Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääke nukahtamiseen

Vierailija
01.09.2019 |

Mitä käytätte? Mulla ollut vuosia Imovane ja nyt on jotenkin ilmapiiri kiristynyt reseptien uusinnassa ja apteekissa saarnattiin sen käytöstä. Ihan Psyk. puolella on näitä mulle kirjoitettu ja uusittu ja nähdään kyllä etten niitä liikaa syö.
Kokeiltu on myös Ketipinor ja useita masennuslääkkeitä. Oman hoitajan kanssa tuo Imovane on sovittu kun se ei lamauta seuraavaa päivää ja muitakaan sivuvaikutuksia ei ole.
Mun kriteerit lääkkeen vaihdolle on ettei painon nousua, ei zombioloa, ei vapinaa, ei huimausta jne... Onko se vain haave?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku ilman lääkkeitä.

Vierailija
2/35 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla onneks auttoi ihan melatoniini. Nukun useammin sikeesti ilman yöheröilyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

*yöheräilyjä

Vierailija
4/35 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

melatoniini?

Vierailija
5/35 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuku ilman lääkkeitä.

Täähän olikin oikeen protip, vau. Kaikilla ei onnistu luonnostaan, esim. elämäntilanteen, stressin, ynnä muun takia. Kukaan ei ihan heppoisin perustein unilääkkeitä ota, mutta joskus on vaan pakko. Nukkuakin kun pitää.

Vierailija
6/35 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stilnoct sopii mulle.

Vierailija
7/35 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa määrätty Ketipinor sai hermostoni aivan sekaisin! Sain nukahtamisongelmiin ja rauhoittumiseen mikäli paniikki iskee. En ehtinyt ottaa kuin kolmena päivänä, yhden per päivä. Sydämentykytykset jatkuivat kaksi viikkoa tuon kokeilun jälkeen ja korvissa soi sirittävä ääni.

Ihmettelen miksi Suomessa kirjoitetaan noista reseptejä! Jenkeissä minulle sanottiin että nuo Ketipinorit on voimakkaita, koukuttavia psyykelääkkeitä ja antoivat Xanaxit (bentsot) siellä, koska ne auttavat nukahtamaan ja auttavat paniikkihäiriössä. Ketipinor ja masennuslääkkeet kuulemma aivan vääriä lääkkeitä tuohon.

Imovanet sain ihan työterveydestä, otan noin 2-3 kpl kuukaudessa.

Vierailija
8/35 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atarax

Vierailija
9/35 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 5mg melatoniinit ei auta yhtään, antavat korkeintaan päänsäryn.

Jenkkien ruokakaupoissa myydään 10mg melatoniinitabletteja, tosi edullisia vielpä.

Käytin niitä siellä aikaeron takia. Saisipa täälläkin.

Vierailija
10/35 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imovane on hyvä, mullakin pysyi annos samana ja teho säilyi. Nykyään Suomessa vallitsee bentsovihamielisyys, lääkäreillä ja apteekeilla. Toimivakin lääkitys lopetetaan väkisin ja pakotetaan ottamaan esim.mirtatsapiini, joka minua ja monia muita on lihottanut paljon. Ketipinorkin aiheuttaa ahmimista, mutta paras vähistä vaihtoehdoista. Doxalia kai jo kokeiltu? Mulla ei auttanut mitään, joillekin sopii.

Vierailija
11/35 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuku ilman lääkkeitä.

Siellä oikeita järjen jättiläinen vastailee. Ei mitään järkevää sanottavaa asiaan jota kysyttiin. Leuka louskuu ennenkö pää kerkee mukaan.

Vierailija
12/35 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atarax

Tuo on allergialääke voimakkaaseen kutinaan yöllä. Kuulemma tekee aika tokkuraiseksi. Nukahtamislääke ei tee tokkuraiseksi. Unilääkkeet ovat sitten asia erikseen.

Vierailija
13/35 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imovane on hyvä, mullakin pysyi annos samana ja teho säilyi. Nykyään Suomessa vallitsee bentsovihamielisyys, lääkäreillä ja apteekeilla. Toimivakin lääkitys lopetetaan väkisin ja pakotetaan ottamaan esim.mirtatsapiini, joka minua ja monia muita on lihottanut paljon. Ketipinorkin aiheuttaa ahmimista, mutta paras vähistä vaihtoehdoista. Doxalia kai jo kokeiltu? Mulla ei auttanut mitään, joillekin sopii.

Ruotsin iltapäivälehdissä oli juuri muutama päivä sitten juttua siitä miten masennuslääkkeet ovat viime vuosina koukuttaneet ihmisiä, nähtävästi paljon voimakkaammin kuin bentsot.

Mitä Ruotsi edellä, sitä Suomi perässä, yli 5 vuotta....! 

Vierailija
14/35 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä lääkkeitä ovat:

Vesparax,

Sombutal ja

Nembutal.

Jollain noista varmasti nukahtaa. Ainakin, jos ottaa vähän reilumman annoksen.

Nukkumisiin.

Vierailija
15/35 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli taannoin suhteettoman pitkä, todallakin raastavan stressaava, kausi jollaoin juuri nukahtaminen oli vaikeaa. Silloin juuri kun talo hiljenee, ajatukset pyörivät niissä stressiä aiheuttavissa asioissa, eikä uni tule sitten millään. Melatoniini onneksi riitti minulla. Saatoin ottaa sen vaikka keskellä yötä (vaikka se ei ole ehkä tarkoitettu niin) Eli huomasin yöllä vasta, ettei se uni nyt vaan tule ja herätyskin on kohta, saatoin ottaa melatoniinia, että sain edes hieman unta tulevaa työpäivää ajatellen.

Nyt stressi on helpottanut, ainakin hetkeksi, ja uni tulee tosi helposti ihan luomuna. Melatoniini on kuitenkin tuossa ihan varmuuden vuoksi.

Vierailija
16/35 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa myytävät melatoniinit ovat pitoisuudeltaan aivan huuhaata.

Vierailija
17/35 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain just circadin 2 mg. 30 tablettia 38 euroa.. itutti hinta jo niin paljon että piti katsoa voiko lääkettä palauttaa apteekkiin. On siis pitkävikutteinen melatoniini joka määrättiin, koska en aamuyön jälkeen pysy unessa, mutta nukahdan nopeasti. Voin tulla päivittämään kokemukset myöhemmin.

Pitkävaikutteista melatoniinia ois näköjään saanut ilman reseptiä 60 tablettia 12 e Vitabalansilta. Ajaako saman asian kuin reseptillä saatava circadin?

Vierailija
18/35 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 5mg melatoniinit ei auta yhtään, antavat korkeintaan päänsäryn.

Jenkkien ruokakaupoissa myydään 10mg melatoniinitabletteja, tosi edullisia vielpä.

Käytin niitä siellä aikaeron takia. Saisipa täälläkin.

Lääkäri kirjoittaa reseptin 5mg melatoniiniin. Kyllä se auttaa ja jos ei auta ottaa kaksi kpl. Itse olen kokenut et yliopiston apteekin melatoniini on paras. Reseptillä 5mg.

Vierailija
19/35 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa että vuosia on syöty vakavan masennuksen takia kaikkea mielialalääkettä. Niistä paljon haittoja. Ketipinor kyllä nukutti mutta eihän sillä nyt toimintakunnossa esim. työhön pysy. Ja mulla on perussairaus joka jo pistää vapisemaan ja siihen on omat lääkkeensä. Mä voin koska tahansa jättää Imon pois. Mutta en sitten nuku. Ja se vaikuttaa siihen työhön jne. Melatoniini ei yksistään auta. Se menee tuon Imon rinnalla.

Vierailija
20/35 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Atarax

Tuo on allergialääke voimakkaaseen kutinaan yöllä. Kuulemma tekee aika tokkuraiseksi. Nukahtamislääke ei tee tokkuraiseksi. Unilääkkeet ovat sitten asia erikseen.

Atarax aiheutti mulle sydämen rytmihäiriöitä. Ilmeisesti aika yleinen sivuvaikutus ja sittenhän niitä ei saa enää käyttää.