Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tulkitsette sen, että ystävä ignooraa sinut täysin somessa?

Vierailija
05.09.2019 |

Ei kommentoi tai tykkää ikinä jutuistasi, eikä seuraa sinua instassa jne. Onko tämä sitä kuuluisaa rivien välistä kiusaamista? Voiko esittää ystävää, mutta silti ignoorata täysin jokaisessa some tilissä?
Hän kommentoi ja tykkäilee muiden yhteisten tuttujemme juttuja, eli ei ole passiivinen somessa.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instasta mulla  ei ole kokemusta, joten en tunne sen toimintaperiaatetta. Facebookissa just yks päivä lopetin yhden ystäväni seuraamisen. En ignooratakseni hänet ystävänä vaan siksi, että hän päivittää useita kertoja päivässä netistä löytämiään kuvia ja meemejä, lempimusiikkiaan youtubesta yms. Mun uutisvirtani oli siis täynnä näitä hänen päivityksiään. Aiemmin hänen päivityksensä olivat enemmän sanallisia ja sellaisia, joihin nyt pystyi kommentoimaankin jotain. Voi olla, että hän jossain vaiheessa ihmettelee, kun en enää kommentoi enkä tykkäile. Se kuitenkin johtuu vain siitä, että en enää halunnut kaikkea "spämmiäkin" täyttämään omaa uutisvirtaani. 

Vierailija
2/42 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Instasta mulla  ei ole kokemusta, joten en tunne sen toimintaperiaatetta. Facebookissa just yks päivä lopetin yhden ystäväni seuraamisen. En ignooratakseni hänet ystävänä vaan siksi, että hän päivittää useita kertoja päivässä netistä löytämiään kuvia ja meemejä, lempimusiikkiaan youtubesta yms. Mun uutisvirtani oli siis täynnä näitä hänen päivityksiään. Aiemmin hänen päivityksensä olivat enemmän sanallisia ja sellaisia, joihin nyt pystyi kommentoimaankin jotain. Voi olla, että hän jossain vaiheessa ihmettelee, kun en enää kommentoi enkä tykkäile. Se kuitenkin johtuu vain siitä, että en enää halunnut kaikkea "spämmiäkin" täyttämään omaa uutisvirtaani. 

Facebookissa lopetit seuraamisen? Sehän ei näy sille frendillesi, eli ei tule huomaamaan. Vai poistitko kavereistasi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan instassa vain niitä tilejä, jotka oikeasti kiinnostavat. En seuraa kaikkia takaisin, vaikka se olisi ehkä kohteliasta.

Vierailija
4/42 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facebookissa lopetit seuraamisen? Sehän ei näy sille frendillesi, eli ei tule huomaamaan. Vai poistitko kavereistasi? 

Lopetin seuraamisen. Eihän se näykään hänelle muuten kuin että hänen päivityksissään ei ole enää mun tykkäyksiäni eikä kommenttejani, koska hänen päivityksensä eivät enää tule uutisvirtaani. Hänellä on kuitenkin tuhansia FB-kavereita, joten en usko hänen edes huomaavan, että mä en enää tykkäile ja kommentoi hänen päivityksiään. 

Vierailija
5/42 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään kiusaamista ole, sitä ei vaan kiinnosta sun jutut.

Vierailija
6/42 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä. En muutenkaan ole kiinnostunut siitä kuka minua seuraa tai kuka tykkää. Jos häneltä itseltään tulee liikaa sellaista matskua mistä en ole kiinnostunut, lopetan seuraamisen ilman sen kummempaa dramatiikkaa.

Vierailija
7/42 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ystävä.

Vierailija
8/42 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa minun mielestäni siltä, että hän ei pidä sinua ystävänä. Tai ei yksinkertaisesti pidä sinusta. 

Vierailija
9/42 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö somessa (insta) seurata aina takaisin, jos oikeassa elämässä ollaan tuttavia? Kysyn oikeasti, en tiedä.

Vierailija
10/42 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoitus siitä että olet hänelle arvoton. Kaikissa tilanteissa se ei ole sitä, mutta kun joukossa on samantyyppisiä päivityksiä tekeviä ja samalla tavalla kavereita, joidenka toimintaa seuraa, tykkää tai kommentoi, niin se on suora osoitus siitä ettet ole hänestä kiinnostava. Minä en aio enää olla tällaisiin henkilöihin yhteydessä. 

Insta löytää facebook kaverit seurattavakseen "follow all" toiminnolla tai vastaavalla. Jos joku seuraa 400 henkilöä facebookistaan, on hän käyttänyt tätä toimintoa. MUTTA siellä on se mahdollisuus, jossa voi jättää osan pois, joten joku syy siihen on että osa jätetään vartavasten pois. Minä pudotan nuo ihmiset mielellään pois myös Facebookista. Kummallista kun ilkeät ihmiset ovat pyytäneet minua facebook kaverikseen. Juorutakseen ikäviä selän takana, muuta syytä tuskin on.

Paria kaveriani vahtaa muiden sometoimintaa ja katsoo kuka tykkää jne. MUTTA eivät itse ei toimi vastavuoroisesti. Mielestäni ne jotka oikein vahtaavat muiden someatoimintaa omien julkaisujen kohdalla, mutta eivät anna tykkäyksiä takaisin, ovat epäilyttäviä...

Miksi ei onnittele esim syntymäpäivänä, kun muut onnittelevat ja vartavasten näkee, että on synttärit. Muita onnittelee kyllä. Sille on syynsä... 

Vierailija
11/42 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osoitus siitä että olet hänelle arvoton. Kaikissa tilanteissa se ei ole sitä, mutta kun joukossa on samantyyppisiä päivityksiä tekeviä ja samalla tavalla kavereita, joidenka toimintaa seuraa, tykkää tai kommentoi, niin se on suora osoitus siitä ettet ole hänestä kiinnostava. Minä en aio enää olla tällaisiin henkilöihin yhteydessä. 

Insta löytää facebook kaverit seurattavakseen "follow all" toiminnolla tai vastaavalla. Jos joku seuraa 400 henkilöä facebookistaan, on hän käyttänyt tätä toimintoa. MUTTA siellä on se mahdollisuus, jossa voi jättää osan pois, joten joku syy siihen on että osa jätetään vartavasten pois. Minä pudotan nuo ihmiset mielellään pois myös Facebookista. Kummallista kun ilkeät ihmiset ovat pyytäneet minua facebook kaverikseen. Juorutakseen ikäviä selän takana, muuta syytä tuskin on.

Paria kaveriani vahtaa muiden sometoimintaa ja katsoo kuka tykkää jne. MUTTA eivät itse ei toimi vastavuoroisesti. Mielestäni ne jotka oikein vahtaavat muiden someatoimintaa omien julkaisujen kohdalla, mutta eivät anna tykkäyksiä takaisin, ovat epäilyttäviä...

Miksi ei onnittele esim syntymäpäivänä, kun muut onnittelevat ja vartavasten näkee, että on synttärit. Muita onnittelee kyllä. Sille on syynsä... 

En näe mitään syytä sille, miksi seuraisin fb-kontaktejani instassa. Seuraan instassa matkailu-, puutarha- ja koiraharrastajia, fb:ssä verkostoidun ystävien lisäksi työn, luottamustoiminnan ja harrastusten kautta tuttujen ihmisten kautta. Miksi haluaisin seurata heitä instassakin?

Vierailija
12/42 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ketkä eivät oikeasti käytä somea syrjimiseen, eivät lähde näissä ketjuissa puolustelemaan, koska ei ole mitään syytä. Ne jotka käyttävät, mutta eivät halua sitä myöntää, puolustelevat tottakai. 

Nainen on oikukas usein.

Vierailija
13/42 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin jättäisin huomioimatta kaikki tällaiset henkilöt, jotka eivät osaa edes suomea, vaan joutuvat poimimaan tekstiin englannista väännettyjä termejä.

Vierailija
14/42 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse olisi vain kuvien tykkäämisestä, ihmiset käyttäisivät pinterestiä.

Somessa on aina kyse myös sosiaalisuudesta. 

Jos sinua sorsitaan, joku syy siihen on. 

Tein eräänä vuonna hyvän teon, josta kerroin somessa. Ehkä 5 kaveria tykkäsi. 

Kun eräs julkkis myöhemmin teki saman, tuhannet tykkäsivät, nekin kaverit, jotka eivät minun tekemänäni sitä arvostaneet.

On se kumma kuinka julkkikset saa mihin vaan tykkäyksen, mutta kaveri ei. Miksi esittää edes kaveria.

Kun lopulta näytän menestykseni, saan paljon hännystelijöitä. Mutta hei, ne tyypit lentää mäkeen sillä hetkellä. Ei jaksa tuollaisia ihmisiä.

Vierailija
15/42 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Pari ystävää harrastaa intohimoisesti koiria ja mun uutisvirta täyttyi kymmenistä ja kymmenistä näyttely, harjoitus, yms postauksista .

Vierailija
16/42 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin jättäisin huomioimatta kaikki tällaiset henkilöt, jotka eivät osaa edes suomea, vaan joutuvat poimimaan tekstiin englannista väännettyjä termejä.

Ei kannata vääntää suomeksi sellaisia termejä, jotka eivät ole suomeksi jossakin tietoteknisessä ohjelmassa.

Vierailija
17/42 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen elää siitä, että postaa jonkun 'hyvän teon', ja odottaa kaikkien palkitsevan sinut siitä tykkäyksillä, on niin henkisesti köyhä, ettei kukaan julkisesti halua olla ystäväsi.

Vierailija
18/42 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata vääntää suomeksi sellaisia termejä, jotka eivät ole suomeksi jossakin tietoteknisessä ohjelmassa.

Kuinka ignooraus poikkeaa huomiotta jättämisestä? Lintasasitko peruskoulun äidinkielen tunnit, vai onko peruskoulu vielä pahastikkin kesken?

Vierailija
19/42 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyse olisi vain kuvien tykkäämisestä, ihmiset käyttäisivät pinterestiä.

Somessa on aina kyse myös sosiaalisuudesta. 

Jos sinua sorsitaan, joku syy siihen on. 

Tein eräänä vuonna hyvän teon, josta kerroin somessa. Ehkä 5 kaveria tykkäsi. 

Kun eräs julkkis myöhemmin teki saman, tuhannet tykkäsivät, nekin kaverit, jotka eivät minun tekemänäni sitä arvostaneet.

On se kumma kuinka julkkikset saa mihin vaan tykkäyksen, mutta kaveri ei. Miksi esittää edes kaveria.

Kun lopulta näytän menestykseni, saan paljon hännystelijöitä. Mutta hei, ne tyypit lentää mäkeen sillä hetkellä. Ei jaksa tuollaisia ihmisiä.

Tämä on outo homma, jos näin on. Itse en nimittäin tykkää useinkaan julkkisten postauksista Instassa, koska mihin he enää tarvitsevat sitä miljoonatta ensimmäistä tykkäystä?! Liketän vain kavereita.

Vierailija
20/42 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on tylsät jutut? Mitä sellaisiin reagoimaan vaikka kavereita oottekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi