Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapailemani mies sanoi ettei ole rakastunut minuun

Vierailija
03.09.2019 |

Vaan kuulemma vain tykästynyt. Mietin vain, onko se edes mahdollista, että ajan kuluessa rakastuisi. Tuli jotenkin tosi apea olo tuosta toteamuksesta. Ei siinä mitään, jos hän olisi vain ajatellut noin, mutta kun sanoi sen ääneen minulle.

Olenko hullu jos uskon hänen vielä joskus rakastuvan minuun?

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tapaillessa tarvitse vielä rakastunut olla. Vasta sitten kun seurustellaan, on oletuksena että molemmat ovat rakastuneita. Tapaillessa vasta katsellaan että rakastutaanko vai ei.

Tietysti jossain vaiheessa täytyy vetää johtopäätökset, mutta ei kuukauden jälkeen välttämättä vielä tiedä tuleeko jutusta mitään.

Kyllä sen tietää ettei tule.

Vierailija
42/83 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyitkö ap asiasta vai ilmoittiko mies tämän sinulle oma-aloitteisesti? Jos jälkimmäinen niin itse pitäisin eräänlaisena vallankäyttönä.

Mitä itse haluat tai toivot suhteelta?

Mies kysyi minulta olenko rakastunut häneen. En vastannut, vaan kysyin häneltä ihmeissäni miksi hän sellaista kysyy ja kysyin häneltä onko hän itse minuun rakastunut (kun tuollaista kysyy) ja vastasi, että tykästynyt on. Kysyi tuota taas uudestaan myöhemmin ja vastasin että en minä tiedä, kun en ole varma miten rakastuminen eroaa ihastumisesta.

-ap

Tsiisus miten vaikea ihminen olet.

Mies kysyy sinulta suoran kysymyksen, mutta teet vastakysymyksen ja kun hän vastasi siihen ihan kauniisti, niin nyt itket että "mitä mies oikein tarkoittaa?".

Sinulla ap on ongelma ja miehellä myös, mutta teidän ongelmat ovat erilaisia kokonaan. Miehen ongelma on nyt lähinnä se, miten hän pääsee eroon sinusta, typerästä muijasta, joka volisee kaikkea täydellisen turhaa.

Toivon todella, että mies lähtee ja kauas. Edes pilde ei auta tuossa enää.

"Sinusta, typerästä muijasta"... Kukahan se on typerä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on kyllä jännä ilmiö, että miehet tapailevat naisia joihin eivät ole rakastuneita tai jotka eivät ole ns. ”heidän tyyppiään”. Itsekin olen tämmöisen kohteeksi joutunut. Miksi tuhlata lämpimikseen molempien aikaa jos jo tietää, että asia ei tule etenemään.

Seksuaalinen hyväksikäyttö.

Vierailija
44/83 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on kyllä jännä ilmiö, että miehet tapailevat naisia joihin eivät ole rakastuneita tai jotka eivät ole ns. ”heidän tyyppiään”. Itsekin olen tämmöisen kohteeksi joutunut. Miksi tuhlata lämpimikseen molempien aikaa jos jo tietää, että asia ei tule etenemään.

Koska pil lu

mies51v

Miksi kukaan haluais pil lua naiselta, joka ei liiemmin sytytä?

Kyllä noita löytyy, varsinkin nuorista

mies51v

Vierailija
45/83 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaankaan siitä ole kyse, että mies tietäisi ettei asia tule etenemään. Vaan siitä, että mies ei vielä tässä vaiheessa tiedä. Jos mies ja ap eivät tunne toisiaan entuudestaan ja ovat esim. löytäneet toisensa netistä tai jotain vastaavaa, niin ei minusta ole maankaatoihme ettei mies ole varma tunteistaan kuukauden tapailun jälkeen. Jos tavataan vaikka kerran viikossa, niin ei kuukaudessa ehdi tavata kuin neljä kertaa.

Vierailija
46/83 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä olen nainen, mutta minulla on suhde ihmisen kanssa, johon en ole rakastunut. Hän ei myöskään ole minun tyyppiäni. Mutta hän on rakastunut minuun. En saanut sitä, johon olin rakastunut ja jonka olisin halunnut. Ja rakastun todella harvoin. Mutta tämä suhde on hyvä tässä kohtaa - meillä on kivaa yhdessä, hyviä keskusteluja, läheisyyttä, seksiä... Merkityksellinen ihmissuhde, vaikka ei olekaan minun puoleltani sen enempää, ja vaikka tiedänkin ettei se jatku ikuisesti. En kuitenkaan tykkää olla ilman seksiä, ja yhden illan jutut eivät kiinnosta. Ja ilman seksiä tulisi epätoivoinen olo, että "pakko" löytää joku. Nyt voin paremmin keskittyä muihin juttuihin. Ehkä rakastun joskus vielä, ehkä en - aika näyttää. Ja tämä suhde jatkuu jonkin aikaa.

Ja olemme kyllä keskustelleet tilanteesta, eli hän tietää kyllä, mitä ajattelen. En siis huijaa ketään.

Olen paatunut palstailija, joka ei enää yleensä hetkahda mistään, joten itsekin yllätyin miten suuttumus kuohahti tästä kirjoituksesta. Miten äärimmäisen itsekästä, miten epähienotunteista, miten moukkamaista ja miten kusipäistä. Et huijaa ketään. Sekö muka tekee toiminnastasi hyväksyttävää? Etkö ole koskaan ollut itse rakastunut, koska et ilmeisesti tiedä miten epätoivoinen rakastunut voi olla?

Sinä voit katsella rauhassa muualle josko se oikea löytyy samalla kun sinulla on viihdykettä aina saatavilla. Sinulle se on kätevää, tälle toiselle ihmiselle vankila, jossa hän ei pääse toipumaan onnettomasta rakkaudesta eikä pysty etsimään ketään muutakaan koska pidät hänen rakastumistaan yllä tapailemalla häntä. Etsi hyvä ihmine joku sellainen seksilelu, joka välittää yhtä vähän kuin sinä.

Vierailija
47/83 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itellä meni monta kuukautta, että tunne kehittyi rakkaudeksi. Ensin oli kiinnostus, se kehittyi ihastukseksi, se kiintymykseksi ja se rakkaudeksi.

Ite oisin varmaan säikähtänyt ja perääntynyt, jos rakkaudesta olisi alettu puhua ensimmäisen kuukauden aikana.

Sama täällä. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä yli 20 vuotta ja muistan kuinka ensimmäisen rakkaudentunnustukset tulivat vasta kun olimme olleet yhdessä yli vuoden verran. Asuimme silloin jo yhdessä ja olimme kokeneet ison elämänmuutoksen, josta olimme selvinneet todella hyvin ja silloin tuntui siltä, että voin todella sanoa rakastavani. Siihen asti olimme puhuneet lähinnä "kovasti tykkäämisestä".

En olisi todellakaan halunnut kuulla väärään aikaan ja liian aikaisin niitä sanoja, sillä se olisi ollut jotenkin hieman liioittelua ja yli.

Jos rakkaudentunnustus olisi tullut vaikka parin ensimmäisen kuukauden jälkeen, niin emme välttämättä olisi yhdessä. Edellisessä pitkässä suhteessa oli niitä kolmea sanaa käytetty väärin ja liian usein, joten olin jo sanojen suhteen karvat pystyssä.

Vierailija
48/83 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä olen nainen, mutta minulla on suhde ihmisen kanssa, johon en ole rakastunut. Hän ei myöskään ole minun tyyppiäni. Mutta hän on rakastunut minuun. En saanut sitä, johon olin rakastunut ja jonka olisin halunnut. Ja rakastun todella harvoin. Mutta tämä suhde on hyvä tässä kohtaa - meillä on kivaa yhdessä, hyviä keskusteluja, läheisyyttä, seksiä... Merkityksellinen ihmissuhde, vaikka ei olekaan minun puoleltani sen enempää, ja vaikka tiedänkin ettei se jatku ikuisesti. En kuitenkaan tykkää olla ilman seksiä, ja yhden illan jutut eivät kiinnosta. Ja ilman seksiä tulisi epätoivoinen olo, että "pakko" löytää joku. Nyt voin paremmin keskittyä muihin juttuihin. Ehkä rakastun joskus vielä, ehkä en - aika näyttää. Ja tämä suhde jatkuu jonkin aikaa.

Ja olemme kyllä keskustelleet tilanteesta, eli hän tietää kyllä, mitä ajattelen. En siis huijaa ketään.

Olen paatunut palstailija, joka ei enää yleensä hetkahda mistään, joten itsekin yllätyin miten suuttumus kuohahti tästä kirjoituksesta. Miten äärimmäisen itsekästä, miten epähienotunteista, miten moukkamaista ja miten kusipäistä. Et huijaa ketään. Sekö muka tekee toiminnastasi hyväksyttävää? Etkö ole koskaan ollut itse rakastunut, koska et ilmeisesti tiedä miten epätoivoinen rakastunut voi olla?

Sinä voit katsella rauhassa muualle josko se oikea löytyy samalla kun sinulla on viihdykettä aina saatavilla. Sinulle se on kätevää, tälle toiselle ihmiselle vankila, jossa hän ei pääse toipumaan onnettomasta rakkaudesta eikä pysty etsimään ketään muutakaan koska pidät hänen rakastumistaan yllä tapailemalla häntä. Etsi hyvä ihmine joku sellainen seksilelu, joka välittää yhtä vähän kuin sinä.

Kylläpä kirjoitat törkeästi, vain siksi että joku ei ala holhota aikuista ihmistä. Hän on tehnyt tilanteen selväksi. Ei ole hänen vastuullaan tehdä päätöstä toisen puolesta.

Vierailija
49/83 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on musta hieman outoa, että erikseen korostaa, ettei ole rakastunut vaan tykästynyt. Tuskin kukaan ajatteleekaan, että parin kuukauden tapailun jälkeen olisi rakastunut, niin miksi ei vain sanonut että on tykästynyt (olisi jäänyt paremmat fiilikset) tai ollut vain hiljaa asiasta? Samaa mieltä kuin joku jo sanoikin, että vallankäyttöä ja tahallista dissaamista.

Vierailija
50/83 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä kirjoitat törkeästi, vain siksi että joku ei ala holhota aikuista ihmistä. Hän on tehnyt tilanteen selväksi. Ei ole hänen vastuullaan tehdä päätöstä toisen puolesta.

Holhota? Nykyään kaikkea mikä vain tunnustaa toisen olevan inhimillinen, elävä, tunteva olento, kutsutaan holhoamiseksi. Ihmisen pitäisi antaa vaikka kävellä kaivoon ettei tulisi tehneeksi päätöksiä toisen puolesta ja holhonneeksi. 

Miksi tämän hyväksikäyttäjän täytyy hyväksikäyttää juuri häneen rakastunutta ihmistä? Miksi hän ei saa samoja hyötyjä jostakusta sellaisesta jolle suhde merkitsee samaa kuin hänelle itselleen. Ehkä rakastunut on kuitenkin mukavampi, koska on helpommin käsiteltävissä? Ihmettelen vaan, miten kukaan voi tehdä niin kenellekään, jota ei suoranaisesti vihaa, vaan jonka kanssa on "kivaa yhdessä, hyviä keskusteluja, läheisyyttä". Vihaamaansa ihmistä ei toki halua "holhotakaan".

Vierailija
51/83 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just. Ap:n tarinahan muuttui täysin. Tuohan mitä ap kertoo myöhemmässä viestissä on ihan eri skenaario kuin mitä aloituksessa kysyy. Typerä provo ja harmittaa kun tuhlasin tämän lukemiseen ja tähän vastaamiseen yhtään aikaa.

Vierailija
52/83 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailuvaiheessa ollaan vasta ihastuneita tai tykätään toisesta. Vasta sen jälkeen rakastutaan ja se muuttuu ajan myötä rakkaudeksi, jos hyvin käy.

Vierailija
53/83 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

49 ja 51 siis sama henkilö.

Vierailija
54/83 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa en minä mitenkään "katsele rauhassa muualle". En usko, että juuri nyt voisin rakastua - tai edes pitkään aikaan. Nimenomaan siksi, että rakastun harvoin ja voimakkaasti - ja jos se menee pieleen, en minä niin vaan "vaihda toiseen" ja ihastu lennosta seuraavaan, kuten iso osa tuntuu tekevän.  Ja kuten sanoin, olemme puhuneet tilanteesta. Ja ei tässä ole kyse pelkästä seksistä, meillä on kyllä myös henkinen ihmissuhde. Minä nyt vaan en ole rakastunut enkä halua parisuhdetta. Tykkään kyllä hänestä muuten. Välitän hänestä - kuten ystävästä.

Vierailija
55/83 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No just. Ap:n tarinahan muuttui täysin. Tuohan mitä ap kertoo myöhemmässä viestissä on ihan eri skenaario kuin mitä aloituksessa kysyy. Typerä provo ja harmittaa kun tuhlasin tämän lukemiseen ja tähän vastaamiseen yhtään aikaa.

Miten niin muuttui? Pelkään edelleen ettei mies rakastu minuun ja menetän hänet. Hänen kuulemma pitää rakastua minuun että meillä on tulevaisuus. Tästä on ollut kyse koko ajan, provoa tässä ei ole pienintä hiventäkään.

-ap

Vierailija
56/83 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin itsekästä toimintaa. Sinä tulet vielä ennen pitkää satuttamaan toista osapuolta. Siitäkin huolimatta, että hän tietää ja mukamas hyväksyy asian, se tulee olemaan hänelle kova kolaus. Haluaisitko itse toimia jonkun toisen tarpeiden tyydyttäjänä paremman puutteessa?

En näe meidän suhdetta noin. Ei siinä kuitenkaan käytännössä niin mene, että hän yksipuolisesti tyydyttää minut. Kyllä hän siitä myös jotain saa - vaikkei saakaan parisuhdetta ja vaikken olekaan rakastunut. Ollaan kyllä puhuttu tästäkin, että mitä hän tästä haluaa jne.

En silti väitä, että tämä ihanteellinenkaan tilanne on. Kai sellainen friends with benefits olisi kaikkein ihanteellisin ratkaisu minullekin. Mutta ei niitäkään tosta noin vaan löydy. En kuitenkaan pysty harrastamaan seksiä ihan kenen tahansa kanssa. Haluan kuitenkin seksisuhteessakin tuntea toisen, ja myös tulla henkisesti toimeen - siksi kuka tahansa ei käy.

Vierailija
57/83 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole mitenkään jännää. Tai ne miehet voivat olla jänniä, tahtovat seksiä.

Vierailija
58/83 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyitkö ap asiasta vai ilmoittiko mies tämän sinulle oma-aloitteisesti? Jos jälkimmäinen niin itse pitäisin eräänlaisena vallankäyttönä.

Mitä itse haluat tai toivot suhteelta?

Mies kysyi minulta olenko rakastunut häneen. En vastannut, vaan kysyin häneltä ihmeissäni miksi hän sellaista kysyy ja kysyin häneltä onko hän itse minuun rakastunut (kun tuollaista kysyy) ja vastasi, että tykästynyt on. Kysyi tuota taas uudestaan myöhemmin ja vastasin että en minä tiedä, kun en ole varma miten rakastuminen eroaa ihastumisesta.

-ap

Ööh... siis mies halusi tietää mitä tunnet. Et vastaa mitään vaikka toinen kysyy kahdesti, vaan väistelet ja alat saivarrella rakastumisen määritelmistä. Ja nyt olet täällä kyselemässä mitä mies tarkoittaa kun sanoo että ei ole rakastunut sinuun.

Onko tämä provo?

Ei ole provo. Minä nyt vain oletin, että hän tietää mitä rakastuminen on, kun hän kerran siitä kysyy. Ja tiedän sen myös olevan hänelle tärkeä asia. Minulle riittäisi vähempikin, mutta koska miehelle ei, pelkään että menetän hänet (jos hän ei minuun rakastu). Meillä ei kuulemma ole tulevaisuutta, ellei hän rakastu minuun.

-ap

Lopeta tuo omituinen jaarittelu. Mies kysyi rakastatko häntä. Selvitä se itsellesi ja vastaa hänen kysymykseensä. Miten yksinkertaisesta asiasta saakin tehtyä noin hankalan?

Kyllähän minä olen jo sanonut hänelle tykkääväni hänestä, ikävöiväni häntä kun olemme olleet erossa toisistamme ja kertonut että hän on minulle tärkeä. Eiköhän tuossa ole riittävästi tunnustusta? :)

-ap

Ehkä, mutta aika outoa vaatia häneltä enemmän kun et itsekään pysty enempää sanomaan.

Vierailija
59/83 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata haaveilla syvästä rakkaudesta. Kiintyä voi ja kaverillista rakkautta voit saada kyllä.

M

Vierailija
60/83 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sanottu, olen täysin samaa mieltä. Edellisen tekstin kirjoittanut nainen ei oikeasti selvästikään ymmärrä tekojensa merkitystä. Minä ymmärrän, koska olen itse ollut rakastuneena jonkilaisessa pano/”ihmissuhteessa” miehen kanssa joka ei välittänyt pskaakaan, vaan piti minua vuosia jonkinlaisena leluna. Vaikka asia oli molempien tiedossa ja hyväksymä tilanne, se lopulta murensi minun sielun ja itsetunnon.

Että herätystä vaan kaikille teille itsekkäille ksipäille, jotka hyväksikäytätte toisten tunteita omiin tarpeisiinne!