Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kestä enään

Vierailija
02.09.2019 |

En taida jaksaa enään, ollut jo pitkään hirveä olo... ahdistaa koko aika ja tuntuu et koko keho räjähtää... en pysty käymään kaupassa koska hirveä sosiaalisten tilanteiden pelko, en uskalla puhua ihmisille, ruoka ei maistu, heräilen pitkin öitä, mulla ei oo tulevaisuutta eikä mitään kiinnostusta tehä mitään... en osaa nauttia elämästä niinkuin ennen, päivittäin pyörii itsemurha ajatukset päässä ja tuntuu et sekoon... äitin kanssa vaikeet välit , haukkuu mua jatkuvasti ja taitaa muutenkin olla mt- ongelmia nyt mitä oon kuullut... äitiltä en saa tukea enkä voi kertoo mun asioista sille... oon 18-vuotias opiskelen amiksessa vikaa vuotta , vaatii hirveesti voimia mennä kouluun ja poissaoloja on paljon. juhannuksena yritin itsemurhaa, ja viime perjantaina menin humalassa itsemurhan toivossa kävelemään raiteille , en muista paljoa mutta olin sammunut raiteitten viereen joksi aikaa , lauantaina lähdin baariin ja join jälleen itteni kovaan humalaan sammuin keskelle keskustaa ja poliisit tuli herättämää ja muistaakseni kerroin itsemurha ajatuksista ja raiteilla kävelystä ja ne kutsu sitten ambulanssin ja ne vei mut sairaalaan, taisin puhaltaa 2? Promillea tai päälle en muista ja karkasin sitte sieltä sairaalasta mutten päässy pitkälle ku olin sammunu jälleen jonnekkin mistä poliisit vei mut takas sairaalaan ja sairaalas tapasin psykologin ja juttelin sille ja nyt tänään soitettiin psykiatria osastolta ja varattiin aika täks viikoks , en tiedä pystynkö mennä ahdistaa kauheesti puhua selvinpäin mun ongelmista muille ... ajattelin et voisin juoda jonki verran ennen sitä tapaamista että uskaltaisin kertoo mun ongelmista ... en tiiä en vaan kestä enään tätä oloa enkä usko et mua voidaa auttaa enkä tiiä miks tulin tänne avautumaan , ei tarvitse vastata halusin vaan päästä avautumaan anonyyminä jollekkin

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sana on enää, ei enään.

Vierailija
2/18 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vain vastaanotolle ja ole ihan oma itsesi. Itke ja muserru, niin saat apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vain sinne lääkäriin heti kun saat ajan, kyllä ne ymmärtää siellä! Voimia sulle! Sulla on nyt koulupaikkakin ja valmistut ammattiin pian ja voit aloittaa oman elämän kun saat töitä. Kaikki kääntyy hyväksi!

Vierailija
4/18 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä menet sinne varatulle ajalle tietysti ja kerrot rehellisesti olostasi. Voimia!♥️

Vierailija
5/18 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet selvinpäin puhumaan tilanteestasi ja otat avun vastaan mitä tarjotaan! Olet selvästi osasto hoidon tarpeessa ja pitkän sellaisen, lääkitystä myös tarvitset. Tsemppiä sinulle, ei nyky Suomessa jää apua vaille jos sen vaan ottaa vastaan. 

Vierailija
6/18 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vain sinne psykiatrin luokse. Niiden tehtävä on auttaa sinua. Ne on ammattilaisia ja tietää mitä kysyä. Ehkä teettävät sinulla masennustestin lapulla, raksi ruutuun. Kyselevät elämäntilanteestasi ja tuntemuksistasi. Saat ehkä lääkityksen. Tsemppiä. Muista että vaikka miltä tuntuisi nyt, ne ovat vain tunteita. Asiat voivat muuttua.

Vierailija
7/18 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne ei ottanut sinua osastolle? Jos jostain syystä päädyt vielä yrittämään itsem*rhaa (toivottavasti et) niin yritä hirvittävästä olotilastasi huolimatta keksiä jokin varma keino, että et vain joudu vielä inhottavampaan tilaan esim vammautumalla yrityksessä.

Mutta kyllä ammattilaiset saattavat pystyä auttamaan sinua. Juo vain vähän jos et muuten pysty puhumaan. Tai pyydä rauhoittavia. Ja voit koska tahansa soittaa itsellesi ambulanssin hätänumerosta jos tuntuu että et enää kestä.

Vierailija
8/18 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet selvinpäin puhumaan tilanteestasi ja otat avun vastaan mitä tarjotaan! Olet selvästi osasto hoidon tarpeessa ja pitkän sellaisen, lääkitystä myös tarvitset. Tsemppiä sinulle, ei nyky Suomessa jää apua vaille jos sen vaan ottaa vastaan. 

Älä viitsi valehdella, et apua saa. Pelkkää p***apuhetta.

Vierailija
9/18 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun elämälläsi on tarkoitus. Ei kukaan muu voi tietää mikä se on. Kukaan ei myöskään voi elää elämää puolestasi. Kaikilla on vaikeuksia, hirveitä tilanteita elämässä, joista tuntuu ettei nouse ikinä. Ainoa mitä voimme tehdä, on päättää miten suhtaudumme vastoinkäymisiin.

Jos haluat, voit pyytää puolestasi esirukousta esim. tällä lomakkeella https://www.tv7.fi/suorat-rukousohjelmat/#rukouspyynto

Vierailija
10/18 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kyllä mennä sinne varattuun aikaan. Ja kertoa siellä rehellisesti miltä tuntuu, mitään kaunistelematta, vaikka se tuntuu vaikeelta niin avautuminen oikeesti auttaa. Ja siellä on vastassa ammatti-ihminen joka on siellä sua varten ja haluaa auttaa. Sä oot niin nuori vielä ja koko elämä edessä. Kaikki voi vielä muuttua paremmaks, älä anna periks.

Tsemppiä!

Vierailija
11/18 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus kuoli sinunkin syntiesi puolesta ristillä. Hän on kantanut kaiken ahdistuksen, pelon, kivun ja tuskan puolestasi. Saat jättää ne kaikki Jeesukselle, hän jaksaa kantaa ihan kaiken. Sinusta välitetään. Et ole yksin.

Vierailija
12/18 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

💗

Vierailija
13/18 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nykynuoret ovat niin heikkoja?

Vierailija
14/18 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuo tunne on ihan järkyttävä kun tuntuu että pelkkä olemassa oleminen on liian raskasta ja koko ajan tuntuu kuin musertuisi ahdistuksen ja toivottomuuden alle. Mutta se on vain hoidettavissa oleva sairaus, et oikea sinä. 

Vierailija
15/18 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä, eiku...

Vierailija
16/18 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nykynuoret ovat niin heikkoja?

SÄ et voi tietää mitä tässä on taustalla. Turha nyt heikkoudesta tulla selittämään.

Vierailija
17/18 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

🐰💕

Vierailija
18/18 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se sana on enää, ei enään.

viisastelija