Onko käytetyn tavaran kauppa kuollut? Kirppareilla ei mene mikään kaupaksi!
Oletteko kiinnittäneet samaan huomiota? Mitä ihmettä käytetylle tavaralle pitäisi nykyään siis tehdä? Roskiinko vaan hyvä ja käyttökelpoinen tavara? Kierrätyskeskukset yms. tuntuvat myös olevan ihan pullollaan jo valmiiksi, eivätkä kaikki ota enää edes lahjoituksia vastaan.
Ja semmoinen disclaimer tähän loppuun, että rikkinäinen tai muuten kelvoton tavara kuuluu tietenkin roskikseen, eli siitä ei tarvitse alkaa tässä vääntämään.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Mutta minusta edes järkevästi hinnoiteltu tavara ei liiku enää niin kuin ennen. Tuo teinin vaatemyyntiesimerkki kertoo juuri sen, mitä ajan takaa.
Ap
Vaatteiden kootkin vaikuttaa, kovin pienet xs/s eivät välttämättä mene kaupaksi. Jos on hyväkuntoista mutta "vanhaa sesonkia" niin eivät käy kaupaksi, kun taas kulahtaneempi muotijuttu myy.
Myyjä on aina myyjä, se pyytäjä, kirpparillakin. Lue täältä vauvasta se ketju, jossa haukuttiin kaikki ostajat! En ole sen jälkeen enää edes ajatellut ostavani mitään keneltäkään yksityiseltä käytettynä. Ostajat ovat järestään ihan p*skoja, kun kehtaavat kysellä tavarasta ja heitä pitää vielä palvella! On se kovaa.
Jaa minusta käytetyn tavaran osto ja myynti on tosi helppoa nykyään fb-kirppareiden ansiosta. Oon n. viikon sisällä myynyt ison kasan vauvatavaraa ja lasten pieniä haalareita ja kenkiä ym., hyvin on mennyt kaupaksi. Kaupankäynti noilla palstoilla on tosi vilkasta mitä nyt oon seurannut, parhaimmillaan muutamassa minuutissa on jo monta ihmistä jonossa. Epämuodikkaat tai ylihinnoitellut ei tietenkään mene, aika turha yrittää myydä esim kirsikan väristä isoa hoitopöytää tai jotain 10 vuotta vanhoja lasten vaatteita, ei niitä tahdota huolia edes ilmaiseksi.
Suurella kirppiksellä Tampereella oli myynnissä viikkotolkulla läjä likaisia ja kuluneita pelastusliivejä, joita sai Stockmannin kanta-asiakasetuna halvemmalla!
Epäilen kirppiksen pitäjän pitävän siellä omia pöytiään myös. Ei tuo muuten voi olla kannettavaa.
(ne jäivät edelleen myyntiin, mutta itse lopetin käymästä)
Vierailija kirjoitti:
Ne tulisi järjestellä siellä että niille syntyy tarina ja arvo.
Muistan lapsena los angeles kings ja jari kurri sekä anaheim mightyducks ja teemu selänne oli suosikki jenggejä. Muistan kun kirpparilta sieltä pengottua löysi kingsin paidan ja siihen sain jari kurrin nimmari niin se oli arvokkain paitani koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Jaa minusta käytetyn tavaran osto ja myynti on tosi helppoa nykyään fb-kirppareiden ansiosta. Oon n. viikon sisällä myynyt ison kasan vauvatavaraa ja lasten pieniä haalareita ja kenkiä ym., hyvin on mennyt kaupaksi. Kaupankäynti noilla palstoilla on tosi vilkasta mitä nyt oon seurannut, parhaimmillaan muutamassa minuutissa on jo monta ihmistä jonossa. Epämuodikkaat tai ylihinnoitellut ei tietenkään mene, aika turha yrittää myydä esim kirsikan väristä isoa hoitopöytää tai jotain 10 vuotta vanhoja lasten vaatteita, ei niitä tahdota huolia edes ilmaiseksi.
Mikä vika on kirsikan värisessä hoitopöydässä tai 10 vuotta vanhoissa lastenvaatteissa?
Ajattelin myydä nyt kaikki säästämäni lastenvaatteet. Osa on 10 vuotta vanhoja.
kyllä ihmiset ostaa kirppiksiltä, mutta tavaraa on niin valtavasti tarjolla ettei mitenkään kaikelle löydy ottajaa. itse en ota enää ilmaiseksikaan vaatetta vaikka sukulaiset ja tuttavat tyrkyttävät hyväkuntoisia vaatteita kun ovat kyllästyneet eivätkä käytä loppuun. vuosia tunsin olevani tarpeettoman tavaran loppusijoituspaikka, mutta nyt olen oppinut sanomaan ei.
Olen kiinnittänyt huomiota siihen että oman paikkakunnan kirpparilla myydän huonolaatuista ja rikkinäistä tavaraa ja vaatetta ylihintaan. Ei kiinnosta.
En periaatteesta osta mitään kirppareilta. Nytkin on menossa roskikseen kaksi ihan uutta mekkoa (liian pienet ostin vahingossa) ja muutama muu juttu.
Joskus aiemmin vein vaatekeräyspisteeseen kasseittain tavaraa, mutta satuinpa yhden kerran näkemään äveriään näköisen pariskunnan purkamassa (kalliin) autonsa perästä vaatekasseja. Olivat ilmeisesti käyneet hakemassa tuosta pisteestä.
Inhoan kirppariaatetta.
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten hinta on aivan liian korkea. Sama koskee huuto.net ja muita nettihuutiksia. En rupea maksamaan käytetystä kirjasta 10e(plus postikulut)->
Noi postikulut on kyllä yksi syy, miksi jätän ostamatta nettikirppiksiltä.
Vaate esim. 4€, ei paha, mutta postarit 5.90€. Hintaa tuleekin yli 10€.
Tämähän ei ole myyjän vaan Postin syy, mutta hillitsee ostohaluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten hinta on aivan liian korkea. Sama koskee huuto.net ja muita nettihuutiksia. En rupea maksamaan käytetystä kirjasta 10e(plus postikulut)->
Noi postikulut on kyllä yksi syy, miksi jätän ostamatta nettikirppiksiltä.
Vaate esim. 4€, ei paha, mutta postarit 5.90€. Hintaa tuleekin yli 10€.
Tämähän ei ole myyjän vaan Postin syy, mutta hillitsee ostohaluja.
Sori, siis n. 10€. Ajatusvirhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vika on kirsikan värisessä hoitopöydässä tai 10 vuotta vanhoissa lastenvaatteissa?
Ajattelin myydä nyt kaikki säästämäni lastenvaatteet. Osa on 10 vuotta vanhoja.
Se että kirpparit on pullollaan ihan nykyaikaisiakin vaatteita ja tavaroita. Voi niissä 10v vanhoissakin olla hyviä, mutta esim kuminauhat hapertuu pilalle, kenkien pohjat jäykistyy ja muoti on vaan muuttunut niin paljon. Jos voi ostaa eurolla alle vuoden vanhan bodyn, miksi maksaa yhtään mitään 10 vuotta vanhasta?
Ostan melkein kaikki vaatteeni kirpparilta. Olen saanut Bossin farkkuja, Gantin vaatteita, Henry Lloyd -takkeja ja merkkilaukkuja. Että riippuu varmaan kirppiksestä.
Ostin seurakunnan kirppikseltä täysin uudet talvihousut, lapsenlapselleni 4e. Näytti kaupassa samat housut maksavan yli 70e.
Tukekaa näitä hyväntekeväisyyskirppiksiä, hinnoissa ei ole tunnearvoa.