Itsestäänohjautuvat autot
Mitä mieltä olette itsestäänajavista autoista? Itsestäänohjautuva auto joutuu tilanteeseen, jossa se on ajautumassa päin suurta ihmisjoukkoa, joka ylittää tietä. Auto ei ehdi pysähtyä, mutta voi välttää osuman ihmisjoukkoon väistämällä ja törmäämällä rakennuksen seinään. Mitäs ajatuksia tämä herättää?
Kommentit (15)
Tämä ei ole mikään todellinen ongelma. Itseohjautuva auto ajaa sellaisella nopeudella, että se pystyy pysähtymään näkyvällä tieosuudella, eikä siten tule tilannetta, jossa vaarana olisi törmätä suureen ihmisjoukkoon.
Sellaisen ajatuksen aloitus herättää, että osaatteko te itse ajatella lainkaan, vai kopioitteko vaan tänne aloituksenne netistä löytyvistä kirjoituksista?
En ostaisi itseohjautuvaa autoa koskaan, jos riskinä on se, että auto tappaa minut tuollaisen päätöksen takia.
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi itseohjautuvaa autoa koskaan, jos riskinä on se, että auto tappaa minut tuollaisen päätöksen takia.
Niin vaan luotat omaan arviointiisi joka on huomattavasti todennäköisemmin väärä ja aiheuttaa kuolemasi. Kaikenlaiset ihmistä auttavat järjestelmät ovat järjestään lisänneet turvallisuutta, eivät vähentäneet. Ja tämä johtuu siitä että ihmisen kyky hallita autoa vaikeissa ja äkillisissä tilanteissa on varsin rajallinen.
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi itseohjautuvaa autoa koskaan, jos riskinä on se, että auto tappaa minut tuollaisen päätöksen takia.
Onneksi sulta ei lopulta kysytä.
Mitä mieltä olette itsestäänajavista autoista? Itsestäänohjautuva auto joutuu tilanteeseen, jossa se on ajautumassa päin suurta ihmisjoukkoa, joka ylittää tietä. Auto ei ehdi pysähtyä, mutta voi välttää osuman ihmisjoukkoon väistämällä ja törmäämällä rakennuksen seinään. Mitäs ajatuksia tämä herättää?
Modernit autot alkavat olemaan niin turvallisia, että sellaista tilannetta on erittäin hankala edes kuvitella, jossa auto ensinnäkin ajaisi kuolettavaa nopeutta (jotain 120 km/h ja ylikin aletaan vaatimaan) turvavarusteet huomioiden, samalla kun ihmisjoukko teleporttaantuu tielle niin sopivasti, ettei jarrutusta ehditä tekemään (tietokone on supernopea reflekseiltään) riittävästi auton kyydissä olevien kuolemisen välttämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi itseohjautuvaa autoa koskaan, jos riskinä on se, että auto tappaa minut tuollaisen päätöksen takia.
Onneksi sulta ei lopulta kysytä.
Kysytään siinä kohtaa, ostanko MINÄ itseohjautuvan auton. En sinua enkä ketään muuta tarkoittanutkaan, torvi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi itseohjautuvaa autoa koskaan, jos riskinä on se, että auto tappaa minut tuollaisen päätöksen takia.
Onneksi sulta ei lopulta kysytä.
Kysytään siinä kohtaa, ostanko MINÄ itseohjautuvan auton. En sinua enkä ketään muuta tarkoittanutkaan, torvi!
Miksi kuvittelet, että olisin luullut sinun tarkoittavan ketään muuta kuin itseäsi? Sulta ei siis kysytä, ostatko itseohjautuvaa vai perinteisen, vaan sulle tarjotaan pelkästään sitä itsestäänajavaa, koska ihminen kuskina ei ole riittävän turvallista.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette itsestäänajavista autoista? Itsestäänohjautuva auto joutuu tilanteeseen, jossa se on ajautumassa päin suurta ihmisjoukkoa, joka ylittää tietä. Auto ei ehdi pysähtyä, mutta voi välttää osuman ihmisjoukkoon väistämällä ja törmäämällä rakennuksen seinään. Mitäs ajatuksia tämä herättää?
Modernit autot alkavat olemaan niin turvallisia, että sellaista tilannetta on erittäin hankala edes kuvitella, jossa auto ensinnäkin ajaisi kuolettavaa nopeutta (jotain 120 km/h ja ylikin aletaan vaatimaan) turvavarusteet huomioiden, samalla kun ihmisjoukko teleporttaantuu tielle niin sopivasti, ettei jarrutusta ehditä tekemään (tietokone on supernopea reflekseiltään) riittävästi auton kyydissä olevien kuolemisen välttämiseksi.
Vaikka tietokone onkin supernopea reflekseiltään, se ei silti pysty kumoamaan fysiikan lakeja.
Kuivalla kelillä auton pysäyttämiseen menee keskimäärin 50 metriä satasen nopeudesta.
https://en.wikibooks.org/wiki/Driving/Safety/Wet_weather_driving#Brakin…
Kyllä se henki muuten lähtee alle 120 kmh nopeuksissakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi itseohjautuvaa autoa koskaan, jos riskinä on se, että auto tappaa minut tuollaisen päätöksen takia.
Onneksi sulta ei lopulta kysytä.
Kysytään siinä kohtaa, ostanko MINÄ itseohjautuvan auton. En sinua enkä ketään muuta tarkoittanutkaan, torvi!
Miksi kuvittelet, että olisin luullut sinun tarkoittavan ketään muuta kuin itseäsi? Sulta ei siis kysytä, ostatko itseohjautuvaa vai perinteisen, vaan sulle tarjotaan pelkästään sitä itsestäänajavaa, koska ihminen kuskina ei ole riittävän turvallista.
Ei onneksi tule tapahtumaan minun elinaikanani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette itsestäänajavista autoista? Itsestäänohjautuva auto joutuu tilanteeseen, jossa se on ajautumassa päin suurta ihmisjoukkoa, joka ylittää tietä. Auto ei ehdi pysähtyä, mutta voi välttää osuman ihmisjoukkoon väistämällä ja törmäämällä rakennuksen seinään. Mitäs ajatuksia tämä herättää?
Modernit autot alkavat olemaan niin turvallisia, että sellaista tilannetta on erittäin hankala edes kuvitella, jossa auto ensinnäkin ajaisi kuolettavaa nopeutta (jotain 120 km/h ja ylikin aletaan vaatimaan) turvavarusteet huomioiden, samalla kun ihmisjoukko teleporttaantuu tielle niin sopivasti, ettei jarrutusta ehditä tekemään (tietokone on supernopea reflekseiltään) riittävästi auton kyydissä olevien kuolemisen välttämiseksi.
Vaikka tietokone onkin supernopea reflekseiltään, se ei silti pysty kumoamaan fysiikan lakeja.
Kuivalla kelillä auton pysäyttämiseen menee keskimäärin 50 metriä satasen nopeudesta.
https://en.wikibooks.org/wiki/Driving/Safety/Wet_weather_driving#Brakin…
Kyllä se henki muuten lähtee alle 120 kmh nopeuksissakin.
Satasen nopeautta vain saa ajaa pelkästään sellaisilla alueilla ja teillä jotka sopivat niihin nopeuksiin. Ei siellä ole mitään ihmismassoja tupsahtelemassa teille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette itsestäänajavista autoista? Itsestäänohjautuva auto joutuu tilanteeseen, jossa se on ajautumassa päin suurta ihmisjoukkoa, joka ylittää tietä. Auto ei ehdi pysähtyä, mutta voi välttää osuman ihmisjoukkoon väistämällä ja törmäämällä rakennuksen seinään. Mitäs ajatuksia tämä herättää?
Modernit autot alkavat olemaan niin turvallisia, että sellaista tilannetta on erittäin hankala edes kuvitella, jossa auto ensinnäkin ajaisi kuolettavaa nopeutta (jotain 120 km/h ja ylikin aletaan vaatimaan) turvavarusteet huomioiden, samalla kun ihmisjoukko teleporttaantuu tielle niin sopivasti, ettei jarrutusta ehditä tekemään (tietokone on supernopea reflekseiltään) riittävästi auton kyydissä olevien kuolemisen välttämiseksi.
Vaikka tietokone onkin supernopea reflekseiltään, se ei silti pysty kumoamaan fysiikan lakeja.
Ei sen tarvitse kumota mikään lakeja, vaan vähentää onnettomuuden seurauksia aloittamalla jarrutus aikaisemmin. Kyse on suhteellisesta turvallisuudesta, eikä absoluuttisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi itseohjautuvaa autoa koskaan, jos riskinä on se, että auto tappaa minut tuollaisen päätöksen takia.
Onneksi sulta ei lopulta kysytä.
Kysytään siinä kohtaa, ostanko MINÄ itseohjautuvan auton. En sinua enkä ketään muuta tarkoittanutkaan, torvi!
Miksi kuvittelet, että olisin luullut sinun tarkoittavan ketään muuta kuin itseäsi? Sulta ei siis kysytä, ostatko itseohjautuvaa vai perinteisen, vaan sulle tarjotaan pelkästään sitä itsestäänajavaa, koska ihminen kuskina ei ole riittävän turvallista.
Ei onneksi tule tapahtumaan minun elinaikanani.
Pahoittelut DIPG-kasvaimestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette itsestäänajavista autoista? Itsestäänohjautuva auto joutuu tilanteeseen, jossa se on ajautumassa päin suurta ihmisjoukkoa, joka ylittää tietä. Auto ei ehdi pysähtyä, mutta voi välttää osuman ihmisjoukkoon väistämällä ja törmäämällä rakennuksen seinään. Mitäs ajatuksia tämä herättää?
Modernit autot alkavat olemaan niin turvallisia, että sellaista tilannetta on erittäin hankala edes kuvitella, jossa auto ensinnäkin ajaisi kuolettavaa nopeutta (jotain 120 km/h ja ylikin aletaan vaatimaan) turvavarusteet huomioiden, samalla kun ihmisjoukko teleporttaantuu tielle niin sopivasti, ettei jarrutusta ehditä tekemään (tietokone on supernopea reflekseiltään) riittävästi auton kyydissä olevien kuolemisen välttämiseksi.
Vaikka tietokone onkin supernopea reflekseiltään, se ei silti pysty kumoamaan fysiikan lakeja.
Kuivalla kelillä auton pysäyttämiseen menee keskimäärin 50 metriä satasen nopeudesta.
https://en.wikibooks.org/wiki/Driving/Safety/Wet_weather_driving#Brakin…
Kyllä se henki muuten lähtee alle 120 kmh nopeuksissakin.
Satasen nopeautta vain saa ajaa pelkästään sellaisilla alueilla ja teillä jotka sopivat niihin nopeuksiin. Ei siellä ole mitään ihmismassoja tupsahtelemassa teille.
Hirvilaumoja saattaa olla. Siinä tauksessa pitää päättää ajaako hirven päälle (varma kuolema hirvelle ja ainakin etupenkin matkustajille), väistääkö vasemmalle (saattaa tappaa oman auton matkustajat ja mahdolliset vastaantulija) vai väistääkö oikealle (saattaa tappaa oman auton matkustajat).
Pointti oli siis se, että aina tulee tilanteita, joista robottiautokaan ei selviä kunnialla.
ISO PIPPELI