Katoitteko eilen Armanin jakson kotihoidosta?
Mitä ajatuksia herätti? Olipa ihana se lähihoitaja siinä.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Katsoin kyllä ja tuli todella surkea fiilis siitä, kun ne hoitajat ovat heikkoja ja valittavat. On se kumma, kun pitää hakea alalle ja sitten valittaa
Missä kohtaan ne hoitajat valittivat kun vastasivat rehellisesti Armanin kysymyksiin? Olen itse hoitoalalla (sairaanhoitaja) ja TIEDÄN miten arvokasta työtä hoitajat tekee niin sairaaloissa, hoitolaitoksissa ja kotihoidossa.
Toivottavasti et ikinä joudu itse potilaaksi tai täysin jonkun autettavaksi. Voi nimittäin mieli muuttua. Asioista joista ei ole itsellä mitään faktaa ei pitäisi esittää mielipiteitä. Mutta tyhmähän ei tajua että on tyhmä.
Me katsoimme tuon tänään koulussa, opiskelemme siis lähihoitajiksi. Dokkari sai hyvän keskustelun luokassa aikaiseksi ja oppimismielessä oltaisiin kaivattu siihen mukaan myös niitä vanhuksia, jotka eivät enää itse pysty puhumaan. Heidän kanssaan toimiminen on kuitenkin hyvinkin erilaista ja omalla tavallaan haastavaa.
Vanhusten kokema yksinäisyys kirvoitti melkein kyyneleet silmiin, kaikilla ei ole omaisia tai ystäviä, jotka vierailisivat ja pelaisivat vaikka shakkia yhdessä. Hyvin monella vanhuksella kotihoidon (vaihtuva) väki on ainoat ihmiskontaktit ja jos hoitajalla on kiire, niin tapaaminen voi jäädä hyvin hoitotoimenpidepainotteiseksi.
Katsoin kyllä ja tuli todella surkea fiilis siitä, kun ne hoitajat ovat heikkoja ja valittavat. On se kumma, kun pitää hakea alalle ja sitten valittaa