Kirjoitin deitti-ilmoitukseeni "En tykkää jos nainen kiroilee" ja sain ryöpyn haukkuja päälleni, haukuttiin sovinistiksi ja siaksi
Kirjoitin ilmoitukseeni noin ja sain haukut neljältä eri naiselta. Olen kuulemma sovinisti, toisen mukaan sika, kolmas laittoi että "Ai miehellekö se kiroilu on sitten joku ylpeyden aihe" ja neljäs mainitsi että hänhän kiroilee jos haluaa ja yksikään ukko ei sitä estä.
Oliko tuo nyt niin kauhea vaatimus?
Kommentit (200)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiroilevat miehet ovat oksettavia juntteja.
Enpä ole tuntenut enemmän yhtäkään miestä, kuka ei olisi kiroillut.
Millaisissa piireissä liikut? Minun tuntemistani miehistä suurin osa ei kiroile koskaan. Sivistyneitä isäihmisiä.
Minun ystävä- ja tuttavapiirissä on paljon sivistyneitä poikamiehiä, jotka opiskelleet yliopistolla eivätkä kiroile. Esimerkiksi se v-sanan hokeminen on minusta vain aggressiivistä ja huonoa käytöstä, ja kertoo samalla suppeasta sanavarastosta. Hyvillä jutunkertojilla ei ole mitään tarvetta kiroilla vaan he luottavat sen jutun kiinnostavuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisissa piireissä liikut? Minun tuntemistani miehistä suurin osa ei kiroile koskaan. Sivistyneitä isäihmisiä.
Minun ystävä- ja tuttavapiirissä on paljon sivistyneitä poikamiehiä, jotka opiskelleet yliopistolla eivätkä kiroile. Esimerkiksi se v-sanan hokeminen on minusta vain aggressiivistä ja huonoa käytöstä, ja kertoo samalla suppeasta sanavarastosta. Hyvillä jutunkertojilla ei ole mitään tarvetta kiroilla vaan he luottavat sen jutun kiinnostavuuteen.
No en minäkään yleensä juttuja kertoessani tai normikeskusteluissa kiroile. Minä kiroilen esimerkiksi silloin, kun lyön varpaani kynnykseen. Tai jos lähettäessäni tärkeää ja kiireellistä s-postia nettiyhteys meneekin yhtäkkiä poikki. Tai bussi menee nenän edestä ja seuraavaa pitää odottaa puoli tuntia. Jne...jne...
Minusta kiroilu on typerää, en kiroile, eikä mies eikä lapsi. Vasaralla sormeen -tilanteissa saattaa lipsahtaa, mutta ei turhaan.
On ymmärrettävää että tuo suututtaa, kun miettii mitä kiroilulla yleensä yritetään saada aikaan. Sillä halutaan muiden huomio, halutaan antaa pontta omalle mielipiteelle, ilmaista voimakasta tunnetta. Kun ihminen kiroaa, muut yleensä ottavat hänen puheensa vakavammin (siis jos ei vedä kiroilua ihan överiksi). Sen huomaa ihan palstallakin siitä, miten paljon enemmän huomiota ja yläpeukkuja kommentti saa, kun kirjoittaja höystää tekstinsä vaikka sanalla "helvetisti".
Ja siitähän ei oikein kukaan tykkää, kun nainen pyrkii ottamaan tilan haltuun kiroilemalla, korottamalla ääntä, seisomalla tilaa vievässä asennossa ym. Kaikki naisellinen käytös on loppujen lopuksi väistymistä, varomista, muiden hyväksi toimimista ja miellyttämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en minäkään yleensä juttuja kertoessani tai normikeskusteluissa kiroile. Minä kiroilen esimerkiksi silloin, kun lyön varpaani kynnykseen. Tai jos lähettäessäni tärkeää ja kiireellistä s-postia nettiyhteys meneekin yhtäkkiä poikki. Tai bussi menee nenän edestä ja seuraavaa pitää odottaa puoli tuntia. Jne...jne...
Minulle tuo yhdistyy ajatukseen huonoista hermoista, mikä ei ole kovin mairittelevaa sekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuo yhdistyy ajatukseen huonoista hermoista, mikä ei ole kovin mairittelevaa sekään.
Ei välttämättä. Itse kiroilin jatkuvasti (itsekseni tosin) kun tein kahta työtä surkealla palkalla ja etsin epätoivon vimmalla oman alani töitä. Nukuin 3-4 tuntia yössä ja söin aika satunnaisesti. Kun tilanne parani, ei tule enää kiroiltua. Jos minut tuntevien ihmisten pitäisi kuvailla minua yhdellä sanalla, "rauhallinen" olisi varmaan melkein kaikkien vastaus. Huonoista tai hyvistä hermoista ei ole kenelläkään varaa puhua, ennen kuin on joutunut todella stressaavaan tilanteeseen. -eri
Fiksut naiset ei kiroile joten täysin turn-off on naisen kiroileminen, älykäs ja fiksu nainen osaa keskustella ilman kiroilua. Äijien kiroilu on uskottavaa ja hyväksyn sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on tekopyhiä kaksinaismoralisteja.. Ei mitään uutta tässä..
Itse vaativat miehiltä pinnallista täydellisyyttä ja mies ei käytännössä saisi toivoa mitään, ei varsinkaan nuorta ikää tai hoikkuutta..
Myös iso osa naisista toivoo nuorempaa ja hoikkaa miestä. Nuoruus, elämänilo ja terveet elämäntavat vetoavat yleensä lähes kaikkiin sukupuolesta riippumatta.
No enpä tiedä noista terveistä elämäntavoista. Aika moni kuitenkin haluaa katsella leffaa yhdessä sohvalla ja napostella. Tai käydä oikein kunnolla ryyppäämässä. Jotkut parit toki treenaavat ja laittavat terveellistä ruokaa yhdessä, mutta eivät kaikki. "Terveet elämäntavat" on yleensä kiertoilmaus sille, että ei saa olla lihava.
Uskallan väittää, että aika moni sohvaperunamies haluaa sen urheilullisen, terveellisesti elävän naisen koska se näyttää hyvältä, mutta odottavat että se nainen haluaa istua sohvalla mässäilemässä tai lähteä hampurilaisille/kaljoille. Jos nainen haluaakin olla koko illan salilla ja syödä pelkkää salaattia, ei parilla ole välttämättä riittävästi yhteistä. Itse en hakisi urheilullista miestä, koska en itse kuntoile. Tässäkin asiassa itsekritiikki on tärkeää.
Kuten sanoit: et hae nuorta, hoikkaa ja urheilullista miestä itsekritiikin takia. Syy ei siis ole, että nuori ja hoikka mies ei miellyttäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse vaativat miehiltä pinnallista täydellisyyttä ja mies ei käytännössä saisi toivoa mitään, ei varsinkaan nuorta ikää tai hoikkuutta..
Myös iso osa naisista toivoo nuorempaa ja hoikkaa miestä. Nuoruus, elämänilo ja terveet elämäntavat vetoavat yleensä lähes kaikkiin sukupuolesta riippumatta.
No enpä tiedä noista terveistä elämäntavoista. Aika moni kuitenkin haluaa katsella leffaa yhdessä sohvalla ja napostella. Tai käydä oikein kunnolla ryyppäämässä. Jotkut parit toki treenaavat ja laittavat terveellistä ruokaa yhdessä, mutta eivät kaikki. "Terveet elämäntavat" on yleensä kiertoilmaus sille, että ei saa olla lihava.
Uskallan väittää, että aika moni sohvaperunamies haluaa sen urheilullisen, terveellisesti elävän naisen koska se näyttää hyvältä, mutta odottavat että se nainen haluaa istua sohvalla mässäilemässä tai lähteä hampurilaisille/kaljoille. Jos nainen haluaakin olla koko illan salilla ja syödä pelkkää salaattia, ei parilla ole välttämättä riittävästi yhteistä. Itse en hakisi urheilullista miestä, koska en itse kuntoile. Tässäkin asiassa itsekritiikki on tärkeää.
Kuten sanoit: et hae nuorta, hoikkaa ja urheilullista miestä itsekritiikin takia. Syy ei siis ole, että nuori ja hoikka mies ei miellyttäisi.
Minulla on hoikka, ikäisekseen nuorekas ja urheilullinen mies. Mutta nallekarhubody miellyttäisi enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Fiksut naiset ei kiroile joten täysin turn-off on naisen kiroileminen, älykäs ja fiksu nainen osaa keskustella ilman kiroilua. Äijien kiroilu on uskottavaa ja hyväksyn sen.
Eihän fiksut naiset ja äijät muutenkaan vietä aikaa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hoikka, ikäisekseen nuorekas ja urheilullinen mies. Mutta nallekarhubody miellyttäisi enemmän.
Omituista...
Vierailija kirjoitti:
No, se että jollakulla on eri käyttäytymisstandardit miehille ja naisille antaa kyllä ihmisestä epämiellyttävän vaikutelman (ja se, että kertoo tämän avoimesti, antaa hieman jälkeenjääneen vaikutelman). Tietysti sinulla on oikeus laittaa omaan ilmoitukseesi mitä haluat, mutta olisit voinut laittaa vain, että en pidä kiroilusta. Viesti olisi ollut sama mutta olisit vaikuttanut fiksummalta etkä karsinyt niin paljoa potentiaalisia treffikumppaneita.
Ei sillä, en ymmärrä miksi joku jaksaa lähettää vihaisia viestejä sinulle.
Ei, oli kyllä parempi että ap teki treffi- ilmoituksen juuri niin kuin teki.
Nyt hän saattaa löytää naisen joka on myös niillä linjoilla että naisilla ja miehillä on eri standardit.
Niitäkin vielä jokunen varmasti löytyy.
Me kaikki muut, jotka olemme tasavertaisuuden kannalla, tiedämme varoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan totta. Jos oikein muistan, niin en nuorempana hermostunut yhtä paljon esim. bussista myöhästymisestä kuin nyt.
Mutta toisaalta jos on toistakymmentä vuotta kärsinyt päivittäisistä kivuista, rahapulan aiheuttamasta stressistä ja lähes jatkuvasta univajeesta, niin ei se toisaalta ole ihme, jos hermosto on alkanut rasittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"ja neljäs mainitsi että hänhän kiroilee jos haluaa ja yksikään ukko ei sitä estä."
Näen niin edessäni tatuoidun, lävistetyn, kananpersetukkaisen ylipainoisen naisen, tupakka huulessa :D
Olen hoikka kaunis ja pitkähiuksinen.
Olen pahoillani puolestasi ,kun luulet että
KAUNIS NAINEN
ei kiroile
ei piere
ei juo viinaa
ei polta tupakkaa
Sinä et ole kaunis vaan ruma ja vaikka olisitkin kaunis mitä et todellakaan ole niin silmänräpäyksen päästä olet vanha ruma kurttu. Kiroilu ei sovi naiselle kuten ei moni muukaan asia mikä miehelle sopii ja kaunis nainen ei piere
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa naiset kiroilu, niin ehkä saatte tasokkaampia miehiä. :D
Ihan oikeasti, ei kovin moni mies tykkää naisesta, vaikka se olisi kuinka kaunis, jos sen kielenkäyttö on ihan alaluokkaista.
Mikä niistä miehistä tekee "tasokkaampia"? Osaatko määritellä tasokkuuden?
Sinulle kelpaa siis kumppaniksi kuka vaan, et osaa erotella hyviä ja huonoja vaihtoehtoja? Et usko itsekään.
Kumpi on sinusta tasokkaampi mies, sellainen, joka ajaa upouudella Audilla vai sellainen, jolla on hyvät käytöstavat? Vai millainen vaatetus on tasokkaalla miehellä?
eri
Onko esimerkiksi paikallisessa pubissa aina notkuva rapajuoppo haisevissa rytkyissään mielestäsi ihan samalla viivalla tavallisen, työssäkäyvän ja itsestään huolehtivan miehen kanssa? Vai harkitsetko molempia kumppaniksi yhtälailla? Millä perusteilla teet valinnan, jos noissa ei ole mitään tasoeroa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti oli just tuo, että korostit ettet tykkää kiroilevista naisista. Olisit sanonut, ettet pidä kiroilusta. Et miesten etkä naisten suusta. Ja et itsekään kiroile. Silloin se on kohtuullinen vaatimus.
Ja naisillako ei ole deitti-ilmoituksissa minkäänlaisia sukupuolittuneita vaatimuksia tai toivomuksia?
Kukaan ei mainitse kuinka mieheltä toivottaisiin sitä tai tätä?
Kyllä varmaan kukaan vaatii vaikka mitä. Itse kannatan sitä, että ihminen kohdataan ihmisenä eikä sukupuolen x edustajana. Meni aikaa oivaltaa tämä ja tajuta, että kun etsii itselleen miestä tai naista, suhde menee yleensä enemmin tai myöhemmin päin mäntyä. Sen sijaan kun tapaa ihmisen, josta viehättyy suuresti ja jonka kanssa haluaa sovittaa elämänsä yhteen, on mahdollista rakentaa pitkä, jopa elämänmittainen, tyydyttävä ja palkitseva ihmissuhde.
Heterot yleensä viehättyvät toisesta nimenomaan vastakkaisen sukupuolen edustajana. Sitä heterous tarkoittaa. Jos on hetero, oletettavasti ei viehäty sukupuolesta x vaan nimenomaan vastakkaisesta sukupuolesta. Sikäli teoriasi ei ole oikein yleispätevä.
Jep, kyllä se ihan käsi kädessä menee että jos viehätyn jostain ihmisestä niin paljin, että haluan jakaa elämäni hänen kanssaan, niin kyllä hänen väkisin nainen oltava. Samat asiat ja toiminnat mieheltä eivät johda mihinkään sellaiseen, vaikka kuinka on ihminen.
Tämä on just se sama ongelma kuin maajussi Maunolla eli saa tykätä mistä tykkää kun naisista on kyse. Silloin on itse väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Itse kiroilin jatkuvasti (itsekseni tosin) kun tein kahta työtä surkealla palkalla ja etsin epätoivon vimmalla oman alani töitä. Nukuin 3-4 tuntia yössä ja söin aika satunnaisesti. Kun tilanne parani, ei tule enää kiroiltua. Jos minut tuntevien ihmisten pitäisi kuvailla minua yhdellä sanalla, "rauhallinen" olisi varmaan melkein kaikkien vastaus. Huonoista tai hyvistä hermoista ei ole kenelläkään varaa puhua, ennen kuin on joutunut todella stressaavaan tilanteeseen. -eri
Jep, ja joku vasaralla sormeen lyöminen aiheuttaa refleksinomaisen reaktion, ei siinä mietitä tietoisesti että minäpä kiroilen nyt tässä kohtaa, kun olen niin hurja.
Sitä paitsi moneen kertaan on toitotettu, että tutkimusten mukaan myös älykkäätj akielellisesti lahjakkaat ihmiset käyttävät kirosanoja, niillä joskus väritetään ilmaisua. Eri asia tietysti nämä, joilla v*ttu vilahtaa joka lauseeseen maneerinomaisesti.
Itseäni mietityttää enemmän nämä kiroilun kauhistelijat, että mistä se valtava kammo kiroilua kohtaan kumpuaa. Onko jäänyt päälle joku lapsuuden kielto ja kuri niin traumaattisella tasolla, että ei aikaihmisenäkään osaa suhtautua jos joku "rikkoo sääntöjä".
Kyllähän se turn-off on, jos nainen möykkää kuin kapteeni Haddock.