Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten laihduttaa kun peruskulutus on vain 1400 kaloria/vrk?

Vierailija
04.09.2019 |

Siinäpä yllä se. Pitäisi laihduttaa 5-10 kg pois, mutta keski-ikäisenä ja 149 cm pituisena peruskalorin kulutus on 1400 kaloria /vrk. Se tarkoittaa, että jos aion laihduttaa pitää syödä 900 -1000 kaloria per päivä. Vaikeutena on syödä tarpeeksi usein mutta tarpeeksi vähillä kaloreita. 1000 kaloria tulee niin helposti täyteen... ja viisi kertaa päivässä pitäisi syödä, että aineen vaihdunta pysyisi liikkeellä.

Liikun 3-4 krt viikossa. Istumatyö. Ja plus nelikymppinen nainen olen.

Laihduttaminen näillä spekseillä on vaikeaa, kun tosiaan viisi kertaa päivässä pitäisi syödä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala liikkua reippaasti, niin ei tarvitse vetää kalorinkulutusta noin alas.

Vierailija
2/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta kulutusta ja pidä huolta tarpeeksi puhtaasta ruokavaliosta. Vaikka kalori on kuulemma kalori, kunnollinen ruokavalio runsailla kasviksilla antaa lisää energiaa ja kroppa toimii paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun "pidä" syödä viittä kertaa päivässä. Sellainen on ihan huttua. Voit syödä vaikka kaksi kertaa jos se on sulle parempi.

Vierailija
4/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön paljon keittoja, salaatteja, broilerin rintafilettä, rasvatonta maitorahkaa ja raejuustoa, tonnikalaa, kananmunia, kasviksia..

En juo limsoja tai mehuja, vain Kahvia ja vettä. Mitään jugurtteja en syö. En myöskään juurikaan leipää tai pastaa. Mitään herkkuja en syö.

Aamulla syön yhden ruisleivän kalkkunaleikkeellä, vettä ja kahvia.

Lounas: lihakeittoa 3 DL

Välipala: pieni rasvaton rahka ja banaani

Päivällinen; salaattia ja broilerin rintafile, ei kastiketta ripaus oliiviöljyä n 1tl, kurkkua, tomaattia, paprikaa, 1 kourallinen pähkinöitä 0,5 dl

Iltapala; omena ja yksi tumma, täysjyväleipä kalkkunaleikkeellä

Ruokajuomana vain vesi

Vierailija
5/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun muka on syötävä noin usein? Perehdy erilaisiin pätkäpaastoihin. Ihmiset ovat toki erilaisia ja joillekuille ne eivät sovi. Monille sopivat.

Ainakin minun on helpompi hallita syömistä, kun olen 16/8-pätkäpaastolla. Minäkin luulin ennen, että pitää syödä koko ajan. Ei se ollut totta. Pärjään ihan hyvin parilla aterialla päivässä. Olo on hyvä ja elämä yksinkertaisempaa, kun ei tarvitse jatkuvasti miettiä, mitä söisi. Ja paino pysyy kurissa. Elimistö on tottunut olemaan ilman jatkuvaa puputtamista ja usein on ihan helppoa pitkittää paastoa vielä se 16 tunnin jälkeenkin.

Vierailija
6/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sun "pidä" syödä viittä kertaa päivässä. Sellainen on ihan huttua. Voit syödä vaikka kaksi kertaa jos se on sulle parempi.

Minulle ravintoterapeutti men omaan sanoi, että neljän tunnin välein pitää syödä, jotta aineenvaihdunta ei hidastu.

Vierailija
7/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niiden viiden kerran tarvitse olla runsaskalorisia tai isoja annoksia. Aineenvaihdunta vilkastuu vaikka söisit vaan maustamattoman rahkan marjoilla tai porkkanan.

Vierailija
8/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman sentin pidempi ja tavoitteenani on myös laihtua n. 10 kg. Olen jättänyt kaikki herkut ja lisätyn sokerin pois. Samoin pastan, murot/myslit. Kahviin laitan vain tilkan maitoa. Syön paljon kasviksia, usein valmiin vihannessekoituksen kaupan pakastealtaasta. Lihana siipikarjan lihaa, vähäkalorista kalaa. Ruokajuomaksi vain vettä. Raejuustoa hedelmänpaloilla. Leipää vain aamupalaksi: kaksi palaa juustolla tai leikkeleellä.

Olen laihtunut nyt kuukaudessa 1,5 kg.

Liikun kohtuullisen paljon, kävelen ja ajan pyörällä päiväkotiin ja töihin. Lisäksi käyn 2-3 kertaa viikossa kuntosalilla tai joogassa.

En ole nälkäinen ja olo on hyvä erityisesti leivän vähentämisen ja sokerin jättämisen ansiosta. Aion laihtua siis hitaasti ja järkevästi.

Kokonaiskalorin saantini on n. 1400 kcal /päivä.

Vierailija
9/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pököä tuo, että pitäisi muka syödä viisi kertaa päivässä.

Mun peruskulutus on 1400kcal ja olen laihduttanut nyt jonkun aikaa pätkäpaastolla 16/8 ja syömällä 700-900kcal/pv. Kuulostaa vähältä, mutta mulle on sopinut oikein hyvin.

Syön ekan kerran kahden maissa iltapäivällä täytetyt jyväleivät 200kcal ja myöhemmin toisen kerran 500-700kcal ruuan. 500kcal voi kuulostaa vähältä, mutta se on esimerkiksi iso lautanen pyttipannua, jos sen järkevästi osaa koota.

Muutamana ekana päivänä oli nälkä, mutta sen jälkeen tottui. Nyt aamuisin on virkeämpi olo, enkä edes muista milloin viimeksi olisi ollut nälkä.

Saatanpa joskus muutenvain pitää +24h paaston, koska siitä tulee niin hyvä olo.

Vierailija
10/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muutaman sentin pidempi ja tavoitteenani on myös laihtua n. 10 kg. Olen jättänyt kaikki herkut ja lisätyn sokerin pois. Samoin pastan, murot/myslit. Kahviin laitan vain tilkan maitoa. Syön paljon kasviksia, usein valmiin vihannessekoituksen kaupan pakastealtaasta. Lihana siipikarjan lihaa, vähäkalorista kalaa. Ruokajuomaksi vain vettä. Raejuustoa hedelmänpaloilla. Leipää vain aamupalaksi: kaksi palaa juustolla tai leikkeleellä.

Olen laihtunut nyt kuukaudessa 1,5 kg.

Liikun kohtuullisen paljon, kävelen ja ajan pyörällä päiväkotiin ja töihin. Lisäksi käyn 2-3 kertaa viikossa kuntosalilla tai joogassa.

En ole nälkäinen ja olo on hyvä erityisesti leivän vähentämisen ja sokerin jättämisen ansiosta. Aion laihtua siis hitaasti ja järkevästi.

Kokonaiskalorin saantini on n. 1400 kcal /päivä.

Minulle riittäisi tuo 1400 kaloria. Ongelmani on, että en itse laihdu tuolla kalorimäärällä. Laihdun jos syön vain 1000 kaloria tai mielellään se 900 kaloria per päivä.

Minä syön kaksi töysjyväruis leipäpalaa päivässä, muuta leipää en syö. Ja suon myös paljon kasviksia.

Vierailija
11/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön paljon keittoja, salaatteja, broilerin rintafilettä, rasvatonta maitorahkaa ja raejuustoa, tonnikalaa, kananmunia, kasviksia..

En juo limsoja tai mehuja, vain Kahvia ja vettä. Mitään jugurtteja en syö. En myöskään juurikaan leipää tai pastaa. Mitään herkkuja en syö.

Päivällinen; salaattia ja broilerin rintafile, ei kastiketta ripaus oliiviöljyä n 1tl, kurkkua, tomaattia, paprikaa, 1 kourallinen pähkinöitä 0,5 dl

Ruokajuomana vain vesi

Järjetöntä on ehdottaa tuollaista rasvatonta syömistä.

Vierailija
12/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niiden viiden kerran tarvitse olla runsaskalorisia tai isoja annoksia. Aineenvaihdunta vilkastuu vaikka söisit vaan maustamattoman rahkan marjoilla tai porkkanan.

Olen itse käyttänyt kesän kunniaksi herneiden syöpöttelyä, tuntuu vauhdittavan hyvin.

-eri

Vierailija
13/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokajuomana vain vesi

Määrät on aika oleellisia, jos haluat laihtua.

- syötkö ainakin 600 - 800 g kasviksia, marjoja ja hedelmiä päivässä?

- syötkö joka aterialla kasviksia?

Jos haluat laihtua, lisää kasviksia ja proteiinia, juo vettä 1-2 l päivässä. Pähkinöitä söisin vähän vähemmän. Ei se herkuttelukaan kiellettyä ole laihduttajalta, jos pääpaino on terveellisessä syömisissä.

Vierailija
14/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ravintoterapeutti men omaan sanoi, että neljän tunnin välein pitää syödä, jotta aineenvaihdunta ei hidastu.

Sano hänelle että päivittää tietonsa tälle vuosituhannelle.

Vierailija
15/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus: syö paljon kasviksia.

Itselläni on päinvastainen ongelma: syön nimittäin paljon kasviksia, mutta sen takia minun on vaikea saada päivittäistä kaloritavoitettani täyteen, joka on n. 1400. Monesti jää vajaaksi, koska kasvikset täyttävät niin hyvin.

Vierailija
16/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aineenvaihduntaa ei säädellä ruokailukerroilla. Vaihda terapeuttia.

Vierailija
17/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on niin puppua. Kyseinen neuvoja tuskin edes tietää, mitä aineenvaihdunta tarkoittaa.

Paastolla on todella paljon positiivisia vaikutuksia. Esimerkiksi kasvuhormonin tuotanto kiihtyy, elimistö alkaa käyttää ylimääräistä rasvaa. Jos paastoaa yli 16 tuntia, elimistössä alkaa kiihtyä autofagia eli se ryhtyy hajottamaan ravinnoksi vanhoja, vaurioituneita solun osia.

Jos haluaa kiihdyttää aineenvaihduntaa, paasto ja tehokas liikunta ovat siihen parhaat keinot, ei se, että syö koko ajan.

Aiheesta löytyy paljon tietoa. Lääketieteen Nobel myönnettiin 2016 nimenomaan autofagian tutkimuksesta. Luultavasti kun tieto siitä lisääntyy, ravintosuositukset tulevat muuttumaan.

Vierailija
18/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokajuomana vain vesi

Määrät on aika oleellisia, jos haluat laihtua.

- syötkö ainakin 600 - 800 g kasviksia, marjoja ja hedelmiä päivässä?

- syötkö joka aterialla kasviksia?

Jos haluat laihtua, lisää kasviksia ja proteiinia, juo vettä 1-2 l päivässä. Pähkinöitä söisin vähän vähemmän. Ei se herkuttelukaan kiellettyä ole laihduttajalta, jos pääpaino on terveellisessä syömisissä.

Eikä terveellinen syöminen suinkaan tarkoita, että vatsa yritetään täyttää kasviksilla.

Vierailija
19/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on päinvastainen ongelma: syön nimittäin paljon kasviksia, mutta sen takia minun on vaikea saada päivittäistä kaloritavoitettani täyteen, joka on n. 1400. Monesti jää vajaaksi, koska kasvikset täyttävät niin hyvin.

Kasvikset kyllä täyttävät hyvin, mutta eivät pidä nälkää. Ei vatsan täyttämisellä kasviksilla ole mitään järkeä. Jää paljon ravintoa saamatta.

Toki kasvikset ovat hyviä, mutta vain osana ruokavaliossa, ei vatsantäytteenä.

Vierailija
20/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvikset kyllä täyttävät hyvin, mutta eivät pidä nälkää. Ei vatsan täyttämisellä kasviksilla ole mitään järkeä. Jää paljon ravintoa saamatta.

Toki kasvikset ovat hyviä, mutta vain osana ruokavaliossa, ei vatsantäytteenä.

No, en minä niitä siksi syökään. Mahani vain kestää niitä paremmin kuin muuta ravintoa ja pidän niistä ja minulla ne myös pitävät nälkää todella hyvin (syön kasviksista enimmäkseen juureksia). Toki pidän huolta, että saan riittävästi proteiinia myös. Mutta Ap siis koki, ettei saa syödä riittävästi, koska kaloritavoitteensa on niin matala, silloin kasvikset ovat vastaus.

Itse en siis laihduta vaan olen normaalipainon alaneljänneksellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän