Siis onko joku oikeasti saanut hyvän työpaikan työvoimatoimiston ”työtarjousten” kautta?
Tuntuu ihmisten puheiden perusteella, että ne ovat aina niitä kurjimpia paikkoja, jotta saadaan ihmisille karenssia heidän kieltäytyessä.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut koskaan edes tarjousta.
Toki Helsingissä on enemmän tarjontaakin, mutta mulla oli siellä myös yli-innokas virkailija. Lähetteli tarjouksia jatkuvasti, kaikki paikat ei edes olleet sellaisia, joihin olisin teoriassakaan päässyt. Tarjouksia siis tuli hetken aikaa vielä silloinkin, kun olin jo työllistynyt :D Nyt kun muutin pois Helsingistä en ole saanut minkäänlaisia tarjouksia. Pääsin kylläkin töihin itse hakemalla, kyseessä tosin paikka, johon ei vaadita mitään todistuksia eikä kokemusta, mutta parempi tämäkin kuin ei mitään.
Jos asiakas on niin tyhmä, että ei tajua päättää työnhakuaan, niin tietenkin työtarjouksia lähetetään. Ei ne siellä ole ajatuksenlukijoita ja tiedä, että kas, NN on mennyt töihin, vaikka ei asiasta mitään ilmoita.
Niin siis, olin todellakin päättänyt työnhakuni kyllä. Siitäkin parin kuukauden päästä tuli kirje, etten ole oikeutettu rahaan, koska en ole pitänyt työnhakuani voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut koskaan edes tarjousta.
Toki Helsingissä on enemmän tarjontaakin, mutta mulla oli siellä myös yli-innokas virkailija. Lähetteli tarjouksia jatkuvasti, kaikki paikat ei edes olleet sellaisia, joihin olisin teoriassakaan päässyt. Tarjouksia siis tuli hetken aikaa vielä silloinkin, kun olin jo työllistynyt :D Nyt kun muutin pois Helsingistä en ole saanut minkäänlaisia tarjouksia. Pääsin kylläkin töihin itse hakemalla, kyseessä tosin paikka, johon ei vaadita mitään todistuksia eikä kokemusta, mutta parempi tämäkin kuin ei mitään.
Asun itse Espoossa :D
T. Tuo alkuperäinen
Juu, ilmeisesti sitten virkailijakohtaista. :D
Minä, kolme vuotta sitten. Aikaisemmat työpaikat olen pääosin saanut avoimilla hakemuksilla, mutta tämä tuli työkkärin kautta. En aluksi työtä halunnut, koska siihen kuului puolen vuoden 9€/päivä -työskentely. Sain työn ja menin kuitenkin. Nyt olen tosiaan ollut sen kolme vuotta töissä, vakituisena ja mielestäni hyvällä palkallakin. 2 km työmatka myös iso plussa. Tiedän olevani 'vähemmistössä', tämän kokemuksen kautta, mutta joskus onnistaa ja kannatti myös tuo puolen vuoden palkaton työskentely (vaikka en sitä muuten arvostakaan).