Jaksatteko tehdä asioita työpäivän jälkeen?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn puolilta öin kuntosalilla treenit tekemässä suoraan töiden jälkeen. Aamuisin ei huvita treenata, joten saatan käydä kävelyllä päivänvalon aikaan. Onneksi on paikkoja, jotka eivät ole auki vain 8-16 työskentelevien aikataulujen mukaan.
Saatko hyvin unen treenin jälkeen? MInä en oikein voi harrastaa paljon liikuntaa juuri ennen nukkumaan menoa, jää jotenkin kierrokset päälle. Tykkäisin kyllä liikkua juuri hiljaiseen aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan virtaa kun käyn liikuntaa harrastamassa. Treenit kolme kertaa viikossa ja kuntosali siihen päälle.
Kyllä jaksaa kun syö terveellisesti, liikkuu ja nukkuu riittävästi. Liikunnan jälkeen nukkuu laadukkaammin, ja kun syö ravitsevasti jaksaa treenata ja veriarvot on hyvät.Uni. Liikunta. Ravinto. Ei stressaa. Siinä jaksamisen salaisuus.
Tekisitkö tuon kaiken jos heräisit klo 3.30 töihin? Kotona klo 14.00 ja iltaan takaisin klo 22.00? Tässä tahdissa ei v*ttu jumpat ja humpat auta.
Tällaiset vuorot on jo rääkkäystä. Mitä työtä teet?
Halputus ja heissanhopsanfalleralleraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntoilkaa enemmän ja syökää terveellisesti, silloin jaksaakin paremmin.
Surkeaa, jos elämään ei mahdu muuta kuin työ.Voi kun niitä töitäkin on niin kovin erilaisia. Itse olen 7,5 h työpäivän jaloillani ja liikkeessä, 10 000 askelta menee ihan heittämällä rikki. Fyysisyyden lisäksi myös kymmenien ihmisten kohtaaminen ja aina skarppina olo väsyttää. Tällaiset kuumat kesät ovat lisäksi ihan hel*ettiä, työpäivän päälle ei todellakaan jaksa kuntoilla ja terveellisesti syöminen nyt on ihan itsestäänselvyys.
Tuosta kyllä olen ihan samaa mieltä, että on surkeaa, ettei elämään mahdu muuta kuin työ. Noin periaatteessa. Toki elämässäni on myös lapset ja puoliso (ja ainakin ajatuksissa ystävät ja sukulaiset...), koti, lasten harrastukset ja lasten koulu, mutta kyllä työpäivän jälkeen on niin kuitti, että perheeseen liittyvien velvollisuuksien jälkeen kaatuu koomassa sänkyyn ja seuraavana päivänä uusiksi.
Itsellä 8,5h työpäivä ja askelia 15 000-20 000 vuoron aikana. Nostelen useampi tuhat kiloa päivässä. Harrastan vapaa-ajalla liikuntaa fyysisen työn lisäksi säännöllisesti.
En. Katson jakson jotain sarjaa ja sitten makaan sängyssä silmät kiinni ja odotan että voi ottaa unilääkkeen ja mennä nukkumaan. Sitten sama pska alusta.
Mulla johtui siitä, että ferriitini oli todella matala eli vaikea raudanpuutos. Tutkikaa veriarvonne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn puolilta öin kuntosalilla treenit tekemässä suoraan töiden jälkeen. Aamuisin ei huvita treenata, joten saatan käydä kävelyllä päivänvalon aikaan. Onneksi on paikkoja, jotka eivät ole auki vain 8-16 työskentelevien aikataulujen mukaan.
Saatko hyvin unen treenin jälkeen? MInä en oikein voi harrastaa paljon liikuntaa juuri ennen nukkumaan menoa, jää jotenkin kierrokset päälle. Tykkäisin kyllä liikkua juuri hiljaiseen aikaan.
Syön melatoniinia ja sen avulla nukahdan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla johtui siitä, että ferriitini oli todella matala eli vaikea raudanpuutos. Tutkikaa veriarvonne!
Työterveyteen ei kuulu labrat, yksityiseen ei riitä rahat ja julkisen puolen hoitaja sanoi etteivät ota mitään "erikoisuuksia" kun pyysin. Mihis nyt?
Lasten ja omia harrastuksia sekä kotitöitä
Varmaan se väsymys on monen asian summa, tuskin johtuu pelkästään työstä. Itse olen melko energinen vielä kotiin tullessani, mutta kun olen tehnyt päivällisen, pessyt pyykkiä ja muistutellut lapsia läksyistä/auttanut niissä, niin olo alkaa olla ihan uupunut.
Vierailija kirjoitti:
Ulkoilmaihminen kirjoitti:
Vaikka olisin miten uupunut, virkistyn, kun pakotan itseni raittiiseen ulkoilmaan. Parin tunnin kävelyn jälkeen jaksaa taas vaikka mitä.
Siinä vaiheessa pitää jo mennä nukkumaan, jotta jaksaa herätä töihin...
Uupumus on enemmän henkistä. Ei siihen 12 tunnin yöunia tarvita vaan happea ja muuta ajateltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Nukkua jaksan muuta en, ei edes syödä. Herätys 3.30 ja joskus kaksi vuoroa saman päivän sisään vain muutama "lepotunti" välissä.
Sama täällä 😞
Olen todella väsynyt työpäivän jälkeen. Voimat on aivan lopussa. Koko ilta menisi sängyssä makoiluun, mutta yritän kuitenkin tehdä jotain. Työni on aika raskasta ja kävelyä tulee 8-9 km työpäivän aikana. Lisäksi pyöräilen työmatkat. Yritän kuitenkin kotona illalla käydä vielä ulkoilemassa, että saisi raitista ilmaa. En silti piristy yhtään. Työtilanne stressaa ja töiden epävarmuus ahdistaa, mikä väsyttää entisestään.
Jaksan.
Siivoan, näen ystäviä, harrastan lenkkeilyä 5 kertaa viikossa.
- sairaanhoitaja
Kamalaa jos joillain työ vie tolla tavalla mehut!! Itse kyllä työn lisäksi elän ihan normaalisti. Työ on mulle vaan työtä, oikea elämä on ihan muuta.
Perheellisen on pakko. Sekä ennen että jälkeen työpäivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan virtaa kun käyn liikuntaa harrastamassa. Treenit kolme kertaa viikossa ja kuntosali siihen päälle.
Kyllä jaksaa kun syö terveellisesti, liikkuu ja nukkuu riittävästi. Liikunnan jälkeen nukkuu laadukkaammin, ja kun syö ravitsevasti jaksaa treenata ja veriarvot on hyvät.Uni. Liikunta. Ravinto. Ei stressaa. Siinä jaksamisen salaisuus.
Tekisitkö tuon kaiken jos heräisit klo 3.30 töihin? Kotona klo 14.00 ja iltaan takaisin klo 22.00? Tässä tahdissa ei v*ttu jumpat ja humpat auta.
Tällaiset vuorot on jo rääkkäystä. Mitä työtä teet?
Meillä on ainakin hoitoalalla usein pätkä ja yö eli ekaksi lyhyempi aamuvuoro ja sitten kotiin ja sitten yöksi töihin...
Olen itsekin hoitoalalla ja meillä ei tuollaisia vuoroja todellakaan tunneta.
En jaksa tehdä työpäivän jälkeen mitään. Klo 5.45-17.45 olen töissä /työmatkalla. Työ on fyysistä ulkotyötä josta tykkään mutta vaatii veronsa. Herätys klo 4.45 eli on mentävä aikaisin nukkumaan joten ilta-aikaa ei muutenkaan paljoa ole.
En ole väsynyt, mutta se voi johtua siitä että olen lapseton. Eli aamulla heräilen ihan rauhassa ja teen aamutoimeni, juon kahvia rauhassa yms. Herään yleensä pirteänä. Sitten menen töihin +-8 tunnin ajaksi, työmatkoihin ei mene kauaa aikaa koska olen tarkoituksella suunnitellut asian niin. En halua, että työmatkoihin kuluu paljoa aikaa, sehän on pois vapaa-ajasta.
Töissä on yleensä ihan ok, välillä jopa saan sieltä energiaa, en jaksaisi kauaa maata kotona päivät pitkät.
Kun tulen töistä kotiin, voin tehdä ihan mitä haluan, kaikessa rauhassa. Ei ole mitään erityisiä velvollisuuksia arjessa ollenkaan. Voin työpäivän jälkeen vaikka maata sohvalla koko illan jos haluan, mutta yleensä kyllä lähden urheilemaan tai teen jotain muuta kivaa.
Jos mulla olisi lapsia, olisin taatusti aivan loppu ja elämä tuntuisi suorittamiselta.
Vierailija kirjoitti:
En. Katson jakson jotain sarjaa ja sitten makaan sängyssä silmät kiinni ja odotan että voi ottaa unilääkkeen ja mennä nukkumaan. Sitten sama pska alusta.
Kuulostaa inhottavan tutulta. En tiedä onko sinulla sama että vaikka kuinka väsyttää niin uni ei tahdo tulla ilman lääkettä. Töiden jälkeen itselle oli suoriutuminen käydä kaupassa ja suihkussa. Molempia hyvin harvoin jaksoi samana päivänä. Usein makasin kuin zompi sohvalla ja katselin telkkaria. Ei aina edes jaksanut keskittyä vaan töllö pyöritti ohjelmaa ja itse möllötin.
Työttömänä olen saanut vähennettyä nukahtamislääkeen aika vähiin. Ei edes joka viikko tarvi nappia, saati joka ilta. Pientä elämääkin on kun ei kaikki voimat mene töissä käymiseen. Lääkärin mielestä olen kuitenkin perusterve. Anteeksi vain kun siinä kohtaa epäilin lääkärin pätevyyttä. Mutta eihän niitä jumalista seuraavia saa arvostella.
Meillä on ainakin hoitoalalla usein pätkä ja yö eli ekaksi lyhyempi aamuvuoro ja sitten kotiin ja sitten yöksi töihin...