Syyskuu alkoi sateisena ja pimeys lisääntyy jatkuvasti<3
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi edes yksi kokonainen sadepäivä. Laittaisin saappaat jalkaan ja nauttiakin. Turun seudulla on paistanut aurinko putkeen lähes puoli vuotta. Tähänkin näemmä voi kyllästyä, vaihtelua pliis.
Sadepäiviä on kyllä ollut yllättävän vähän Turussa (ainakin meilläpäin). Nauttisin niistä elokuun päivistä, kun satoi kaatamalla ja ukkonen jyrisi kovasti. Syksyinen metsä on ihana.
Tajusin tänä kesänä, etten halua asua massa missä paistaa aurinko ”aina”. Välillä on vaan ihanaa kuunnella sadetta ja olla vaan ihan rauhassa. Ja ei, en ole lihava :) joskus vaan laiskottaa.
HUomasin kesäällä, että kivoin ilma on helle, mutta siten, että on pilviharsoa, josta aurinko kuultaa läpi puolella teholla. Täysin kirkas taivas päiviä kestäen on tylsä ja auringon valo liian häiritsevää.
Suomen kurjan ja liian kylmän ilmaston vuoksi Suomeen on mm. vaikea saada houkuteltua osaavaa työvoimaa. Suurimmalle osalle maailman ihmisiä pakkanen on shokki.
Lokakuun alussa Kaakkois-Aasiaan. Takaisin tammikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Syksy on ihana. Kuten myös talvi, kevät ja kesä. Mikä onni onkaan asua maassa, jossa nuo kaikki vuodenajat kestävät juuri sopivan ajan.
Kesä on kolmisen kk. liian lyhyt Suomessa, sellainen sää, että aina olis vähintää blus 18 lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin jättänyt heinäkuun 25-35 astetta säät ennalleen niiden jatkuessa lokakuun puoleen väliin. Lokakuun puolesta välistä sää muuttuisi keskimäärin 20 asteen lämpötiloiksi. Marraskuun puolivälistä 15 astetta tammikuun puoliväliin, ja tammik.15.-helmik.15 taas sellaiset 20 astetta päivisin. Helmi 15.-maalis 15. lämpötilat olisivat 20-25 päivisin. Tälläinen olisi ihanneilmastoni, ihmiset voisivat viettää aikaansa ulkona ympärivuotisesti t-paidassa ja shortseissa, kaupungeissa porukka istuskelisi kahviloiden terasseilla ympärivuotisesti. Ihmisten ei tarvitsisi eristäytyä koteihinsa talveksi, vaan olisi muitakin vaihtoehtoja olla ulkona, vaikka ei errikseen menis ulos liikuntaa harrastamaan.
Auringon laskun aikaistuminen nyt jo ennen klo 21:00 tuntuu myös ikävälle, koska se muistuttaa ankeudesta, joka on myös päivisin noin 2 kk kuluttua kestäen siihen asti, kun päivä on pidentynyt reilun tunnin.
Mä en voi jakaa tuollaista haavetta, koska 25-35 asteen lämpötilassa mä olen se, joka on eristäytyneenä kotona ilmastointilaitteen ääressä :D Mä olisin ihan oikeasti superonnellinen jos suomessa ei koskaan olisi yli 20 asteen lämpötiloja
Talvella päivä on niin lyhyt että ilman lunta on todella pimeää, joten senkin puoleen kylmät talvet on mielestäni tervetulleita
Talvenrakastajat tääl taas äänessä. 60% suomalaisten mielestä kesä on paras vuodenaika, syksyä ei kannattanut kuin 10%.
https://yougov.fi/news/2017/05/30/kesa-suomalaisille-mieluisin/
Jos tulee käyttöön jatkuva talviaika, niin seitsemältä alkaisi jo hämärtää Etelä-Suomessa.
Eipä alkanut, aurinkoista on ollut täällä päin ainakin.
Rop rop ropisee sade. Rakastan tätä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee käyttöön jatkuva talviaika, niin seitsemältä alkaisi jo hämärtää Etelä-Suomessa.
Ei jos vaan kun.
Hyi saattans, vihaan tätä kurjaa maata sieluni pohjasta.
Itse olisin jättänyt heinäkuun 25-35 astetta säät ennalleen niiden jatkuessa lokakuun puoleen väliin. Lokakuun puolesta välistä sää muuttuisi keskimäärin 20 asteen lämpötiloiksi. Marraskuun puolivälistä 15 astetta tammikuun puoliväliin, ja tammik.15.-helmik.15 taas sellaiset 20 astetta päivisin. Helmi 15.-maalis 15. lämpötilat olisivat 20-25 päivisin. Tälläinen olisi ihanneilmastoni, ihmiset voisivat viettää aikaansa ulkona ympärivuotisesti t-paidassa ja shortseissa, kaupungeissa porukka istuskelisi kahviloiden terasseilla ympärivuotisesti. Ihmisten ei tarvitsisi eristäytyä koteihinsa talveksi, vaan olisi muitakin vaihtoehtoja olla ulkona, vaikka ei errikseen menis ulos liikuntaa harrastamaan.
Auringon laskun aikaistuminen nyt jo ennen klo 21:00 tuntuu myös ikävälle, koska se muistuttaa ankeudesta, joka on myös päivisin noin 2 kk kuluttua kestäen siihen asti, kun päivä on pidentynyt reilun tunnin.