Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pöyristyttävää. Lääkäri käännytti minut ovella kun toin lapseni vastaanotolle.

Vierailija
03.09.2019 |

Olin kuitenkin saattajan roolissa, vaikka enää en olekaan huoltaja. Kuulemma täysi-ikäiset käyvät itse. Tämä täysi-ikäinen asuu silti meillä ja on meistä taloudellisesti riippuvainen. Käytännössä hän on lapsi enkä ymmärrä, mitä läsnäoloni olisi haitannut. Poikanikin sanoi jälkeenpäin että ei olisi haitannut.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

🎒

Vierailija
22/55 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ihan hyvin kuvitella, että vaikka hammaslääkäriä pelkäävä ottaisi saattajan mukaan iästä riippumatta. Jokainen omalla tyylillään minun mielestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on se sama äiti, joka taapertaa kirjaston tiskille selittämään, että nyt esitelmä pitäisi tehdä siitä ja siitä aiheesta.

Sitten yllättäen osoittautuukin, että esitelmä onkin sen mamin varjossa kiusaantuneena seisoskelevan teinin kotitehtävä ja hän niitä lähdeteoksia tarvitsisi.

Varmaan sitten Suomen ainoa teini, joka ei osaa googlettaa.

Jotkin opettajat myös kieltävät nettilähteiden käytön kokonaan.

Vierailija
24/55 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse olen joutunut kieltäytymään kun meidän 13v poika haluaa minut yhä hammaslääkäriin mukaan. Aulaan voin tulla istumaan mutta olen sanonut että näitä asioita pitäisi jo kokonaan hoitaa yksin.

Vierailija
25/55 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaja saa tulla vastaanotolle mukaan, jos potilas sen sallii. Itselläni on takana henkeäuhkaavia sairaalajuttuja, joten pelkään lääkärejä ja heidän luonaan asioimista jonkin verran. Otan mielelläni mukaan jonkun, jonka kanssa jutella odottaessa. Jos mukanani on mieheni, hän tulee tilanteesta riippuen myös lääkärin juttusille. Jos mukana on aikuinen lapsemme, hän jää odottelemaan odotushuoneeseen.

Vierailija
26/55 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
27/55 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti lääkärillä oli kokemusta siitä, miten nuoret (pojat) eivät uskalla äitiensä läsnäollessa puhua asioitaan. Äidit vastaa lapsensa puolesta jne. 

Vierailija
28/55 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret ovat monesti vapautuneempia ilman vanhempien läsnäoloa. Osalla äiti jopa vastaa nuoren puolesta tai nuori itse yrittää miellyttää/suojella vanhempaansa vähättelemällä vaivaansa. Itse olin tuollainen nuori. Äiti tuli aina mukaan. Häpesin kertoa asioitani äidin kuullen. Olen paljon vapautuneempi kahden kesken lääkärin kanssa.

Vierailija
29/55 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oikeassahan lääkäri oli. Oletko niitä äitejä jotka hakevat töitäkin pojan puolesta. Nimittäin näitä on nähty. Kukaan ei halua palkata firmaansa ihmistä jonka äiti yrittää hoitaa työnhaun tämän puolesta.. :D

En näe tuossa mitään pahaa, jos esimerkiksi kysyy tutulta, olisiko lapselle töitä. Kaikki asioita ei tietenkään voi lapsensa puolesta tehdä. Lopultahan se lapsi siellä töissä itse käy. Mutta mitä pahaa olisi auttaa työnhaussa. En ole lapselleni kuitenkaan töitä hakenut. Hän on lukiolainen.

En kysyisi tutulta lapselle töitä, mutta saattaisin kysyä lasta mainitsematta onko tarvetta sellaiselle työntekijälle, ja jos vastaus on kyllä lähetän lapsen itse hakemaan töitä normaalia kautta. 

Vierailija
30/55 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret ovat monesti vapautuneempia ilman vanhempien läsnäoloa. Osalla äiti jopa vastaa nuoren puolesta tai nuori itse yrittää miellyttää/suojella vanhempaansa vähättelemällä vaivaansa. Itse olin tuollainen nuori. Äiti tuli aina mukaan. Häpesin kertoa asioitani äidin kuullen. Olen paljon vapautuneempi kahden kesken lääkärin kanssa.

Hyvä kommentti. Näin tapahtuu, että poika ei halua äidin kuullen puhua esim. intiimeistä asioista.

Vierailija
31/55 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö itse on tahtonut, että tulen matkaan, vaikka on jo 18v ja ei ole lääkärit mitään sanoneet. Tyttö on vähän ujo ja kokee, että ei osaa yksin ehkä kertoa asiaa niin kuin haluaisi. Olen sitten istunut takana henkisenä tukena. 

Vierailija
32/55 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oikeassahan lääkäri oli. Oletko niitä äitejä jotka hakevat töitäkin pojan puolesta. Nimittäin näitä on nähty. Kukaan ei halua palkata firmaansa ihmistä jonka äiti yrittää hoitaa työnhaun tämän puolesta.. :D

Kyllä niitä vaan suhteilla palkataan, eikä liene edes kovin harvinaista.

Pääministeri haki vaimolleen töitä, samoin professori. Eivät saaneet työpaikkaa. Kyseessä oli asianajotoimisto.

Syy miksi tiedän on se, että poikani on töissä osakkaana tässä toimistossa. Kyseessä oli siis sama toimisto molemmissa tapauksissa.

Vierailija
33/55 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on se sama äiti, joka taapertaa kirjaston tiskille selittämään, että nyt esitelmä pitäisi tehdä siitä ja siitä aiheesta.

Sitten yllättäen osoittautuukin, että esitelmä onkin sen mamin varjossa kiusaantuneena seisoskelevan teinin kotitehtävä ja hän niitä lähdeteoksia tarvitsisi.

No höpsis. Useimmat opettajat kieltävät Wikipedian käytön lähteenä.

Nettilähteet sen sijaan hyväksytään ihan graduihinkin - useimmat väitöskirjat on saatavilla verkossa.

Lähteet pitää tietty merkata asianmukaisesti ja siihen on ihan oma viittaustekniikkansa.

Vierailija
34/55 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöyristyttävää. :DDDD hahahah ethän ap ole todellinen, ethän? 5/5 päivän paras.

Vierailija
35/55 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on käynyt samoin, kyseessä oli 9v ja hammaslääkäri, toki yleisesti m... kuna tunnettu, kyse oli vielä mahdollisesta oikomishoidosta.

Äitini 78v, täysipäinen ihminen haluaa aina, että menen hänen kanssaan erikoislääkäreiden vastaanotolle, pitkäainaissairaalle on vaivoja riittänyt, perussairauden vuositarkastuksen menee yksin.

Jos minulle tulisi joku vakava sairaus esim syöpä haluaisin kyllä saattajan mukaan, yhdessä voisimme muistaa kysellä enemmän ja järkytyksen hetkellä ei varmasti myöskään muista, mitä lääkäri on neuvonut.

Kirjoitan aina etukäteen ylös kysyttävät asiat. Mulla on lääkärin vastaanotto 11.9. ja jo pitkä lista kysymyksiä ja tilasto verenpaineen vaihteluista istuen ja seisten.

Vierailija
36/55 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidinkielen ym opettajat ovat ilkeitä ja vaativat kirjallisia lähteitä.

Vierailija
37/55 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höpsis. Useimmat opettajat kieltävät Wikipedian käytön lähteenä.

Nettilähteet sen sijaan hyväksytään ihan graduihinkin - useimmat väitöskirjat on saatavilla verkossa.

Lähteet pitää tietty merkata asianmukaisesti ja siihen on ihan oma viittaustekniikkansa.

Peruskoululaisen lähdekriittisyys saattaa olla yhtä lapsenkengissä kuin muukin kriittisyys.

Vierailija
38/55 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä vaan suhteilla palkataan, eikä liene edes kovin harvinaista.

Pääministeri haki vaimolleen töitä, samoin professori. Eivät saaneet työpaikkaa. Kyseessä oli asianajotoimisto.

Syy miksi tiedän on se, että poikani on töissä osakkaana tässä toimistossa. Kyseessä oli siis sama toimisto molemmissa tapauksissa.

Kurja juttu lörppäsuu pojallesi, että on tullut äitiinsä, joka täällä lavertelee...

Vierailija
39/55 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei taida ymmärtää, että sen täysi-ikäisen asiat eivät automaattisesti hänelle kuulu vaikka kuinka kotona asuukin. Lääkäri toimi juuri potilaan yksityisyydensuojan kannalta oikein.

Vierailija
40/55 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun 17-v haluaa vanhempansa mukaan vielä lääkäriin ja hammaslääkäriin.

En usko, että tilanne muuttuu hänen täyttäessään 18 kuukauden päästä.

Niin kauan menen, kun hän haluaa.

Otan mieheni mukaan usein lääkärille, jos hän vain töistään pääsee tulemaan. Ehkä puolille kerroista. En tarvi gynelle enkä hammaslääkärille. Jos implanttihoitoa suunnitellaan, pyydän mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi