Onko teistä oikein, että välivuotta pitävä sisarukseni saa asua porukoilla ilmeiseksi (sis. asunto+ruoka)?
Siskoni ei siis saanut opiskelupaikkaa ja pohtii nyt lähinnä minne hakisi ensi vuonna. Itse pääsin heti kolmannen asteen koulutuksen lukion jälkeen, ja siitä asti olen maksanut elämiseni itse, näin tekivät myös kaksi veljeäni. Toki vanhemmat ovat antaneet muutamia kertoja vuodessa minulle ja veljilleni 200€. Kun kysyin siskoltani, miksei muuta jo nyt omilleen niin sanoi, että haluaisi kyllä, mutta näin säästää rahaa. Onko mielestänne oikein, että vanhemmat maksavan edelleen hänen elämisensä?
Kommentit (46)
Jos sinä et olisi saanut asua halutessa vanhemmillasi tai siitä olisi veloitettu tässä olisi jotain epäreilua.Muuten ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Onko se jotenkin sulta pois?
Onhan se perinnöstä pois...
Millä ajattelit siskon elättävän itsensä ja maksavan vuokran ilman tuloja? Sinulla sentään oli opintotuki apunasi.
Ap:llä kannattaisi vielä muuttaa takaisin äidin ja isän kasvatettavaksi.
Jos minun lapseni kirjoittelisi sisarestaan tuollaisia niin jättäisin opetukseksi perinnöttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Millä ajattelit siskon elättävän itsensä ja maksavan vuokran ilman tuloja? Sinulla sentään oli opintotuki apunasi.
Eiks se sisko saa mitään tukia?
Jos vanhemmilla on varaa, niin on oikein.
Mistä se sisko säästää tulevaisuuteen? Käykö hän kuitenkin jossain töissä? Sehän on ihan fiksua, että säästäminen on mahdollista ja että sitä varmasti sitten jää talteen.
Eiköhän se ole ihan sun sisaruksen ja vanhempien välinen juttu, ei liity suhun mitenkään.
Juu te olette varmaan kaikki samannäköisia ja pituisia ja yhtä komeita ja yhtä lahjakkaita ja yhtä tasapainoisia :)? muuten olisi ihan epistä kaikki.
Eli siis sisaresi jäi ilman opiskelupaikkaa eikä päässyt vielä muuttamaan pois kotoa ja aloittamaan omaa elämää, ja olet tästä kateellinen. Ymmärsinkö oikein? Muuta sinäkin kotiin takaisin. Varmasti tulee vanhemmille halvemmaksi laittaa pari ylimääräistä perunaa kattilaan, kuin lähettää tuhansia euroja vuodessa lapsilleen, jotka ovat jo niin hienosti itsenäistyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiks se sisko saa mitään tukia?
Asumistukea varmaankin saisi, työmarkkinatukea tuskin, toimeentulotuki niin ja näin. Mutta miksi muuttaa tukielätiksi, kun vaihtoehtokin on?
Minua on aina ärsyttänyt tuo sana porukat. Ne eivät ole mitä tahansa porukoita vaan vanhemmat. Tuo typeryys on tullut ilmeisesti käännöslainana englannista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perintöä ei yleensä jaeta ennen perittävän kuolemaa.
Meidän 19v poika asuu kotona. Hän on työelämässä, ei välivuosia. Huono tekemään kotitöitä. Jannu tienaa parisen tonnia kuussa ja maksaa kotiin 500 euroa kuukaudessa. Laittaa myös säästöön saman verran. Jää vielä kummasti rahaa keveeseen elämään.
Ainakin inttiajan vielä asuu meidän kanssa. Lähtee sitten kun lähtee.
Hienoa, että vanhemmat kantavat vastuuta lapsestaan, eivätkä tuuppaa yhteiskunnan elätiksi. Sisko saa vähä rahaa säästöönkin ja omat siivet kantavat varmasti paremmin välivuoden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perintöä ei yleensä jaeta ennen perittävän kuolemaa.
Kysyinks mä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin saavat alkunsa ne kuuluisat perintöriidat...
Vierailija kirjoitti:
Minua on aina ärsyttänyt tuo sana porukat. Ne eivät ole mitä tahansa porukoita vaan vanhemmat. Tuo typeryys on tullut ilmeisesti käännöslainana englannista.
Mun äiti on aina inhonnut sanaa mutsi. Hän mielestään se on epäkunnioittava sana äidistä. Tietenkin mä sitä sitten mutsiksi sanon, kun kunnioitus pitää ansaita. Voisinhan mä sitä vaikkapa lutkaksikin sanoa.
N47
Vierailija kirjoitti:
Jos minun lapseni kirjoittelisi sisarestaan tuollaisia niin jättäisin opetukseksi perinnöttömäksi.
Ei onnaa, lapsella on aina lakiosuus...
Ne rahat ovat VANHEMPIESI rahoja ei sinun. Asia ei kuulu sulle edes.