Karkit ovat eläinperäisiä
Nalle-karkit ja kaikki pehmeät karkit on tehty siasta, eli ovat eläinperäisiä.
Niiden pehmeys tulee liivatteesta joka tehty sian nahasta.
Monikohan kasvishörhö napostelee karkkeja?
Kommentit (60)
Kyllä liha sulaa ihmisen ruuansulatuksessa oikein hyvin
Hyvin on eri asia kuin nopeasti. Liha sulaa tehokkaasti ja huolellisesti. Lihan lisukkeena kannattaakin syödä kasviksia, jotta jotain jäis kakkaankin.
Eläimistä tehdyt karkit todella maukkaita. Nalle karkki on mun suosikki ollut lapsesta saakka.
Veganismi on kyllä pahemmanlaatuinen syömis- eli mielenhäiriö. Sääliksi käy reppanoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, eläimestä ei ole ollut tapana jättää mitään hukkaan.
Ennenwanhaan kotiteurastuksessakin jämistä keitettiin saippuaa ja luista tehtiin luujauhoa millä lannoitettiin.
joo. Aika moni luomuvegeintoilija taitaa lannoittaa kasvejaan eläinperäisillä tuotteilla eli kanankakalla. Eli he syövät ns eläinperäisiä tuotteita kun syövät kasviksia.
Sinun pihvisi on syönyt monta tonnia kasveja, jotka olisit voinut syödä itse.
Mutta ihan hyvä ketju. Näkyy taas, KUKA on fanaattinen ja pakkomielteinen ja potee kenties prionitautia.Se just on kivaa että se minun pihvi on jaksanut pureskella kaikki ne kasvikset, joten minun ei tarvitse. Saan kaiken sen energian yhdessä herkkupihvissä. En tarvitse epätoivoisia keinotekoisia "vegepihvejä" sillä syön loistavasti sulavaa aitoa tavaraa.
Eikä tarvitse piereskellä loputtomia ilmavaivoja niinkuin nuo kasvisyöjäkaverini, lehmä on jo sulatellut ja piereskellyt puolestani.
Vitamiinit ja kuitu jäävät saamatta. Vegaanit eivät muuten kuole keripukkiin ja suolistosyöpään. Hampaat pysyvät kunnossa kun niillä pureksii, eikä kehity velttoa kaksoisleukaakaan.
Piereminen on normaalia, ummetus ei. Montako tuntia istut pöntöllä viikottain?
Vierailija kirjoitti:
Veganismi on kyllä pahemmanlaatuinen syömis- eli mielenhäiriö. Sääliksi käy reppanoita.
Ihan vapaasti. Me nauretaan sitten sinun haudallasi ja ehkä vähän sitä ennen inhotaan porukalla avannepussiasi.
Mitä sillä on merkitystä? Ei eläinperäisissä elintarvikkeissa eikä myöskään makeisissa ole mitään vikaa.
Oleellista olisi saada hiilihydraatit pois, ne on kansan turma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vapaasti. Me nauretaan sitten sinun haudallasi ja ehkä vähän sitä ennen inhotaan porukalla avannepussiasi.
Voi rakas ystävä, kyllä sinäkin kuolet lopulta, ennemmin tai myöhemmin. Minulla vain oli sitten mukavampi elämä, kun sain syödäkseni kunnollista ja hyvänmakuista ravintoa.
Jaa vielä löytyy tahvo joka ei ole selvittänyt vaihtoehtonalleja.
Kyllä. Youtubesta katsoin kerran jonkun ulkomaalaisen videon, missä näytettiin miten karkkeihin tulevaa gelatiinia valmistetaan. Hyi, yök. Mutta siinä vielä sanottiin, että gelatiinista voi olla jopa hyötyä hiuksille ja kynsille. Terveellistä namia :D
Aina sitä oppii uutta. Luulin että nalle-karkit on tehty karhuista :o
Vierailija kirjoitti:
Mun käy sääliksi teitä paksuja nihi-listejä.
Marianne-karkit ovat vegaanisia!!!!!
Halusin mainostaa, koska ovat mun lemppareitani 😊 Ja Turkinpippurit!!!
mää tykkään enemmän suklaasta. onko se eläintä
no hei, eihän kukaan syö pelkästään lihaa. Kyllä me kaikki lihansyöjät syömme myös ilolla myös kasviksia, ja ymmärrämme kuinka terveellisiä nekin lihan lisukkeina ovat.
Mutta kaikkein lapsellisimpia ovat nuo ahdasmieliset ns "vegaanit" jotka loputtomasti jaksavat pilkata meitä jotka oikeasti ymmärrämme kuinka terveellistä liharavinto on ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa sekasyöjistäkin kyllä tietää, että on myös vegaanisia karkkeja. Taitaa aloittaja olla ainoa joka ei tätä tiedä.
No mutta olenkin sekasyöjä, enkä todellakaan tutki tuoteselosteita, joten en tiedä mitään "vegetuotteista" koska ne eivät minua kiinnosta. Syön huoletta kaikkea mitä mieli tekee ja voin loistavasti. Googlailin mistä ruuasta saisin enemmän liivatetta, ja törmäsin Nalle-karkkeihin. Tarvitsen eläinperäistä liivatetta elimistööni lisää, jotta säilyn kauniina. Ap
No turha on epäterveellisiä nallekarkkeja liivatteen vuoksi syödä. Osta pelkkiä liivatelevyjä. Niitä sitten voit tyytyväisenä nakerrella kuivana tai liotella. Tai kaadat liivatejauhetta suoraan kurkusta alas. Vältät ylimääräisen sokerin. :)
Suolistosyövät lisääntyvät parhaillaan vauhdilla erityisesti alle kolmekymppisten keskuudessa.
Ei taida syöpä lihansyönnistä johtua , sillä juuri tuon ikäiset vannovat veganismin perään.
Me vanhemmat olemme ikämme syöneet punaista lihaa, eikä lihansyönti ole ainakaan lisääntynyt Suomessa kaikean tämän kasvisvouhotuksen myötä.
Kyllä taitais olla eläinkunnan tuotteista apua noihin suolistovaivoihin. Lehmästä lypsettyä maitoa yms. jotta maitohappobakteerikanta voi hyvin.
Luulen että lisääntyneet suolistosyövät juuri nuorilla johtuvat liiasta hygieniasta. Esim hyvin myrkylliset ja syövyttävät konetiskiaineiden pesuainejäämät astioissa, syövyttävät suolistoakin yms
Vierailija kirjoitti:
Suolistosyövät lisääntyvät parhaillaan vauhdilla erityisesti alle kolmekymppisten keskuudessa.
Ei taida syöpä lihansyönnistä johtua , sillä juuri tuon ikäiset vannovat veganismin perään.
Me vanhemmat olemme ikämme syöneet punaista lihaa, eikä lihansyönti ole ainakaan lisääntynyt Suomessa kaikean tämän kasvisvouhotuksen myötä.
Kyllä taitais olla eläinkunnan tuotteista apua noihin suolistovaivoihin. Lehmästä lypsettyä maitoa yms. jotta maitohappobakteerikanta voi hyvin.
Luulen että lisääntyneet suolistosyövät juuri nuorilla johtuvat liiasta hygieniasta. Esim hyvin myrkylliset ja syövyttävät konetiskiaineiden pesuainejäämät astioissa, syövyttävät suolistoakin yms
Niin mitä tekemistä lihansyönnillä tai veganismilla on näiden syöpien kanssa, jos ne kerran johtuu peesuaineista? Paitsi toki se, että moni vegaani pyrkii käyttämään myös luonnonmukaisempia puhdistusaineita.
Tänään lehdessä juttua siitä kuinka paljon helpommin ihmisen elimistö käyttää lihasta saamiaan ravintoaineita verrattuna kaveihin. Lehmän suolisto on märehtijän suolisto, joka täynnä bakteereja murtamaan ruohon soluseinämiä ja sulattamaan sitä. Ihmisellä näitä bakteereja tai pötsimahaa ei ole, joten ruohon ravintoaineet menevät suurelt osin hukkaan ja vessanpönttöön.
Lehmän kautta pihvinä nautittuna nuo samaiset ruohon ravintoaineet tulevat ihmisen hyötykäyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Tänään lehdessä juttua siitä kuinka paljon helpommin ihmisen elimistö käyttää lihasta saamiaan ravintoaineita verrattuna kaveihin. Lehmän suolisto on märehtijän suolisto, joka täynnä bakteereja murtamaan ruohon soluseinämiä ja sulattamaan sitä. Ihmisellä näitä bakteereja tai pötsimahaa ei ole, joten ruohon ravintoaineet menevät suurelt osin hukkaan ja vessanpönttöön.
Lehmän kautta pihvinä nautittuna nuo samaiset ruohon ravintoaineet tulevat ihmisen hyötykäyttöön.
samaan asiaan liittyyen, urheilijat syövät eläinperäistä ravintoa koska pelkillä kasviksilla suorituskyky laskee
https://blogit.iltalehti.fi/sami-sundvik/2015/04/21/miksi-en-suosittele…
Olen samaa mielt.
Liha maistuukin paremmalle kypsänä kuin raakana. Ihmisen älyllinen kehitys lähti käyntiin vasta kun apinaihmiset oppivat kypsentämään lihaa.