Jaksatteko tehdä asioita työpäivän jälkeen?
Kommentit (60)
Jaksan, harrastan laulua ja käyn soittotunneilla. Pari kolme kertaa viikossa on harrastus menoja.
N57v.
Vierailija kirjoitti:
Jaksan, harrastan laulua ja käyn soittotunneilla. Pari kolme kertaa viikossa on harrastus menoja.
N57v.
Oletpas sinä duracell-pupu.
Vaihtelevasti, 4 vuorotyö niin nukkumiset on mitä sattuu päivästä toiseen.
Käyn lenkillä, juoksulenkillä, kolme kertaa vkossa ja uimassa vkonloppuisin.
Käyn myös kansalaisopiston kursseilla kerran viikossa.
Talvisin hiihdän. Käyn kirjastoissa useita kertoja kuukaudessa.
Tapailen myös ystäviäni.
Vaikka olisin miten uupunut, virkistyn, kun pakotan itseni raittiiseen ulkoilmaan. Parin tunnin kävelyn jälkeen jaksaa taas vaikka mitä.
Eikös juuri vuorotyössä jää paljon aikaa harrastuksiin, esimerkiksi kuntoiluun, kun vuorotyössä on pitkät vapaat.
Ulkoilmaihminen kirjoitti:
Vaikka olisin miten uupunut, virkistyn, kun pakotan itseni raittiiseen ulkoilmaan. Parin tunnin kävelyn jälkeen jaksaa taas vaikka mitä.
Siinä vaiheessa pitää jo mennä nukkumaan, jotta jaksaa herätä töihin...
Minä kans. Mutta ruoat ei laita itse itseään eikä pyykit pese. Toivoisin, että elämä olisi jänskempää jolloin nämä arjen askareetkin tuntuisi pienemmältä vaivalta.
Vierailija kirjoitti:
Eikös juuri vuorotyössä jää paljon aikaa harrastuksiin, esimerkiksi kuntoiluun, kun vuorotyössä on pitkät vapaat.
Ei mulla ainakaan oon 3 vuorotyössä pitkiä vapaita 1-2 vapaapäivää peräkkäin. Samat 6 vapaata kolmessa viikossa, ku tavis työtä tekevillä.
Vierailija kirjoitti:
Pitkät vapaat? Vuorotyö, työpäivä 8h 36min kikyminuuttien kanssa, työpäivät ma-pe. Iltavuoro päättyy 22.30, aamuvuoro alkaa 5.30. En tiedä pitkistä vapaista mitään.
Nukkua jaksan muuta en, ei edes syödä. Herätys 3.30 ja joskus kaksi vuoroa saman päivän sisään vain muutama "lepotunti" välissä.
Kuntoilkaa enemmän ja syökää terveellisesti, silloin jaksaakin paremmin.
Surkeaa, jos elämään ei mahdu muuta kuin työ.
Ainakin niillä joilla on yövuoroja, on sen jälkeen peräkkäin pitkät vapaat.
Saan virtaa kun käyn liikuntaa harrastamassa. Treenit kolme kertaa viikossa ja kuntosali siihen päälle.
Kyllä jaksaa kun syö terveellisesti, liikkuu ja nukkuu riittävästi. Liikunnan jälkeen nukkuu laadukkaammin, ja kun syö ravitsevasti jaksaa treenata ja veriarvot on hyvät.
Uni. Liikunta. Ravinto. Ei stressaa. Siinä jaksamisen salaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Eihän ole? Jos perjantaina on iltavuoro ja yövuoro alkaa sunnuntai-iltana. Tai jos yövuoro loppuu torstai-aamuna niin aamuvuoro alkaa maanantaina aamulla. Nämä tasapainottavat toisiaan, mutta lopputulos on ihan yhtä lyhyt viikonloppu kuin muillakin.
Vierailija kirjoitti:
Ai. Missä? Mä pääsin aamulla yövuorosta klo 07 ja menen aamulla klo 05 töihin. Vitsi kun onkin virkistynyt olo näin yövuorojen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ole? Jos perjantaina on iltavuoro ja yövuoro alkaa sunnuntai-iltana. Tai jos yövuoro loppuu torstai-aamuna niin aamuvuoro alkaa maanantaina aamulla. Nämä tasapainottavat toisiaan, mutta lopputulos on ihan yhtä lyhyt viikonloppu kuin muillakin.
KORJAAN: yövuoro loppuu perjantaiaamuna. Tietenkin, eikä torstaina.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä, minulla on yleensä viimeisen yövuoron jälkeinen päivä vapaata ja sitten 1-2 vapaata. Eli jos pääsen lauantaiaamuna yövuorosta, niin yleensä jo maanantaina tai viimeistään tiistaina on töitä taas. Ei se minusta mitenkään kauhean pitkä vapaa ole.
Enpä juuri.