Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä hieman kuulumisia lastensuojelun palaverista

Vierailija
01.09.2019 |

Kirjoitin aiemmin siitä että hakeuduin psyk. polille lapsuudenperheeni kuoltua lyhyellä aikavälillä sekä traumaattista lapsuuttani. Kerroin myös miten pelkäsin hakea apua koska lapseni isä teki aikoinaan meistä useita perättömiä lasuja, ja jouduimme läpikäymään raskaat prosessit. Ko. hoitaja teki lasun joka tapauksessa koska ei uskonut että pärjään lasten kanssa oman vaikean lapsuuteni takia. Yhden lapsistani olen siis kasvattanut jo pärjääväksi aikuiseksi. Hoitaja oli värittänyt lasun kuulostamaan siltä kuin olisin vähintään psykoosissa ja todellisuudesta täysin irrallaan.

No, menimme sossuun selvittämään asiaa. Kerroin omat näkemykseni. Lapset olivat mukana. Myös ystäväni oli tukena. Käsittelimme asiaa yli tunnin ja lasu päätyi siihen että ei tiedä mitä tekee kanssamme. Tehtäväksi he antoivat minulle soittaa takaisin psyk. polille tälle kyseiselle hoitajalle ja aloittaa käynnit uudelleen. He sitten sanoivat että soittavat hoitajalle ja varmistavat että olen sopinut asian.

Olin puhunut hoitajalle aiemmin siitä kuinka haaveilen muutosta jonnekin luonnonhelmaan, ostavani ensimmäisen oman asuntoni ja aloittavani elää unelmiani. Tämän hoitaja oli kirjannut niin että "potilas suunnittelee muuttoa ulkomaille jotta pääsee pakenemaan sosiaaliviranomaisia". Kuulostaa siltä kuin olisin vainoharhainen ja pimahtanut. Tämän seurauksena lasu oli sitä mieltä että lasten hyvinvoinnin takia muutto ei ole hyvä asia, ja että meidän kaikkien on parempi täällä missä "apu on lähellä". Kirsikaksi kakun päälle tuo hoitajan sepustama lasu, jossa kipeimmät asiat elämästäni postitetaan exälleni, joka on ollut pois elämästämme 2 vuotta. Hän ei siis pidä lapseen minkäänlaista yhteyttä, mutta on kunnostautunut herjaamisessa ja perättömissä lasussa vaimonsa ja äitinsä kanssa. Tämä ilmoitus on kuin heittäisi bensaa tuleen ja pelkään että hän aktivoituu, ja sota on taas pystyssä.

En kerta kaikkiaan ymmärrä mikä vaivaa tällaisia "ammatti-ihmisiä". Asiakasta ei kuunnella, ei ymmärretä, ei auteta oikeasti. Tunnen että minulta on otettu itsemääräämisoikeus pois ja minulle on määrätty edunvalvonta, joka päättää ja tietää miten minun tulisi elää ja hoitaa suruani. Olen äärettömän ahdistunut siitä että olen pakotettu menemään tuolle hoitajalle ja avautumaan hänelle kipeimmistä asioistani. Siinä hän sitten samalla kynä sauhuten keksii uusia aiheita mistä raportoida lasuun. Olen pöyristynyt siitä miten sairaita jotkut alan ammattilaiset ovat, ja miten suuri valta heillä on päättää ihmisten kohtaloista. Itken iltaisin enkä näe tästä tilanteesta poispääsyä. En ole koskaan ollut itsetuhoinen, mutta eilen illalla itkin sängyssä ja mietin miten olisi helpottavaa kuolla pois.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän tuo meni. Lapsia ei viety kuten huomasit ja saat uuden mahdollisuuden näyttää että olet sitoutunut hoitoon.

Vierailija
2/54 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttää, että joku jaksaa kirjoittaa tällaisia vuodatuksia elämästään tänne toistuvasti. Ja vielä olettaa, että ihmiset muistaa edellisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, kuulostaa kamalalta tilanteelta! Miettikää nyt itse, jos teidän olisi PAKKO mennä juttelemaan sellaiselle hoitajalle joka tahallaan haluaa ymmärtää väärin.

Eikö oo mahdollisuuksia mennä toiselle hoitajalle?

Vierailija
4/54 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset oikeasti muuta sinne ulkomaille? Ei lasu pysty sitä estämään kunhan teet sen vaivihkaa etkä kerro siitä ennakkoon muuta kuin luotettaville ihmisille.

Vierailija
5/54 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittele vaan tänne ap, jos se sinun oloasi helpottaa.

Ihmisillä pitää olla joku purkautumistie, ja tämä palsta voi olla yksi niistä.

Älä välitä ilkeistä kommenteista, niitä laukovat vain ilkeät ja tietämättömät ihmiset.

Vierailija
6/54 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinhän tuo meni. Lapsia ei viety kuten huomasit ja saat uuden mahdollisuuden näyttää että olet sitoutunut hoitoon.

Juu, oikeen laadukasta hoitoa varmaan, kun pakotettuna joutuu avautumaan ihmiselle, joka on edellisestä käynnistä tehnyt lasun värikynää käyttäen. Varmasti tosi luottamuksellinen, tehoava  ja hyvä hoitosuhde,

Mikä hemmetin järki tuossa on. Miten tuollaiseen voidaan muka pakottaa? Vähintään sen hoitajan olisi pitänyt ihan inhimillisistä syistä olla joku täysin muu henkilö.

Ja aivan kammottavaa, että kaikki luottamuksellisena puhuttu menee exälle. Itsestäni oli tarpeeksi kamalaa, kun teinimme meni ahdistuksissaan (koulun paineet) kuraattorille, joka teki siten varuiksi lasun ja meille vanhemmille kerottiin KAIKKI mitä teini oli siellä puhunut, vielä puhelimessa. No, juttu ei edennyt puhelinkeskustelua pidemmälle, ei tehty edes palvelutarpeen arviointia. Mutta ihan 100 % varmaa on, ettei kyseinen nuori mene enää ikinä minnekään ammattilaiselle tuntemuksiaan avaamaan, koska vaitiolovelvollisuus ei näemmä koske sitä, mitä vanhemmille kerrotaan lasu-tilanteessa. 

Vierailija
7/54 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pyysitkö palaverissa, että hoitajaa vaihdetaan?

Vierailija
8/54 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset oikeasti muuta sinne ulkomaille? Ei lasu pysty sitä estämään kunhan teet sen vaivihkaa etkä kerro siitä ennakkoon muuta kuin luotettaville ihmisille.

Siinä tapauksessa joutuisin jättämään nuorimman lapseni. Exällä on huoltajuus eikä sitä oteta pois, olen jo kerran tätä yrittänyt kun ex ei ota osaa lapsen elämään millään tavalla. Ex ei missään tapauksessa anna kuspää muuttaa.

Ap

Vierailija
9/54 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, oikeen laadukasta hoitoa varmaan, kun pakotettuna joutuu avautumaan ihmiselle, joka on edellisestä käynnistä tehnyt lasun värikynää käyttäen. Varmasti tosi luottamuksellinen, tehoava  ja hyvä hoitosuhde,

Mikä hemmetin järki tuossa on. Miten tuollaiseen voidaan muka pakottaa? Vähintään sen hoitajan olisi pitänyt ihan inhimillisistä syistä olla joku täysin muu henkilö.

Ja aivan kammottavaa, että kaikki luottamuksellisena puhuttu menee exälle. Itsestäni oli tarpeeksi kamalaa, kun teinimme meni ahdistuksissaan (koulun paineet) kuraattorille, joka teki siten varuiksi lasun ja meille vanhemmille kerottiin KAIKKI mitä teini oli siellä puhunut, vielä puhelimessa. No, juttu ei edennyt puhelinkeskustelua pidemmälle, ei tehty edes palvelutarpeen arviointia. Mutta ihan 100 % varmaa on, ettei kyseinen nuori mene enää ikinä minnekään ammattilaiselle tuntemuksiaan avaamaan, koska vaitiolovelvollisuus ei näemmä koske sitä, mitä vanhemmille kerrotaan lasu-tilanteessa. 

Kuraattori on periaatteessa vaitiolovelvollinen, mutta ei sitten kuitenkaan jos vaikuttaa siltä, että nuoren henki on vaarassa tai nuori kertoo laittomuuksista. Nämä olisi hyvä huoltajan tietää ja kertoa lapselle jos kuraattori ei sitä tee. Teinisi on ollut aika huonossa hapessa jos siitä tehtiin lasu, toivottavasti saitte hänet kuraattoria pätevämmän avun piiriin.

Vierailija
10/54 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin hoitajan vaihtoa. Lasu oli sitä mieltä että hoitajan vaihto on turhaa, koska kaikki hoitajat joutuvat tekemään lasun jos "huoli herää". Sitä paitsi tuntuu että he eivät oikein uskoneet minua. Päinvastoin toinen sossuista sanoi että ko. hoitajan "haukkuminen" ei auta nyt mitään. He sanoivat että soittavat vielä hoitajalle palaverin jälkeen ja kysyvät onko kertomani totta. Sen voi arvata mitä hoitaja sanoo.

Lasu ja psyk. pol sijaitsee fyysisesti samassa talossa ja minulle tuli mieleen että nuo voivat hyvinkin tuntea toisensa ja pitää toistensa puolia.

Kiitos kommenteista, tällä hetkellä tuntuu etten voi puhua asiasta missään muualla kuin anonyymisti täällä. Häpeällinen ja nöyryytetty olo kaiken kaikkiaan.

ap

Vierailija
11/54 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuraattori on periaatteessa vaitiolovelvollinen, mutta ei sitten kuitenkaan jos vaikuttaa siltä, että nuoren henki on vaarassa tai nuori kertoo laittomuuksista. Nämä olisi hyvä huoltajan tietää ja kertoa lapselle jos kuraattori ei sitä tee. Teinisi on ollut aika huonossa hapessa jos siitä tehtiin lasu, toivottavasti saitte hänet kuraattoria pätevämmän avun piiriin.

Missä maailmassa oikein elät? Nykypäivänä lasuja tehdään rutiinitoimenpiteenä miten pienimmistä "huolenaiheista". Itse asiassa sillä kuraattorilla on siihen jopa lakisääteinen velvollisuus.

Kaukana ovat jotkut 90-luvun ajat jolloin lasu oli vain vakavia tapauksia varten.

Vierailija
12/54 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa joutuisin jättämään nuorimman lapseni. Exällä on huoltajuus eikä sitä oteta pois, olen jo kerran tätä yrittänyt kun ex ei ota osaa lapsen elämään millään tavalla. Ex ei missään tapauksessa anna kuspää muuttaa.

Ap

Hups, en tiedä mistä tuo "kuspää" livahti tekstiin mukaan 😀 Ei ollut tarkoitus.

ap

Vierailija
13/54 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin ammattitaidoton kuraattori. Teki väärän päätöksen, liian nopeasti, ehkä vaon päteäkseen.

Vanhemmat eivät pääse lukemaan edes lääkärinlausuntoja Kanta.fi:ssa, vaikka lapsi on alaikäinen.

Mutta tuo kuraattori on hölöttänyt kaiken ulos, ja vielä puhelimessa.

Kaikenlaisia hörhöjä tuossakin ammatissa toimii.

Vierailija
14/54 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sinä mennä juttelemaan niiden mieliksi, mutta ole tarkka mitä sanot.

Vierailija
15/54 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa poliisilaitokselle aika, ja mee kysymään että voisitko tehdä tuollaisesta asiasta rikosilmoituksen. Sanot asiasi, ja että miksi olet tulkut poliisilaitokselle. Sanot tuon asian, ja että hoitaja värittää lasuja lastensuojeluun. Sen lisäksi lopettaisin kyseisellä hoitajalla käymisen, ja vaihtaisin hoitajaa. Sanoisin myös tuollaiselle hoitajalle asiasta aika veemäisesti niin hyvin, että menisi kerralla kaaliin. En itse viitsisi kuunnella ja olla mustamaalattuna, van aika hyvin sanoisin hoitajalle asiasta, poistuisin, vaihtaisin hoitajaa, sitten rikosilmoitus. Ja täthän tää suomen niin sanottu hyvä terveydenhuokto on. Saat vaan paskaa niskaas, mut et mitään hyvää siinä välissä.

Vierailija
16/54 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on hyvä osoitus siitä, ettei ikinä kannata käydä millään hoitajilla psyykkisten ongelmien takia, vaan mennä suoraan asiansa osaavan psykologin pakeille. Ei ole ensimmäinen kerta kun kuulen täysin asiattomista ja ammattitaidottomista hoitajista.

Vierailija
17/54 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei ole lastensa elämässä ja sinut yrittää saada vaikeuksiin, niin eikö hän älyä, että lapset siinä vaan kärsii? Hänkö haluaisi omat lapsensa ventovieraiden kasvatettavaksi? Navetan taakse joutaisi tuollainen mies.

Vierailija
18/54 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairastahan tuo ap:n sepustelu on. Mitä tässä muka olisi pitänyt tehdä? Itse kertoo, että halusi psykiatrista apua ja siitä homma lähti liikkeelle. No, sossut ohjaavat, että varmaan ihan aiheesta hakee psykiatrista apua ja varmaan olisi paras ihan oikeasti mennä sinne. Mikä ihme tässä nyt on väärin tehty? Ja lain mukaan lastensuojeluilmoitukset menevät huoltajille tiedoksi, siihen on ihan se ja sama sossujen ymmärtää tai olla ymmärtämättä, koska lakia heidän tulee aina noudattaa,

Vierailija
19/54 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin suomea ap elät? Pohjois suomessa olen tavannut tuollaisia sossuja ja tuollaista menettelyä kuin sinun tapauksesi.

Vierailija
20/54 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairastahan tuo ap:n sepustelu on. Mitä tässä muka olisi pitänyt tehdä? Itse kertoo, että halusi psykiatrista apua ja siitä homma lähti liikkeelle. No, sossut ohjaavat, että varmaan ihan aiheesta hakee psykiatrista apua ja varmaan olisi paras ihan oikeasti mennä sinne. Mikä ihme tässä nyt on väärin tehty? Ja lain mukaan lastensuojeluilmoitukset menevät huoltajille tiedoksi, siihen on ihan se ja sama sossujen ymmärtää tai olla ymmärtämättä, koska lakia heidän tulee aina noudattaa,

Kuulostat lämpimältä ja sydämelliseltä ihmiseltä jolla on varmasti paljon ystäviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän