Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon täällä pesii surkeita lähihoitajia?

Vierailija
30.05.2006 |

Mulla on aina ollut vähän se käsitys, että jos ei muualle pääse, menee lähihoitajakouluun..

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ihme sakkia.

Vierailija
2/46 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sun ammatti oli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi ap toivoo, että tarvittaessa ap:ta hoitavat tulevaisuudessa sairaanhoitajat.

Vierailija
4/46 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut ihmisryhmät onkin jo käyty läpi, eli nyt sitten tätä porukkaa mustamaalaamaan!

Vierailija
5/46 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja entäs jos tarvitset esim ambulanssia, ensihoitajat ovat nykyään lähihoitajia.

Vierailija
6/46 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lisäksi ap toivoo, että tarvittaessa ap:ta hoitavat tulevaisuudessa sairaanhoitajat.

Onko ap sun mielestä järkevää kouluttaa ihminen sairaanhoitajaksi vaipanvaihtoa varten?

Vierailija
7/46 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä tavallista tyhmempää porukkaa vai miksi te menette näihin provoihin?

Vierailija
8/46 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon ainakin käynyt lukion ja sen jälkeen valmistunut lähihoitajaksi.

Tekeekös tämä lähihoitajaksi valmistuminen musta jotenkin tyhmemmän kuin ennen olin?

Vierailija
9/46 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sh:t ja lh:t tekee melkein samoja hommia. Kyllä ne sairaanhoitajatkin niitä vaippoja vaihtaa

Vierailija
10/46 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, joka kävi ensin lukion, kun en muutakaan siinä vaiheessa tiennyt tulevasta ammatista. Lukion jälkeen opiskelin lähihoitajaksi! Joku voi sanoa että turhaan kävin lukion, mutta olipahan aikaa miettiä mitä oikeasti haluaa tehdä.

Vierailija
11/46 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja entäs jos tarvitset esim ambulanssia, ensihoitajat ovat nykyään

lähihoitajia.

Ambulanssien ensihoitajat ovat ihan esihoitajia joilla sh+ensihoitajan pätevyys, eivät lähihoitajia.

Vierailija
12/46 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ylipäätään ole suunnitellut itsensä tappamista. Mutta ap olisi hyvin surullinen, jos lapset lähtisivät opiskelemaan lähihoitajiksi, koska eivät keksi muuta tai koska eivät pääse sisään haluamaansa oppilaitokseen. Ap:n lapsista ei myöskään tule suorittajia, ainakaan ap:n vaikutuksesta.

Ja lähihoitajakoulutusta olen saanut hyvinkin läheltä seurata. Ainakaan siellä ei opita minkäänlaista oikeinkirjoitusta, opinnäytetyöt ovat suurelta osin aika mitättömiä, yleissivistys surkeaa jne. Tietysti kaikki on kiinni yksilöistä, mutta omassa jatko-opiskelupaikassani huomasi kyllä helposti, ketkä olivat tulleet sinne lukion ja ketkä lähihoitajaopiston kautta.

Jos ihmisellä on kutsumus johonkin työhön, hän yleensä on huvä siinä. Minä en vastusta lähihoitajia, hyviä sellaisia siis, vaan vastustan niitä " vahingossa" lähihoitajiksi joutuneita, joita ei kiinnosta työ pätkääkään ja jotka vaan valittavat kaikesta, mukaan lukien rahan vähyys ja elämän tylsyys, työn rankkuus ja ikävät potilaat.

Vierailija
13/46 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivääkään en niitä hommia oo tehnyt valmistumiseni jälkeen.

Erittäin paska palkka siihen nähden mitä joutuu tekemään! Niin kauan kun asiat on noin persiillään meikäläinen pysyttelee muilla aloilla.

Vierailija
14/46 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastojen valossa ap saa olla onnellinen, jos edes joku suostuu häntä vanhuksena hoitamaan. SH:t varataan pulan myötä sairaanhoidollisiin tehtäviin ja yksilövastuinen hoitotyö tulee romuttumaan.

T: SH

Vierailija
15/46 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
16/46 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, mulla on kaksi kaveria lähihoitajina. Toinen on kova juopottelemaan viikollakin, ja krapuloissaan sitten hoitaa vanhuksia. Mun mielestä se on vastuutonta, varsinkin kun on hoitotyössä, niin pitäisi olla tosi skarppi. En mä halua että, mun läheisiäni kukaan hoitaa kankkusessa ja pöhnässä.

Toinen lähihoitaja tuttuni taas ei päässyt minnekään muualle, kuin lähärikouluun aikoinaan. Nyt on työssä missä ei viihdy.

Vierailija
17/46 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta et viittii parjata samaa työtä tekeviä ihmisiä!

Vierailija
18/46 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on sosiaalialalla, tällä hetkellä tosin kotiäiti.

Vierailija
19/46 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kävin koulua niin kaverini äiti totesi, että lähihoitajan koulutus on niin helppoa, että hän varmaan kanssa selviäsi siitä läpi!!

Hauskinta on että hänen etevä tyttärensä (kaverini pikkusisko) on juuri valmistunut lähihoitajaksi ja nyt on tiedossa heillä suuret juhlat. Toivottavasti on tyttärensä opiskeluaikana huomannut, että kyllä siinä vähän pitää opiskellakin, että valmistuu lähihoitajaksi.

Vierailija
20/46 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaanhoitajaksi, perushoitajaksi, lastenhoitajaksi, vammaishoitajaksi, mielenterveys- ja päihdetyöhön, jalkojenhoitajaksi, vanhustenhoitajaksi, hammasahoitajaksi jne jne ELI nykyään lähihoitajaksi.

Ja kautta aikojen on näitä paikkoja ollut pilvin pimein. Miksiköhän ap luulee, että nyt ei kukaan oikeasti haluaisi tehdä näitä arvokkaita ja antoisiakin töitä vaan ' joutuu' näihin hommiin?

Täällä yksi, joka vaihtoi toimistoalan hoitoalaan, eli luki itsensä aikuisopikelijana lähihoitajaksi ja ei menisi enää mistään hinnasta takaisin tietokoneen eteen istumaan 8 tunniksi.