Olisiko sinusta ihan tyhmä idea lähteä melko tuntemattoman bändin keikalle USA:han asti?
Löysin sattumalta viime vuonna amerikkalaiselta radiokanavalta suht tuoreen bändin jolta nyt vasta ilmestyi 2. albumi johon tykästyin vielä enemmän kuin 1. albumiin jos voi olla edes mahdollista. Ovat he omassa genressään, omalla alueellaan, ihan suosittuja mutta ei täällä Suomessa ainakaan kukaan muu ole varmaan kuullutkaan koskaan. Näyttää niin hienota noi livetaltioinnit youtubessa että haluaisin itsekin päästä näkemään ja kokemaan saman.
Lähtisitkö itse yksin vastaavassa tilanteessa keikalle toiselle mantereelle asti? Toki siihen reissuun yhdistäisi muutakin matkailua mutta tuo keikka olisi se pääkohde ehdottomasti.
Kaveria en saa mukaan.
Kommentit (36)
Numero 4 vastauksellaan, antoi mulle viikon naurut:DD
Lähde ihmeessä jos on aikaa ja rahaa. Mä ainakin lähtisin.
Vierailija kirjoitti:
Missapain maata esiintyvat?
Etelässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se joku salainen bändi kun et voi paljastaa sitä?
On se :) En halua siitä mitään suuren kansan fanituskohdetta.
Tutustuin monta vuotta sitten pikkuiseen marginaalibändiin, joka on nykyisin kiertää stadiumkeikkoja maailmalla. Omituisesti tämä sama asenne on muutaman kerran tullut vastaan, bändistä enää voi tykätä kun se on liian suosittu. Olen tullut siihen tulokseen, että he eivät alunperinkään pitäneet oikeasti musiikista, vaan se oli pelkästään jonkinlainen oman imagon jatke.
Joskus bändistä tulee suosittu, koska musiikki muuttuu tylsemmäksi. :(
Saat matkustaa vain jos menet elinsiirtoon.
Turhamatkailu seis!
Ei ole tyhmä idea lainkaan, jos varasi vaan sallii sen. Muista kuitenkin varata myös paljon muuta hauskaa tekemistä matkalle, jos vaikka nyt kävisi niin ikävisti että keikka syystä tai toisesta peruuntuisi tai et vaan niin paljon tykkäisikään livenä. Itse olen käynyt monella festarilla ulkomailla.
Toki kannattaa mennä. Kuuntelen itse paljon country-musiikkia ja kiertueet pysyvät Yhdysvalloissa. Mikäli rahaa olisi ylimääräistä, niin ehdottomasti lähtisin keikalle siihen suuntaan ja muutenkin reissaamaan.
No tottakai! Mekin oltiin miehen kanssa Shania Twainin keikalla USA:ssa, vaikkei muut täällä Suomessa taida tuosta laulajasta välittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla Arto Tamminen ja Neljän Ruuhka...?
Hanki rahaa ja lähde. Mutta varaa matka enemmän kuin keikan ajaksi, koska kun kerran rapakon taakse menee, kannattaa matkustella siellä vähän kauemmin.
Olen itse aikoinani käynyt monien bändien keikolla USA:ssa kun opiskelin siellä. Joukossa sellaisia bändejä, jotka eivät olleet esiintyneet Suomessa tai eivät edes olleet vielä tunnettuja täällä. Olihan se ikimuistoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelässä
Etela USA on iso paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelässä
Etela USA on iso paikka.
Niin? Siellä ympäriinsä keikkailevat esim. Texasissa tai Alabamassa. Miten tuon muutenkaan ilmaisisit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustuin monta vuotta sitten pikkuiseen marginaalibändiin, joka on nykyisin kiertää stadiumkeikkoja maailmalla. Omituisesti tämä sama asenne on muutaman kerran tullut vastaan, bändistä enää voi tykätä kun se on liian suosittu. Olen tullut siihen tulokseen, että he eivät alunperinkään pitäneet oikeasti musiikista, vaan se oli pelkästään jonkinlainen oman imagon jatke.
Eikö se ole just toisin päin että on imagon jatke jos tykkää siitä kun muutkin? En ihan nyt tajua sun ajatusmaailmaa tässä. Esim. Baseballsille kävi just niin että tykkäsin ennen jo kuin tulivat suosituksi ja käviväthän he Suomessakin kunnes jotain tapahtui eikä enää herätä kiinnostusta täällä, Euroopassa kyllä.
Joko kirjoitin epäselvästi tai luit huolimattomasti.
Jos tykkää bändistä siksi kuin muutkin tykkäävät, tai jos lakkaa tykkäämästä siksi kun muut alkavat tykätä, syyt ovat molemmat yhtä outoja eikä niillä ole mitään tekemistä itse musiikin kanssa.
Jos lakkaa pitämästä bändistä silloin, kun siitä tulee suosittu siksi, että bändin musiikkityyli muuttuu tai löytää vaikka itse uuden genren tai bändin josta pitää enemmän, se on täysin eri asia, silloinhan kyseessä ei ole mikään ulkomusiikillinen suosioon ja sen määrään liittyvä seikka.
Helpompi mömmertää englantia kun joku tunnereakio suomenkielen sanoissa.