Miten tärkeä poliittinen näkemys on parisuhteen kannalta
Olen tapaillut jonkin aikaa kaikin puolin mahtavaa tyyppiä, johon olen jo melko vahvasti ihastunut. Vähän aikaa sitten selvisi, että meillä on politiikan suhteen melko eriävät näkemykset ainakin oikeisto-vasemmistoakselilla. Miten tärkeää on parisuhteen kannalta, että osapuolilla on edes suurin piirtein samanlainen näkemys politiikasta? Onko väistämätöntä, että siitä aiheutuu yhteentörmäyksiä, vai onko se parisuhteen kannalta yhdentekevä asia? Miten sinä näet asian?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kovin tärkeä, puoluekanta ei ole kynnyskysymys mutta jossain menee raja. Esim. nämä eivät käy:
- Elää täysin oikeistokuplassa ymmärtämättä elämän realiteetteja, esim. nimittelee työttömiä loisiksi
- Huutelee rasistisia kommentteja
- Leimaa ihmisiä kevyin perustein narkkareiksi
Mitkä olisi noista kynnyskysymyksistäsi vasemmistokuplan versio?
- Elää täysin vasemmistokuplassa ymmärtämättä elämän realiteetteja, esim. mitä suvaitsevaisuus todella tarkoittaa
- Huutelee narisevia kommentteja ja valittaa kaikesta, on aina uhri
- Leimaa ihmisiä kevyin perustein nat seiksi
Ehkä?
Tuli joku persu mieleen. Nehän aina purskahtavat itkuun, kun suomalaiset arvostelevat niitä. Viimeksi kun oikeisto vertasi persuja naziluusereiden keskitysleirien vartioijoiksi niin tekivät tutkintapyynnön ja haukkuivat poliiseja polpoksi määräten sekooäisiä kannattajiaan murhaamaan kaikki suomalaiset poliisit.
Viittaatko siihen persunynneröiden tekemään rikosilmoitukseen oikeiston Kärnästä?
Tiedän kaksi pariskuntaa, joissa toinen kok ja toinen vihr. Ovat keski-ikäisiä, akateemisia, olleet yhdessä 20-30 vuotta.
Tätäkin ketjua lukiessa tulee miettineeksi, että kykeneekö ihmiset edes mielipiteiden vaihtamiseen...? Ihan sama mitä mieltä on, jos ei osaa sitä ilmaista muuta kuin mölisemällä provoja 😆.
Onko jollain omakohtaista kokemusta parisuhteessa, jossa osapuolilla oli todella erilaiset poliittiset näkemykset? Miten se toimi?
Olen kokoomussktiivi ja olen seurustellut demarin ja persun kanssa
Lisäksi kaksi tuttua demarimiestä seurustelevat kokoomuslaisten naisten kanssa. Yksi tuttu kokoomusnainen on naimisissa vihreän kanssa.
Eli ei sillä ole minulle tai monelle muullekaan väliä, jos on kykenevä kunnioittamaan muiden erilaisia mielipiteitä. Sen kunnioituksennåitää tietysti olla molemminpuolista. Ri omien arvojen tuputusta siis.
Vierailija kirjoitti:
Ois aika vaikea nähdä parisuhteen toimivan persujen tai kokoomuksen äänestäjien kanssa.
Ei siinä, mitä kukakin äänestää mutta veikkaisin ettei persu tai kokkari olisi kanssani samaa mieltä siitä että-Ihmisarvo on jakamaton, sukupuoleen, uskontoon, ihonväriin, syntyperään tai seksuaaliseen suuntautumiseen katsomatta.
- Valtaosa työttömistä haluaa työllistyä, valtion tarjoaman kepin sijaan pitäisi kehittää lisää työpaikkoja eikä ruoskia työttömiä siitä, ettei töitä riitä kaikille.
-pienyrittäjien elämää on helpotettava, isoilta
yrityksiltä leikattava reilusti yritystukia.-Ilmastonmuutoksen torjuntaan tarvitaan kovempia keinoja. Tuontilihaan todella kova verotus niin, ettei sen ostaminen ole kannattavaa.
-Lapsiperheitä ja lapsiköyhyyttä pitää ehkäistä ja lapsiperheitä tukea enemmän taloudellisesti.
-Mielenterveyspalveluihin satsattava, tämä on pitkän tähtäimen sijoitus. Syrjäytyneet ja tulevat syrjäytyneet tulevat maksamaan enemmän yhteiskunnalle.
Mä haluan säilyttää hyvinvointiyhteiskunnan, en vetää sitä vessasta oikeistopuolueiden tapaan.
Persuna olen jokaisesta mainitsemastasi kohdasta 100% samaa mieltä, kuten myös on jokainen persu jonka tunnen.
Ikävä juttu, että persuista on median kautta luotu jonkin sortin stereotyyppinen kuva, joka on ihmisten mielessä täysin erilainen.
Ennakkoluulot persuja kohtaan on vähän sellaisia, että jos niiden mukaan menee niin voit sulkea hyvänkin tyypin pois, jos pelkästään sen perusteella suljet.
Median klikkiotsikot ei ole yhtä kuin todellisuus. Persuissa on valtaosa fiksuja ihmisiä, koko puoluetta ei kannata leimata muutaman mädän omenan vuoksi.
Vai leimataanko esim. koko SDP sen kaltaiseksi, kuten yksi niiden jäsenistä on puhunut ihmisistä (Al Taee keissi)?
Vierailija kirjoitti:
Isänmaallisena naisena en huoli äärioikeistolaisia maanpettureita.
En minäkään huoli äärioikeistolaisia maanpettureita, enkä äärivasemmistolaisiakaan maanpettureita. Mikään ääri ei ole hyvä juttu, tällä hetkellä ääriryhmittymiä on Suomessa lähinnä vasemmiston puolella. Niistä pitää päästä eroon.
T: persu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isänmaallisena naisena en huoli äärioikeistolaisia maanpettureita.
En minäkään huoli äärioikeistolaisia maanpettureita, enkä äärivasemmistolaisiakaan maanpettureita. Mikään ääri ei ole hyvä juttu, tällä hetkellä ääriryhmittymiä on Suomessa lähinnä vasemmiston puolella. Niistä pitää päästä eroon.
T: persu
:DDD
Ei tarvitse olla samanlaiset näkemykset mutta vähän saman suuntaiset.
Ei siinä mitään ongelmaa ole niin kauan kun ymmärrät pitää turpasi kiinni.