Naamani on vanhentunut ihan kummallisen näköiseksi
Olen 32 ja puoli vuotta. Olen vanhentunut jotenkin poikkeuksellisen rumasti omasta mielestäni. Otsa on valahtanut alhaalle niin, että kulmat ovat suoremmat ja alempana. Silmäluomet näyttävät "kolmionmuotoisilta", minulla on aina ollut raskaat luomet, joten nyt ne vasta lerpattavat kun iho on alkanut löystyä.
Naama ns. peruslukemilla näytän siltä kuin miettisin jotain vakavasti, tai kärsisin tai olisin vihainen. Jos neutraalisti koetan katsoa omaa peilikuvaani, niin käytän joltain nelikymppiseltä.
Vanheneminen ei sinänsä haittaa, mutta tämä yltyvä rumuus kyllä. En käsitä, miten tämä voi olla minä, ei tee paljon edes mieli mennä minnekään tämän näköisenä. Olen käyttänyt maltillisesti mutta säännöllisesti täyteaineita ja laserhoitoja, mutta ei niistä ole suurempaa apua. Ei tähän varmaan auttaisi kuin kasvojenkohotus.
Kommentit (63)
Otatin juuri passikuvan. Naamastsni on tullut näemmä lähes neliö valumisen myötä. Tuon passikuvan jälkeen alkoi tämä harmitteli minulla.
Se 52-v.
nykyaika kun ei saa vanheta... keskittyisitte välillä muuhun kuin omaan naamaan. Ei kukaan näytä samalta kuin 10 tai 20 vuotta sitten, sitä kutsutaan realismiksi ja se kuuluu elämään, vanheneminen on normaalia. Ap katselee 10 vuoden päästä kuviaan ja toteaa ettei mitään vikaa ollut. Vanheta voi myös arvokkaasti ja kauniisti, luonnollisuus voittaa aina nuo filleri naamat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kulmakarvoja halua laittaa ollenkaan (en ole kukaan aiempi kirjoittaja, en edes nypi niitä). Nykyään kulmakarvojen tatuointi tai meikkaaminen on mennyt aivan mahdottomaksi. Luonnolliset kulmakarvat on mielestäni kauneimmat.
En tarkoita mitään kulmakarvojen överimeikkausta, mikä on nyt muodissa. Tarkoitan vain, että vanhemmiten monella kulmakarvat harvenevat ja niistä tulee huomaamattomat, mikä johtaa siihen että kasvojen ilmeestä tulee vähän mitäänsanomaton. Hyvällä meikkauksella kulmakarvat saa taas näkyviin, ja tämän voi ja kannattaa tehdä niin, että lopputulos on täysin luonnollinen.
Minusta kulmakarvat voi aivan hyvin olla huomaamattomat. Ei niiden korostaminen mitään pelasta, jos naama on kuin taikinaa. Sama kuin ylipainon kanssa: ei sähäkät vaatteet ja rakennekynnet saa ihmistä näyttämään yhtään paremmalta, jos runko ei ole kunnossa.
Entisessä naisvaltaisessa työpaikassani pienipalkkaiset vanhenevat naiset laittoivat kilvan rahaa kaikkiin noihin turhuuksiin: kulmien tatuointiin, rakennekynsiin, tukan värjäykseen, kultakimalteisiin vaatteisiin tai sähäköihin nahkatakkeihin, huulipunaan ja koruihin. Mutta ei ne toimet saaneet pömppävatsaa tai kaulahelttaa näyttämään yhtään paremmilta. Ja tällä en halua masentaa ketään, vaan pikemminkin kannustaa laittamaan ne rahat vaikka kuntoiluun ja vaikkapa hierontaan tai oikeasti miellyttäviin hoitoihin.
Lapsilla on huomaamattomat, vaaleat kulmakarvat, ja lapset ovat yleensä söpöjä. Minä rypistyvä vanheneva eukko näytän vain julmalta noita-akalta, jos alan nyt yhtäkkiä korostaa kulmiani. Vaikken tekisi sitä överisti. Olen vaalea ja haluan näyttää luonnolliselta ja terveeltä.
Kävin kosmetologilla happohoidossa. Se poisti ihon pinnalta pintajuonteita, kosteutti ja ilme piristyi uskomattoman paljon! Eikä ollut kivulias, pelkäsin ensin koska tuo kuulostaa hurjalta :D
t. N40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kulmakarvoja halua laittaa ollenkaan (en ole kukaan aiempi kirjoittaja, en edes nypi niitä). Nykyään kulmakarvojen tatuointi tai meikkaaminen on mennyt aivan mahdottomaksi. Luonnolliset kulmakarvat on mielestäni kauneimmat.
En tarkoita mitään kulmakarvojen överimeikkausta, mikä on nyt muodissa. Tarkoitan vain, että vanhemmiten monella kulmakarvat harvenevat ja niistä tulee huomaamattomat, mikä johtaa siihen että kasvojen ilmeestä tulee vähän mitäänsanomaton. Hyvällä meikkauksella kulmakarvat saa taas näkyviin, ja tämän voi ja kannattaa tehdä niin, että lopputulos on täysin luonnollinen.
Mulla ei tuu luonnollista tulosta, vaikka laitan todella hennosti ja kevyesti. Kokeitu on monta kertaa.
Kulmat jotenkin niin korkealla, että näytän klovnilta. 🙈
Vierailija kirjoitti:
Kävin kosmetologilla happohoidossa. Se poisti ihon pinnalta pintajuonteita, kosteutti ja ilme piristyi uskomattoman paljon! Eikä ollut kivulias, pelkäsin ensin koska tuo kuulostaa hurjalta :D
t. N40
Paljon maksoit?
Voisiko se sitten mitenkään johtua niistä täyte- ja laserhoidoista? Ei normaali kolmekymppinen näytä nelikymppiseltä. En tunne ketään 30vuotiasta joka näyttäisi nelikymppiseltä - mutten toisaalta tunne ketään joka ottaisi täyteainehoitoja.
Kyllästyin "valahtaneeseen" ilmeeni ja ajattelin että ei se tästä paremmaksi odottamalla muutu, joten päätin tehdä jotain! Olen 43v nainen.
Kävin Espoon NordicShapen klinikalla kirurg. erikoissairaanhoitajalla ottamassa Profhilo-pistokset jotka ovat jo erittäin suosittu kauneuskäsittely muualla Euroopassa. Maksoi jotain 400 eur. Teho pysyy vuoden.
Viisi pientä pistosta per kasvojen puoli eli yht. kymmenen. Poskiin ja leukaan. Ei sattunut yhtään. Aine alkoi aktivoimaan omaa kollageenin tuotantoa saman tien.
Lopputulos todella hienovaraisesti kohotettu kauttaaltaan, ilman mitään tyynyposkia tai muuta outoa jenkkiläistä naamaa. Eikä tullut mustelmia eikä arpia.
Poltitko nuorempana? Biletitkö paljon? Valitettavasti näiden vaikutus näkyy naamassa jo huomattavan selvästi kolmekymppisillä naisilla. Älä myöskään sekaannu vegaanihössötyksiin, sillä vanhennut vain entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko se sitten mitenkään johtua niistä täyte- ja laserhoidoista? Ei normaali kolmekymppinen näytä nelikymppiseltä. En tunne ketään 30vuotiasta joka näyttäisi nelikymppiseltä - mutten toisaalta tunne ketään joka ottaisi täyteainehoitoja.
Täyteaineethan on suunniteltu nelikymppiselle joilla oma iho ei enää ole kimmoisa, en tajua kuka kolmekymppinen niitä ottaisi.
Vierailija kirjoitti:
älä ole huolissasi, todennäköisesti et ole lainkaan ruma. sinusta itsestäsi vain tuntuu siltä kun et ole tottunut muutokseen. kun ikä tuo muutoksia ja rapistuminen alkaa näkyä se näyttää itsestä niin erilaiselle että vaatii aikaa tottuakseen muutokseen. niin minustakin tuntui sinun iässäsi, mutta kun aikaa kului ja totuin muutoksiin huomasin, että peilistä katsoo ihan mukavan näköinen keski-ikäinen nainen.
Sehän se, kun mulla katsoo peilistä ihan kivan näköinen täti, mutta valokuvista katsoo suohirviö. :(
Aurinko ja tupakka ovat kaksi pahinta naaman vanhentajaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täyteaineethan on suunniteltu nelikymppiselle joilla oma iho ei enää ole kimmoisa, en tajua kuka kolmekymppinen niitä ottaisi.
Ei kannata myöskään ottaa huulitäytteitä nuorena. Pistoksista syntyy aina arpikudosta ja lopulta jäljellä on vain arpikudoksen pilaamat matosäkit suun ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Käykää optikolla, värillinen tai esim paksuhko kehys ja nuorenet 10 vuodella.
Valikoimaa löytyy!
T. Nissenin optikko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. N40
Paljon maksoit?
Minulle tehtiin Led-valohoito, timanttihionta, hartiahieronta, ripsien ja kulmien kestovärjäys ja tuo markkinoiden paras Neostrata(?)happohoito jonka voimakkuus valittiin ihotyypin mukaan. Kaikki tuo maksoi 190EUR. Kesti 2 tuntia. Oli sen arvoista tuo hemmottelu!
Espoon Panorama towerin Nordicshape kuten tuo edellinen viesti mainitsi. Siellä on kevytkirurgia ja kosmetologipalvelut.
t: N40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
älä ole huolissasi, todennäköisesti et ole lainkaan ruma. sinusta itsestäsi vain tuntuu siltä kun et ole tottunut muutokseen. kun ikä tuo muutoksia ja rapistuminen alkaa näkyä se näyttää itsestä niin erilaiselle että vaatii aikaa tottuakseen muutokseen. niin minustakin tuntui sinun iässäsi, mutta kun aikaa kului ja totuin muutoksiin huomasin, että peilistä katsoo ihan mukavan näköinen keski-ikäinen nainen.
Sehän se, kun mulla katsoo peilistä ihan kivan näköinen täti, mutta valokuvista katsoo suohirviö. :(
Mistähän se johtuu, että valokuvissa näyttää kamalammalt kuin peilissä. Mulla on sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 52 ja kasvoni ovat valuneet alas jotenkin pullamössömäisesti. Korkea otsani vain korostuu.
Katselin eilen Sokoksessa, kun siellä meikkasivat neljää yli kuuskymppistä naista. Katsoin itseäni peilistä ja ajattelin, että muss ei oo mitään meikattavaa. Silmäluometkaan ei näy ollenkaan, kun ovat valuneen yläpuolisen ihon peitossa. (sukuvika)
Sama juttu, olen 51v. Lisäksi mun huulet on kadonnut jonnekin. Kyllä mulla ennen oli ihan näkyvä ylähuuli, siis ihan tavallinen, ei mikään pullea kuitenkaan. Mutta nyt ylähuulen paikalla on vain ohut viiru. Miten siihen laittaa huulipunaa?
Mulla sama juttu huulien kanssa. Tuntuu, ettei oo järkee laittaa huulipunaakaan.
Tuo yksi kirjoittaja on oikeassa silmälaseista. Kamalaa sanoa ääneen, mutta silmälasit päässä näytän siedettävämmältä. (en tosin tartte kuin lukulaseja) Nuorena silmälasit rumensi, mutta nyt ne ryhdistää kasvojani. Harmittaa. Oon se 52-v.
En ole itse löytänyt ratkaisua tähän huuliongelmaan, siinä kun on juuri tuo että huulipuna vain korostaa sitä huulten ohuutta. Itse olen tyytynyt korostamaan silmiä ja kulmakarvoja ja korkeintaan laittanut vähän huulikiillettä, niin huomio ei toivottavasti liikaa kiinnity niihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei yleensä näytäkään. Mutta yksi early-30s-tuttuni näyttää kymmenen vuotta ikäistään vanhemmalta. En tiedä hänen taustastaan mitään mutta polttaa ja juo paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän se johtuu, että valokuvissa näyttää kamalammalt kuin peilissä. Mulla on sama.
Tämä on muuten outoa. Katson itseän peilistä ja otan samalla itsestäni peilin kautta valokuvan. Peilikuvani näyttää hyvältä, valokuva ei. Mitä ihmettä?
Mulla on aika paksut kulmakarvat ja ne on nyt myös venyneet ja sen kautta harventuneet. Eli kun se otsan alin osa kulmakarvoineen on valunut silmäluomen päälle, samalla kulmakarvat ovat suuremmalla alueella (ylä-alasuunnassa)
Ei niitä enää oikein osaa kauniiksi nyppiä.