Onko teistä oikein, että välivuotta pitävä sisarukseni saa asua porukoilla ilmeiseksi (sis. asunto+ruoka)?
Siskoni ei siis saanut opiskelupaikkaa ja pohtii nyt lähinnä minne hakisi ensi vuonna. Itse pääsin heti kolmannen asteen koulutuksen lukion jälkeen, ja siitä asti olen maksanut elämiseni itse, näin tekivät myös kaksi veljeäni. Toki vanhemmat ovat antaneet muutamia kertoja vuodessa minulle ja veljilleni 200€. Kun kysyin siskoltani, miksei muuta jo nyt omilleen niin sanoi, että haluaisi kyllä, mutta näin säästää rahaa. Onko mielestänne oikein, että vanhemmat maksavan edelleen hänen elämisensä?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on aina ärsyttänyt tuo sana porukat. Ne eivät ole mitä tahansa porukoita vaan vanhemmat. Tuo typeryys on tullut ilmeisesti käännöslainana englannista.
eli mistä sanasta tuo kääntyisi?
folks
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä ajattelit siskon elättävän itsensä ja maksavan vuokran ilman tuloja? Sinulla sentään oli opintotuki apunasi.
Eiks se sisko saa mitään tukia?
Asumistukea varmaankin saisi, työmarkkinatukea tuskin, toimeentulotuki niin ja näin. Mutta miksi muuttaa tukielätiksi, kun vaihtoehtokin on?
Asumistukea saa, työmarkkinatukea 5 kk jälkeen, toimeentulotukea varmasti. Jos olisin vanhempi niin odottaisin jälkikasvun hakevan kaikki tuet joihin on oikeutettu. Töitä on tietenkin haettava myös.
Vierailija kirjoitti:
Jos vanhemmilla on varaa, niin on oikein.
Mistä se sisko säästää tulevaisuuteen? Käykö hän kuitenkin jossain töissä? Sehän on ihan fiksua, että säästäminen on mahdollista ja että sitä varmasti sitten jää talteen.
On ollut koko kesän ja on vielä alkusyksyn töissä. Ensi kesänä menee myös luultavasti kesätöihin ennen mahdollisten opiskelujen alkua.
Minunkin siskoni asui lukion jälkeen ilmaiseksi kotona vuoden, itse menin lukion jälkeen suoraan opiskelemaan. Minulle tuo oli ihan ok, eikä tullut mieleenkään, että vanhempieni olisi pitänyt pyytää siskoltani vuokraa tai mitään muutakaan maksuja asumisesta. Itse ainakin asuin 18-vuotiaana mieluummin itsenäisesti kuin ilmaiseksi. :D
eli mistä sanasta tuo kääntyisi?