Kokemuksia Rela-tipoista????
Ajattelin kokeilla niitä, kun tuntuu ettei cuplatonista ole oikein apua meidän vauvalle (pian 2kk). Ihmetyttää vain, että annetaanko vauvalle tosiaan se sama 5 tippaa päivässä, kuin aikuisellekin?
Millaisia kokemuksia löytyy rela tipoista, onko ollut apua ja miten pitkään olette käyttäneet vauvalle?
Kommentit (7)
Olen rela-tippojen puolesta puhuja, meillä ne on ollut hyväksi sekä vatsavaivoissa että ihon kanssa ja uskon myös että vastustuskyvyssäkin. Uskon tosin että mikä tahansa maistohappopakteeri tuote on samanlainen. Olen antanut tippoja 2vk ikäisestä lähtien ja annan vieläkin, poika 6kk.
Luontaistuotekaupassa on myös hyviä maitohappopakteeri tuotteita vauvoille.
Meillä alettiin relatippojen antaminen kun tyttö oli n.3 vkoa ja jatkuu edelleen (5kk). Vatsavaivoja ja atooppinen iho ollut aina, lääkäri suositteli niiden takia. Meinaan antaa edelleen, ei tipoista haittaakaan ole, kalliita kyllä ovat. Itse olen myös atoopikko ja todennut kokemusten kautta että maitohappobakteerit auttavat jonkun verran.
Piti vielä lisätä ettei tyttö ole ollut kertaakaan sairaana vaikka isot sisarukset sairastivat vuoden alussa sekä a-viruksen, flunssan x2 ja vatsataudin. Uskon että relat lisäävät myös vastustuskykyä.
Apteekin täti suositteli niitä, on kuulemma tutkitusti auttanut. Ilmavaivoihin lisäksi annan Disflatyl tippoja. Niitä annetaan tarv. ruokailun jälkeen vaikka lusikalla, kun Cuplatonta piti antaa ennen ruokaa ja nesteen joukossa.
kamalat vatsavaivat ja pierut vauvalle. Esikoinen joutui aikanaan syömään korviin useasti lääkkeitä, yritettiin syöttää maitohappobakteereja vatsan tasapainon säilyttämisen vuoksi. Ainoa josta apua oli, oli Biofilus (tai jotenkin sinne päin kirjoitettu) valmiste. Gefilus-kapseleista piereskeli aivan älytön. Kysäisin eräältä farmaseutilta tuotteiden eroista ja hän sanoi, että vaikka periaatteessa samoja ovat, niin joku valmiste käy toiselle paremmin kuin toiselle. kokeilemalla varmaan selviää. Rela-tippojen olen kuullut monelle vauvalle aiheuttavan lisää vatsavaivoja. Osalle taas käy varmaan loistavasti.
Rela-tipoista on olemassa kliinistä näyttöä niiden auttamisesta koliikkiin. Italialaistutkimuksen mukaan koliikkivauvojen itku väheni kolme tuntia päivässä, kun hoitoa oli jatkettu 28 päivää. Rela-tippojen Lactobacillus reuteri -maitohappobakteeri on alunperin eristetty ihmisen äidin maidosta. Gefiluksen LGG ja useat muut maitohappobakteerit on eristettty ihmisen ulosteesta. Rela-tippoja voi turvallisesti käyttää jo vastasyntyneillä. MM. Suomessa on tehty Reuterin öljytipoista turvallisuustutkimusta keskosina ja täysaikaisina syntyneillä vauvoilla. Probioottihoidon turvallisuus puoltaa niiden käyttöä toiminnallisissa vatsavaivoissa myös vauvoilla. Kannattaa ainakin kokeilla! KÄytöstä ei ole mitään haittaa.
tasapainottamaan vatsan toimintaa ja Cuplaton on ilmavaivalääke, eivät siis ole " samaa tavaraa" ja näitä voi siis antaa vauvalle yhtä aikaakin. Meillä neuvolan th suositteli Rela-tippojen sijaan Gefilus-kapseleita (sis. maitohappobakteeria). Kapseli avataan ja jauhe sekoitetaan nesteeseen ja annetaan siis näin vauvalle.
Rela-tippojen annostus sama 5 gtt niin vauvalle kuin aiukuisellekin.