Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko antanut anteeksi, mitä, ja kannattiko?

Vierailija
02.09.2019 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi antaminen kannattaa aina, koska kaunan kantamisesta kärsii eniten kantaja itse.

Vierailija
2/14 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi antaminen kannattaa aina, koska kaunan kantamisesta kärsii eniten kantaja itse.

Olisko sulla jotain ajatusta siitä, että mikä on käytännössä anteeksi antamista? En kanna kaunaa mutta en halua sinua enää elämääni? Vai että annan uuden mahdollisuuden johonkin mitä tämä rikkoja haluaa kanssani?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antanut anteeksi pettämistä, törkeää sellaista. Ei sitä anteeksiantoa tosin minulta pyydettykään.

Kyllä kannatti, oli hyvä päätös. Ei kä kaivele mieltä yhtään.

Vierailija
4/14 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan oikein tajunnut, mitä se anteeksi antaminen tarkoittaa.

Vierailija
5/14 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustelut? Miten kärsii, jos ei edes mieti koko asiaa?

Vierailija
6/14 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä muita, jotka pelkäävät, että anteeksi antaminen on sama juttu kuin jos sanoisin että "voit tehdä minulle saman uudestaan"? Miten tästä ajattelusta pääsee eroon? Tai pitäisikö siitä edes päästä? Miten asiat yleensä menee, uusiiko rikkojat saman vai skarppaavat?

Vierailija
7/14 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.studio55.fi/hyvinvointi/article/anteeksianto-voi-tuntua-lou…

Kannattaa jos ymmärtää mistä anteeksiannossa on kyse. Jos et anna anteeksi niin asia jää vaivaamaan SINUA, ei sitä toista. Anteeksiannolla hyväksty itse tapahtuneen ja pystyt unohtamaan sen. Rikkeen tehnyttä ei tarvitse hyväksyä eikä sitä anteeksiantoa tarvitse edes sanoa sille toiselle.

Vierailija
8/14 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei anteeksianto ole sama kuin lupa toistaa huonoa käytöstä.

Minulle se on iso helpotuksen, vapautumisen tunne. Sitä ei voi pakottaa ennen aikojaan, vaikka sitä voi toivoa.

Pahimmille tyypeille en ole maininnut asiasta mitään. Tiedän, ettei minkäänlaista yhteydenpitoa kannata jatkaa.

Vierailija
9/14 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko sulla jotain ajatusta siitä, että mikä on käytännössä anteeksi antamista? En kanna kaunaa mutta en halua sinua enää elämääni? Vai että annan uuden mahdollisuuden johonkin mitä tämä rikkoja haluaa kanssani?

Sitä ettei jää kantamaan kaunaa. Se, haluaako minkäänlaista ihmissuhdetta rikkojan kanssa on sitten asia erikseen eikä liity anteeksi antamiseen.

t. 1

Vierailija
10/14 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ettei jää kantamaan kaunaa. Se, haluaako minkäänlaista ihmissuhdetta rikkojan kanssa on sitten asia erikseen eikä liity anteeksi antamiseen.

t. 1

Ok. Koska siis itselläni tilanne että tyyppi haluaa anteeksiantoa mutta suomeksi tarkoittaa että "pyyhi logini tyhjäksi niin me mennään taas". Ei paljon huvita.

Vierailija
11/14 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 1

Ok. Koska siis itselläni tilanne että tyyppi haluaa anteeksiantoa mutta suomeksi tarkoittaa että "pyyhi logini tyhjäksi niin me mennään taas". Ei paljon huvita.

Ei näin. Todellisuudessa siinä anteeksiannossa sinä itse sisäisesti teet sen anteeksiannon. Et sille toiselle etkä erityisesti sen toisen pyynnöstä. Ja luultavasti et edes ääneen sano asiasta. Ja anteeksiannon jälkeenkään sinun ei tarvitse pitää mitään yhteyttä toiseen.

Vierailija
12/14 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 1

No se ei halua oikeastaan anteeksiantoa vaan jatkoa tai uusinnan.

Vierailija
13/14 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 1

No se ei halua oikeastaan anteeksiantoa vaan jatkoa tai uusinnan.

Niin. No alkuperäinen kysymykseni oli että onko kyseessä koskaan aito muuttumisenhalu vai aina vain vastikkeettomia lisäsaumoja. Vastauksesi perusteella jälkimmäistä.

Vierailija
14/14 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.studio55.fi/hyvinvointi/article/anteeksianto-voi-tuntua-lou…

Kannattaa jos ymmärtää mistä anteeksiannossa on kyse. Jos et anna anteeksi niin asia jää vaivaamaan SINUA, ei sitä toista. Anteeksiannolla hyväksty itse tapahtuneen ja pystyt unohtamaan sen. Rikkeen tehnyttä ei tarvitse hyväksyä eikä sitä anteeksiantoa tarvitse edes sanoa sille toiselle.

Voi asia jäädä vaivaamaan, vaikka sen antaisikin anteeksi. Asia voi jopa olla sellainen, joka aiheuttaa konkreettista haittaa koko ajan... Ja toisaalta se, ettei anna anteeksi, ei vaivaa välttämättä mitenkään. Varsinkin jos en edes pidä koko henkilöstä, niin miksi minua vaivaisi se, etten voi antaa hänelle anteeksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän