Oikeestiko nykyään kiusataan lukioissa ja yliopistoissa?
En tällaiseen törmännyt ainakaan ysärillä missään päin koulumaailmaa ainakaan Suomessa. Amispuolella sitä toki oli, koska sinnehän ne kaikkein vajaa-älyisimmät lähtivät toisiaan kiusaamaan. Onko tämä oikeesti tottakaan?
Kommentit (18)
Riippuu erittäin paljon paikkakunnasta. Ei ainakaan Keski-Suomessa ja Savossa tällaista toimintaa ole koskaan nähty. Ainahan joku ihminen on jostakin jotakin mieltä ja varmaan kaikki jossakin tilanteessa naureskelee kaikille ja puhuu pahaa, jos on paha päivä. Sellainen nyt se ihmisen mieli sattuu olemaan. Tuskin lukiossa tai yliopistossa kukaan tulee päin naamaa mitään sanomaan. Henkihän sellaiselta lähtisi.
Kyllä on kiusattu ennenkin. Itse opiskelin juuri ysärillä yliopistossa ja minua kiusattiin rankasti. Ainoa sinä vuonna pääaineopiskelijana aloittanut nainen miespuolisten seassa, lisäksi vähän muita vanhempi ja pullukka. Kyllä riitti julmaa kiusaamista ja pilkkaa. Mutta sisulla valmistuin silti, ihan niiden nälvijöiden kiusaksikin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on kiusattu ennenkin. Itse opiskelin juuri ysärillä yliopistossa ja minua kiusattiin rankasti. Ainoa sinä vuonna pääaineopiskelijana aloittanut nainen miespuolisten seassa, lisäksi vähän muita vanhempi ja pullukka. Kyllä riitti julmaa kiusaamista ja pilkkaa. Mutta sisulla valmistuin silti, ihan niiden nälvijöiden kiusaksikin.
Minkätakia noita kiusaajia ei yksinkertaisesti piestä sairaalakuntoon?
Kiusaaminen jatkaa olemassaoloaan, mutta sen määrä ja muoto muuttuvat.
Yhälailla voi, kuten sitten höskin voi olla omalka työpaikallakin. Ei luulisi okevan sulle nyt täysin uusi ja ventovieras asia.
ap, oikolue sun aloitus, nimittelet ammattikoululaisia vajaaälyisiksi .... vie pohjan sun koko aloitukselta.
Noloa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli 80-90-lukujen vaihteessa 10 naista ja 70 miestä vuosikurssilla, ei kiusattu.
Ehkä siellä ei varsinaisesti ole kiusaamista. Enemmänkin sitä, että jokainen huolehtii vain itsestään. Jos et osaa kavereita hankkia niin siinähän olet yksin.
Öö, sä tulet valittamaan tänne kiusaamisesta ja seuravaassa lauseessa haukut muita ihmisiä vajaaälyisiksi, eikö tämä ole aika tekopyhää?
Äitini savustettiin aikoinaan ulos H:gin yliopistosta lukemasta matematiikkaa. Oli ryhmänsä priimus ja ainut nainen. Tosin tämä on muinaishistoriaa vuodelta 1949 tai 1950.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siellä ei varsinaisesti ole kiusaamista. Enemmänkin sitä, että jokainen huolehtii vain itsestään. Jos et osaa kavereita hankkia niin siinähän olet yksin.
👆
Vierailija kirjoitti:
Öö, sä tulet valittamaan tänne kiusaamisesta ja seuravaassa lauseessa haukut muita ihmisiä vajaaälyisiksi, eikö tämä ole aika tekopyhää?
Sinäkin olet erittäin tekopyhä ollut aina. ;)
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt miksi kannattaa luoda vahvoja suhteita parin vuoden laitokseen, jossa ollaan kuitenkin rakentamassa sitä omaa tulevaisuutta. Kaikki lähtee kuitenkin sitten eri suuntiin. Voihan sitä aina välillä naida, jos kohdalle sattuu sopivasti sammunut fuksi. Ooh!
Vierailija kirjoitti:
Amisten (tai lukiolaisten) haukkuminen netissä ei ole kiusaamista. Kiusaamiseen liittyy valta-asetelma ja se on systemaattista
14, ihmistä ei voi haukkua tekopyhäksi niin kuin nyt teet, asia voi olla tekopyhä niin kuin ap esittää sen ja samassa tekstissä itse syyllistyy kiusaamiseen. SE on tekopyhää.
Yliopistossa on niin itsenäistä opiskelua, ettei siellä välitetä ketään sen kummemmin kiusata.
Siellä on myös yleisesti fiksumpaa porukkaa kuin peruskoulussa.