Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karkit ovat eläinperäisiä

Vierailija
03.09.2019 |

Nalle-karkit ja kaikki pehmeät karkit on tehty siasta, eli ovat eläinperäisiä.
Niiden pehmeys tulee liivatteesta joka tehty sian nahasta.
Monikohan kasvishörhö napostelee karkkeja?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, päivitit tietosi karkeista 1990-luvulle.

Vierailija
22/60 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegekarkkeihin tarttuu sian nahkahiukkasia "saastuneelta puolelta" kun käytössä on kuitenkin samat kauhat koko karkkihyllyssä. Ajatteleppas sitä senkin Punavuoren Ituhippivegaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinperäisessä liivatteessa on eniten proteiineja, sanoo THL eli Terveyden ja Hyvinvoinnin laitos.

"THL:n listaamasta 800:sta elintarvikkeesta eniten proteiinia löytyy liivatteesta, 85.6 grammaa per 100 grammaa.".

Vierailija
24/60 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, eläimestä ei ole ollut tapana jättää mitään hukkaan.

Ennenwanhaan kotiteurastuksessakin jämistä keitettiin saippuaa ja luista tehtiin luujauhoa millä lannoitettiin.

joo. Aika moni luomuvegeintoilija taitaa   lannoittaa kasvejaan eläinperäisillä tuotteilla eli kanankakalla.  Eli he syövät ns eläinperäisiä tuotteita kun syövät kasviksia.

Vierailija
25/60 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saattaa moni lapsukainen iloisesti ahmia makeisia, vaikka muuten eivät eettisistä syistä söisi sian lihaa.

Hyydyttämiseen käytetään myös agaragaria (merilevä) ja arabikumia (pihkaa) sekä Johanneksen leipäpuujauhetta ja pektiiniä (rraoista marjoista ja hedelmistä).

Yllättäen me vegaanit osaamme lukea tuoteselosteet. Ja luemme myös.

Myös karmiini (punainen elintarvikeväri) on eläinperäistä. Se tehdään jauhetuista kirvoista. Teille maistuu.

Vierailija
26/60 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennenwanhaan kotiteurastuksessakin jämistä keitettiin saippuaa ja luista tehtiin luujauhoa millä lannoitettiin.

joo. Aika moni luomuvegeintoilija taitaa   lannoittaa kasvejaan eläinperäisillä tuotteilla eli kanankakalla.  Eli he syövät ns eläinperäisiä tuotteita kun syövät kasviksia.

Sinun pihvisi on syönyt monta tonnia kasveja, jotka olisit voinut syödä itse.

Mutta ihan hyvä ketju. Näkyy taas, KUKA on fanaattinen ja pakkomielteinen ja potee kenties prionitautia.

Vierailija
27/60 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai syön onnellisena eläimiä , sillä olen eläinten sukua myös ruuansulatuselimistöni kannalta.

Monet eläimet syövät eläimiä. Kaikki linnutkin taitavat olla petoja, sillä  tappavat ja syövät  eläimiä.

Lehmän punaista lihaa on varsinkin hyvä syödä, lehmähän on jalostanut kasvikset  minulle hyvin sopivaan muotoon. Kukaan ihminen ei ole lihalle allerginen, tietääkseni.

Vierailija
28/60 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli.

Jokainen vegaani tietää ja on tiennyt jo kauan, mitä on liivate ym. ja epäselvissä tapauksissa lukee tuotteen selosteen.

Nykyään on karkkeja, vitamiini- ym. tabletteja, joissa ei ole liivatetta. Liivate on tarpeeton, se on pystytään korvaamaan.

Mene takaisin koloosi ja tyhmyyteesi.

Vierailija
29/60 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa sekasyöjistäkin kyllä tietää, että on myös vegaanisia karkkeja. Taitaa aloittaja olla ainoa joka ei tätä tiedä.

Vierailija
30/60 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ihan hyvä ketju. Näkyy taas, KUKA on fanaattinen ja pakkomielteinen ja potee kenties prionitautia.

Se just on kivaa että se minun pihvi on jaksanut pureskella kaikki ne kasvikset, joten minun ei tarvitse. Saan kaiken sen energian yhdessä herkkupihvissä. En tarvitse epätoivoisia  keinotekoisia "vegepihvejä" sillä syön loistavasti sulavaa aitoa tavaraa.

Eikä tarvitse piereskellä loputtomia  ilmavaivoja niinkuin nuo kasvisyöjäkaverini, lehmä on jo sulatellut ja piereskellyt puolestani.

Vierailija
31/60 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa sekasyöjistäkin kyllä tietää, että on myös vegaanisia karkkeja. Taitaa aloittaja olla ainoa joka ei tätä tiedä.

No mutta olenkin sekasyöjä, enkä todellakaan tutki tuoteselosteita, joten en tiedä mitään "vegetuotteista" koska ne eivät minua kiinnosta. Syön huoletta kaikkea mitä mieli tekee ja voin loistavasti. Googlailin mistä  ruuasta saisin  enemmän liivatetta, ja törmäsin Nalle-karkkeihin.  Tarvitsen eläinperäistä liivatetta elimistööni lisää, jotta säilyn kauniina.   Ap

Vierailija
32/60 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hys hys ettei vaan tuu musujen tietoon.

Luule nyt tosiaan, ettei ne tiedä

Vierailija
33/60 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liivate (teurasjäte), karmiini (kuivatuista kokkiniilikirvoista jauhettu punainen väriaine), sellakka (intialaisen kilpikuoriaisen erite) ja mehiläisvaha. Mitähän muuta te sekasyöjät syötte ja juotte josta ette ole koskaan kuulleetkaan? Kalaliima juomissanne?

34/60 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös niitä veaani hörhö karkkeja ole jo vaikka millä mitalla. Fazerilla taisi olla jotakin pehmeitä banaani karkkeja. Ostin niitä ja olivat maultaan ihan ok. 

Vierailija
35/60 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se just on kivaa että se minun pihvi on jaksanut pureskella kaikki ne kasvikset, joten minun ei tarvitse. Saan kaiken sen energian yhdessä herkkupihvissä. En tarvitse epätoivoisia  keinotekoisia "vegepihvejä" sillä syön loistavasti sulavaa aitoa tavaraa.

Eikä tarvitse piereskellä loputtomia  ilmavaivoja niinkuin nuo kasvisyöjäkaverini, lehmä on jo sulatellut ja piereskellyt puolestani.

Ikävä kyllä kasvisten energia, eikä varsinkaan ravintoaineet, eivät siirry siihen pihviin millään muotoa tehokkaasti. Liha ei myöskään sula ihmisen suolistossa kovinkaan nopeasti, älä erehdy luulemaan kroonista ripulia nopeaksi ruuansulatukseksi.

Mikäli kasvisruoka pierettää, se on merkki siitä että et saa tarpeeksi kuituja ja suolisto voi huonosti.

Vierailija
36/60 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta olenkin sekasyöjä, enkä todellakaan tutki tuoteselosteita, joten en tiedä mitään "vegetuotteista" koska ne eivät minua kiinnosta. Syön huoletta kaikkea mitä mieli tekee ja voin loistavasti. Googlailin mistä  ruuasta saisin  enemmän liivatetta, ja törmäsin Nalle-karkkeihin.  Tarvitsen eläinperäistä liivatetta elimistööni lisää, jotta säilyn kauniina.   Ap

Jos et jaksa lukea tuoteselosteita, niin ravintotieteen perusteet voisi olla hyvä lukea läpi. Ei menisi terveys ja rahat hukkaan, kun luulee nallekarkkien kaunistavan.

Vierailija
37/60 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko uus tieto sulle?

Vierailija
38/60 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

""Luontainen vanilja-aromi” voi olla peräisin majavan perärauhasesta"

Mites aloittajalle vanilja maistuu?

Vierailija
39/60 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liivate (teurasjäte), karmiini (kuivatuista kokkiniilikirvoista jauhettu punainen väriaine), sellakka (intialaisen kilpikuoriaisen erite) ja mehiläisvaha. Mitähän muuta te sekasyöjät syötte ja juotte josta ette ole koskaan kuulleetkaan? Kalaliima juomissanne?

Sekasyöjänä syön ilolla kaikkea mikä tehty eläimestä. Sillä minun kroppani osaa käyttää tarkasti jyödykseen eläimen kaikki osat. Luota täytyy kylläkin jauhaa tai keittää ensin, jotta saan kaikki luuston tarvitsemat mineraalit hyödykseni.

Vierailija
40/60 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekasyöjänä syön ilolla kaikkea mikä tehty eläimestä. Sillä minun kroppani osaa käyttää tarkasti jyödykseen eläimen kaikki osat. Luota täytyy kylläkin jauhaa tai keittää ensin, jotta saan kaikki luuston tarvitsemat mineraalit hyödykseni.

Ihmisen kroppa ei pysty käyttämään hyväksi suurintaosaa eläimen ruhosta, ja vielä vähemmän sen luonnollisessa muodossa, raakana, ruhona. Meiltä puuttuu raateluun soveltuvat hampaat ja kynnet, sekä lihan tehokkaaseen sulattamiseen tarvittava lyhyt suoli.

Tarkoitat eläimillä varmaan myös ötököitä. Moni sekasyöjä yökkii sirkkaleiville ja muulle hyönteisruualle, mutta syövät silti tietämättään kaikkea kirvoista kuoriaisen pskaan.