Tarkkuus työssä
Onko teillä antaa vinkkejä kuinka oppia tarkemmaksi työssä? Tämä ei ole vahvinta osa-aluettani, mutta olen aina välillä tekemisissä tarkkuutta vaativien töiden kanssa ja haluaisin kehittyä tässä.
Kommentit (5)
Itselläni ainakin kyse on keskittymiskyvyn puutteista. Teen virheitä koska ajatukset pomppii jatkuvasti asiasta toiseen ja niin en keskity tarpeeksi työhön ja tulee virheitä. En ole valitettavasti keksinyt millä saisi rauhoitettua mieltään. Meditointia olen kokeillut ja harrastan edelleen päivittäin, mutta se auttaa vain meditaation aikana, muulloin mieli on samanlainen kaaosalue kuin aina ennenkin. ADHD-lääkkeet voisi varmaan auttaa, mutta en ehkä saisi diagnoosia kuitenkaan.
Työnjäljen tarkastus itse. Tarvittaessa vielä tuplatarkistus.
Kannattaa ottaa käyttöön omat rutiinit, että tarkistat, mitä olet tehnyt. Rutiinilla tarkoitan sitä, että tarkistaminen kuuluu jo mukaan itse työhön ja omalla rutiinilla sitä, että jokainen voi valita oman työtavan, kunhan se tekee laadusta parempaa.
Meillä paljon yksityiskohtia ja neuvon yleensä työntekijöitä näin. Koskee itseänikin.
Kiitos hyvistä neuvoista. Olen jo luonutkin käytäntöjä tarkistamiselle ja petraan vielä näissä tulevaisuudessa, jotta vältyn virheiltä. Sen olen huomannut, että vahingosta oppii ja harvoin tulee tehtyä samaa virhettä kahdesti.
Korjaa aina kaikki jälkesi. Näin oppii ainakin kantapään kautta ja eihän se korjailu kivaa ole, joten likapyykin itse hoitamalla luulisi motivaation lisääntyvän välttää ne tilanteet.