aivan samaa hintaluokkaa kuin kaupoissakin. Kirjailijat saavat vielä erikseen kirjastokorvauksia teoksistaan.

Kirjastot saattavat esimerkiksi vaihtaa kokoelmissaan hyväkuntoisia lahjoituskirjoja huonokuntoisten tilalle. Saatetaan toimittaa myös vaikka vanhainkodeille, päiväkoteihin tai mihin tahansa tarvitseville. Lopulta myös kierrätyshyllyyn, kuten Helmetissä.

Ok, kiitos! Jotenkin olin ajatellut, että se kirjastokorvaus tulee siitä kirjan hinnasta.

Vierailija
22/24 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannet pois, sitten voi laittaa paperinkeräykseen. Raijasin juuri pari viikkoa sitten useamman muuttolaatikollisen verran kirjoja paperinkeräykseen, kun kukaan ei niitä huolinut. Yritin puoli vuotta tarjota niitä kirppiksellä 50 c/kpl, ilmaiseksi torissa ja roskalava-ryhmissä, Selaamossa jne. Ihan pari kirjaa meni, loput eivät kelvanneet kenellekään. Paikallisessa kirjastossa ei ole kierrätyshyllyä, ja ottavat vastaan vain hyväkuntoisia, samana vuonna ilmestyneitä kirjoja, joissa on pitkät varausjonot. Yhdessä paikallisessa kahvilassa on kirjojen kierrätyshylly, mutta sinne saa viedä vain yhden kirjan kerralla, ja silloin on pakko ottaa sieltä uusi kirja tilalle. Kirjoista on valitettavasti tullut ongelmajätettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vienyt kannet irrotettuna. Osan voi tietysti lahjoittaa eteenpäin jos ei jaksa myydä, mutta jotain muutaman vuosikymmenen takaisia tietosanakirjoja ei vaan kukaan halua, ei myöskään kirjavalioita, kokeiltu on.

Vierailija
24/24 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vienyt kirjoja ja dvd:itä Kampin suutarin kierrätyshyllyyn. Hyvin sieltä tuntuu tavara lähtevän kiertoon. Myös kirjastojen kierrätyshyllyt ovat saaneet täytettä muutoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi