Feissaaminen pitäisi kieltää lailla
Tampereen keskustassa on kesän aikana ollut loputon määrä feissareita ties miltä järjestöiltä ja yrityksiltä. Koko ajan joku keskeyttää ajatukset ja yrittää myydä jotain. Sama jatkuu kauppakeskuksissa, käytävillä joka puolella joku huutelemassa ”hei olis yks kysymys”. Energiafirmoja, teleoperaattoreita yms.
Joku raja pitäisi olla sillä miten paljon ihmisiä saa häiriköidä. Uskomattomin tapahtui viime kesänä, kun olin menossa kiireellä sovittuun paikkaan ja totean yhdelle ”nyt ei ehdi”, niin tää alkoi huutelemaan perään ”mihin sulla muka on kiire, vois edes kuunnella loppuun”. Siinä kohtaa meinas jo päreet palaa. Alkaa mennä jo häiriköinnin puolelle.
Kommentit (43)
Itseäni ärsytti viime vuonna asuntomessuilla, sinnekin on siirtynyt pakkomyynti, turvalaitteita, sähköä ym. Ei saanut rauhassa kävellä ja katsella mitä olisi halunnut. Ei sovi suomalaisille tällainen tyrkytys ja pakkomyynti. Nykyään on niin helppoa tilata netistä kaikki tarvitsemansa sähköt ja muut.
No olen samaa mieltä. Etenkin nää energiatyypit kauppakeskuksissa ärsyttää. Olen tässä vuosien varrella vältellyt tiettyjä kauppakeskuksia tai tiettyjä sisäänkäyntejä joissa ne ovat päivystäneet. Luulisi että kauppakeskustakin jonkun verran kiinnostaa mistä syystä ihmiset sinne tulee ja mistä syystä ei.
Miksi kaupat sallivat nämä häiriköt? Maksavatko yritykset jotain, että saavat käyttää häiriköintiin kaupan tiloja?
Palautetta suoraan kauppakeskukselle
Vierailija kirjoitti:
No olen samaa mieltä. Etenkin nää energiatyypit kauppakeskuksissa ärsyttää. Olen tässä vuosien varrella vältellyt tiettyjä kauppakeskuksia tai tiettyjä sisäänkäyntejä joissa ne ovat päivystäneet. Luulisi että kauppakeskustakin jonkun verran kiinnostaa mistä syystä ihmiset sinne tulee ja mistä syystä ei.
Sama, menee jo antimainoksen puolelle. Tietyt puulaakit saaneet multa ikuisen nega-leiman.
Minä säälin feissareita. Ovat usein nuoria, joilla ei ole muutakaan työtä. Saavat usein potkut tai ottavat lipputilin kuukauden jälkeen.
Sellaiset feissarit ovat ärsyttäviä jotka eivät kuuntele. Siis jos sanon ”on kiire, ei kiitos” niin eivät kuuntele, ihan kuin ei menisi perille. Normaalisti feissaritkin ymmärtävät tuon ”ei kiitos”.
Vierailija kirjoitti:
Palautetta suoraan kauppakeskukselle
Tää pitäis tehdä, Koskarissa todella rasittava se Elisa myyntipiste keskellä pääkäytävää. Kaupungille palautetta feissarien katuhäiriköinnistä?
Ai feisbuukissa työajalla pyöriminen? Kannatan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaupat sallivat nämä häiriköt? Maksavatko yritykset jotain, että saavat käyttää häiriköintiin kaupan tiloja?
Mä luin tän, ja luulin avanneeni BB-ketjun :D
Vierailija kirjoitti:
Ai feisbuukissa työajalla pyöriminen? Kannatan.
Se on facetusta, nyt terminologiat haltuun. ;)
Feissarit ja puhelinmyynti ovat nykyajan syöpä. Niitä hommia tekevät vain kapitalismin lakeijat.
Joo, fesaajat ja puhelinmyyjät vankilaan!
Onko se vaikea kävellä ohi. Ei sun ole mikään pakko olla niille kohtelias.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta vahinko sattuu jo, kun ajatukset keskeytetään minuutin välein.
Vierailija kirjoitti:
On, koska ne kävelee sua suoraan päin!
Näin ainakin Tampereella. Niitä on mahdoton välttää eikä "ei kiitos" riitä, koska niitä on käsketty olla antamatta periksi ja jatkavat papatusta vaikka selälle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta vahinko sattuu jo, kun ajatukset keskeytetään minuutin välein.
Nojoo kieltämättä se on ärsyttävää vaikka ei jäiskään löpisee. Ehkä sitä vois uudistaa niin että feissaajat saa vain tapittaa siellä mutta aloite on tultava toiselta.
Aika ilkeitä kommentteja feissaajia kohtaan. Joo, on ärsyttävää toimintaa. Luultavasti kuitenkin itse harjoittavat ihmiset ei. Työpaikka sekin.
Vierailija kirjoitti:
Aika ilkeitä kommentteja feissaajia kohtaan. Joo, on ärsyttävää toimintaa. Luultavasti kuitenkin itse harjoittavat ihmiset ei. Työpaikka sekin.
Kaikki työpaikat eivät ole samanarvoisia ja jotkin ovat jopa vahingollisia Suomelle. Jätän loput kotitehtäväksi.
Feissaajat ovat rikos ihmiskuntaa vastaan. Hävetköön!
Ihan samaa mieltä ja jos todella haluaa auttaa jotain järjestöä niin EI ikinä saa ostaa feissareilta!!!
Järjestö saa häviävän pienen osan siitä feissarin tuomasta lahjoituksesta! Eli jos kiinnostaa, niin osta suoraan järjestöltä, EI IKINÄ välikädeltä.