Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaksatteko tehdä asioita työpäivän jälkeen?

Vierailija
02.09.2019 |

Itse olen aivan zombie työpäivän jälkeen.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös juuri vuorotyössä jää paljon aikaa harrastuksiin, esimerkiksi kuntoiluun, kun vuorotyössä on pitkät vapaat.

Eipä ole pitkiä vapaita... 3 viikon listassa 6-7 vapaata ja ollaan pyritty siihen, että 2 perättäistä vapaata/viikko, mutta aina sekään ei mene niin ja monesti vapaille jäädään iltavuorosta... Toki voi toivoa vaikka 3 vapaata putkeen, mutta se vaatii myös pidemmän, kuin 5 päivän työputken.

Vierailija
22/60 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan virtaa kun käyn liikuntaa harrastamassa. Treenit kolme kertaa viikossa ja kuntosali siihen päälle.

Kyllä jaksaa kun syö terveellisesti, liikkuu ja nukkuu riittävästi. Liikunnan jälkeen nukkuu laadukkaammin, ja kun syö ravitsevasti jaksaa treenata ja veriarvot on hyvät.

Uni. Liikunta. Ravinto. Ei stressaa. Siinä jaksamisen salaisuus.

Tekisitkö tuon kaiken jos heräisit klo 3.30 töihin? Kotona klo 14.00 ja iltaan takaisin klo 22.00? Tässä tahdissa ei v*ttu jumpat ja humpat auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin teollisuudessa on 4 yötä, sitten 4 vapaata.

Ei ehkä kaikkialla mutta joissain paikoin, tuolla vapaalla jo ehtii todella paljon, Viron reissut, laskettelureissut Keski-Suomeen, ym.

Vierailija
24/60 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa valitusta ettei jaksa.

Kyllä jaksaa, jos haluaa pitää itsestään huolta ja pysyä terveenä.

Muu on pelkkää saamattomuutta ja laiskuutta.

Vierailija
25/60 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä kaikkialla mutta joissain paikoin, tuolla vapaalla jo ehtii todella paljon, Viron reissut, laskettelureissut Keski-Suomeen, ym.

Hoitoalalla ei ole.

Vierailija
26/60 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 krt viikossa toisen lajin harkat, 3 krt viikossa toisen. Kiirusta pitää, mutta nautin. Näillä menty jo vuosia. Mies 40+.

Vierailija
27/60 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös juuri vuorotyössä jää paljon aikaa harrastuksiin, esimerkiksi kuntoiluun, kun vuorotyössä on pitkät vapaat.

Ei mulla ainakaan oon 3 vuorotyössä pitkiä vapaita 1-2 vapaapäivää peräkkäin. Samat 6 vapaata kolmessa viikossa, ku tavis työtä tekevillä.

Pitkiä vapaita on vain ns. miesten töissä, ei koske siis naisia.

Vierailija
28/60 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn koiran kanssa pitkällä lenkillä töiden jälkeen. En oikeastaan muuta erikoista arkena jaksa.

Vierailija
29/60 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta noissa onkin pelkkiä 12 tunnin työvuoroja, eli työpäivinä tuskin kukaan juurikaan mitään harrastaa.

Vierailija
30/60 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten samassa työssä olevista jotkut jaksavat harrastaa ja kuntoilla,

toiset taas eivät jaksa yhtään mitään.?

Siksi kun ne toiset ovat niin huonokuntoisia, ettei voimia ole.

Eikä ne voimat lisäänny sohavalla makaen telkkua katsellen.

Kummallista urputusta, terveiltä ihmisiltä.

Vierailija
31/60 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole teollisuudessa 12 tunnin työvuoroja.

Vierailija
32/60 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, miesvaltaisilla aloilla on. Kaupan alalla ei ole muuta sääntöä kuin työvuorojen välissä oltava 7 tunnin lepoaika ja yli 9 työpäivän putken jälkeen oltava YKSI vapaapäivä. Usein on noita yövuorosta takaisin iltavuoroon tai aamukuuteen vuoroja. On todella raskaita.

Hoitoalalla luulisin olevan paremmin neuvotellut työehdot mutta en ole varma?

Vierailija
33/60 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ainakaan oon 3 vuorotyössä pitkiä vapaita 1-2 vapaapäivää peräkkäin. Samat 6 vapaata kolmessa viikossa, ku tavis työtä tekevillä.

No, jos nyt vaikka vertaa teollisuusalaa ja hoitoalaa, niin teollisuudessa yleistä on viikko yhtä vuoroa kerrallaan ja hoitoalalla sitten taas sikin sokin iltaa, aamua ja yötä.

Vierailija
34/60 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on se kuuluisa alanvalintakysymys. T. Hyväpalkkaisen "miesten" työn valinnut nainen

Vierailija
35/60 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten samassa työssä olevista jotkut jaksavat harrastaa ja kuntoilla,

toiset taas eivät jaksa yhtään mitään.?

Siksi kun ne toiset ovat niin huonokuntoisia, ettei voimia ole.

Eikä ne voimat lisäänny sohavalla makaen telkkua katsellen.

Kummallista urputusta, terveiltä ihmisiltä.

Se työ kuormittaa eri ihmisiä eri lailla. Varsinkin jos on kyse ns. aivotyöstä. Esim. itse olen aika ADHD, eli keskittyminen vaikeaa, lisäksi olen alallani totaalisen lahjaton eli on koko ajan kauheaa pakertamista ja pelkoa ettei osaa ja selviydy. Työni on keskittymistä ja älyä vaativaa ja siitä selviäminen tosiaan imee ihan kaikki mehut. Joku lahjakkaampi ja työhön luontaisesti sopivampi varmasti pääsee tosi paljon vähemmällä.

Ja henkiseen ylikuormitukseen tuo liikunta ei oikein auta. SIlloin kun kuormitustilanne on tosi paha, myös liikunta pahentaa, sekin on yksi lisästressi psykologisen stressin päälle. Sillloin muutenkin pulssi on jo huolestuttavan korkealla koko ajan eikä saa unta, ja kaikki fyysinen aktiivisuus pahentaa ongelmaa. Parempi vaan rentoilla niin paljon kuin pystyy, niin selviää.

Vierailija
36/60 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella väsynyt työpäivien jälkeen. Harmittaa kun haluaisi että on työn lisäksi enemmän muutakin elämää.

Kun tulen töistä ja teen ruoat ja ehkä siivoilen ja pesen koneellisen pyykkiä, kello alkaakin olla jo niin paljon että saa valmistautua nukkumaan menoon.

Onneksi meillä on kaksi koiraa, joita on pakko lenkittää (myös muut perheenjäsenet lenkittävät niitä eli välillä liikunnan jäävät todella vähiin). Ilman koiria makaisin vain koomassa sohvalla. Odotan todella hartaasti eläkkeelle pääsyä, mutta siihenkin on aikaa vähintään 15 vuotta.

Olen huomannut että viikonloppuna alan olla oma itseni vasta lauantaina puolen päivän jälkeen kun olen siihen asti lähinnä ollut puolinukuksissa.

Vierailija
37/60 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntoilkaa enemmän ja syökää terveellisesti, silloin jaksaakin paremmin.

Surkeaa, jos elämään ei mahdu muuta kuin työ.

Voi kun niitä töitäkin on niin kovin erilaisia. Itse olen 7,5 h työpäivän jaloillani ja liikkeessä, 10 000 askelta menee ihan heittämällä rikki. Fyysisyyden lisäksi myös kymmenien ihmisten kohtaaminen ja aina skarppina olo väsyttää. Tällaiset kuumat kesät ovat lisäksi ihan hel*ettiä, työpäivän päälle ei todellakaan jaksa kuntoilla ja terveellisesti syöminen nyt on ihan itsestäänselvyys.

Tuosta kyllä olen ihan samaa mieltä, että on surkeaa, ettei elämään mahdu muuta kuin työ. Noin periaatteessa. Toki elämässäni on myös lapset ja puoliso (ja ainakin ajatuksissa ystävät ja sukulaiset...), koti, lasten harrastukset ja lasten koulu, mutta kyllä työpäivän jälkeen on niin kuitti, että perheeseen liittyvien velvollisuuksien jälkeen kaatuu koomassa sänkyyn ja seuraavana päivänä uusiksi.

Vierailija
38/60 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan virtaa kun käyn liikuntaa harrastamassa. Treenit kolme kertaa viikossa ja kuntosali siihen päälle.

Kyllä jaksaa kun syö terveellisesti, liikkuu ja nukkuu riittävästi. Liikunnan jälkeen nukkuu laadukkaammin, ja kun syö ravitsevasti jaksaa treenata ja veriarvot on hyvät.

Uni. Liikunta. Ravinto. Ei stressaa. Siinä jaksamisen salaisuus.

Tekisitkö tuon kaiken jos heräisit klo 3.30 töihin? Kotona klo 14.00 ja iltaan takaisin klo 22.00? Tässä tahdissa ei v*ttu jumpat ja humpat auta.

Tällaiset vuorot on jo rääkkäystä. Mitä työtä teet?

Vierailija
39/60 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on se kuuluisa alanvalintakysymys. T. Hyväpalkkaisen "miesten" työn valinnut nainen

Minäkin ole sellaisessa työssä, jota pidetään miesten hyväpalkkaisena työnä, mutta on todella sekalaiset työvuorot, samalla viikolla voi olla montaa erilaista vuoroa eikä tosiaankaan aina yövuoron jälkeen pitkiä vapaita, ehkä tasoitusjakson lopulle voi tulla sellainen, jos on tunnit puolivuotiskaudessa plussalla. Mutta se ei minua haittaa, tykkään vaihtelevuudesta ja jaksamista on myös vaihtelevasti. Riippuu monesta asiasta. 

Vierailija
40/60 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn puolilta öin kuntosalilla treenit tekemässä suoraan töiden jälkeen. Aamuisin ei huvita treenata, joten saatan käydä kävelyllä päivänvalon aikaan. Onneksi on paikkoja, jotka eivät ole auki vain 8-16 työskentelevien aikataulujen mukaan.