Olisi varsin reilua jos työnhakija voisi haastaa itse valitsemansa firman nykyisen työntekijän kaksintaisteluun osaamisellaan
Voittaja saisi työpaikan ja palkka olisi sama vaikka työntekijä vaihtuisi. Mitä järkeä on pitää töissä henkilöä jonka voisi korvata paremmalla. Kansalaisaloitetta idealle kehiin!
Kommentit (32)
Tavallaa n ap on oikeassa , mutta aika usein työhön parhaiten sopivalla ei ole oikeasti motivaatiota käydä sitten joka päivä. Eli vaikka minut kaikki voittaisi testissä, mutta sitten saisin paikkani aina takaisin kun he kyllästyvät hommaan :D
Miksi työntekijän resursseja tuhlattaisiin tuohon eikä siihen työhönsä?!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä aseilla ne taistelis? Haetaan kahvihuoneesta veitset?
Puolueeton osaamistesti
ap
Kuka nämä osaamistestit laatisi? Kuka toimisi arvioijana? Miten puolueettomuus taattaisiin? Aikamoinen olkiukko tämä sinun ehdotelmasi.
Alapeukuista päätellen tämä ei käy työssäkäyville. Työttömän patistaminen ilmaistöihin kyllä kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaa n ap on oikeassa , mutta aika usein työhön parhaiten sopivalla ei ole oikeasti motivaatiota käydä sitten joka päivä. Eli vaikka minut kaikki voittaisi testissä, mutta sitten saisin paikkani aina takaisin kun he kyllästyvät hommaan :D
Tämä.
Heh, miksipä ei, hauska ajatusleikki. Minun työssä se varmaan mitattaisiin sillä, kumman laatima tuomio pitäisi Korkeimmassa oikeudessa. Tosin menisi monta vuotta, että asia selviäisi.
Miten tämä toimisi? Siis sulla olisi varma työpaikka korkeintaan yhdeksi päiväksi. Koska huomenna tulee aina se sinua parempi työntekijä. Luulen, että työnantaja ei hirveästi tykkäisi tästä systeemistä. Hirveä kaaos.
Vierailija kirjoitti:
Hehe, ei. Miksi kukaan enää tekisi mitään töitä, jos työt voisivat aina loppua ihan koska tahansa? En minä ainakaan noin turvattomissa oloissa tarjoaisi osaamistani yhtään kellekään.
No nehän voi loppua koska tahansa. Eikä ole tietoa, saako uutta.
Vierailija kirjoitti:
No mutta tuohan se vasta hienoa olisi. Saisit välillä hengähtää vapaalla, ja joku muu pääsisi tilallesi leventämään leipäänsä työelämään. Kaikki olisivat aina motivoituneita.
Eri aloilla varmaan painottuvat eri asiat, mutta lähtökohta on se että työntekijät osaavat hommansa, että se ei ole vielä mikään karsinta vaan vähimmäissisäänpääsyvaatimus.