Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis onko joku oikeasti saanut hyvän työpaikan työvoimatoimiston ”työtarjousten” kautta?

Vierailija
01.09.2019 |

Tuntuu ihmisten puheiden perusteella, että ne ovat aina niitä kurjimpia paikkoja, jotta saadaan ihmisille karenssia heidän kieltäytyessä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Vain ja ainoastaan itse hakien ja avoimia työhakemuksia lähettämällä olen työllistynyt.

Vierailija
2/23 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan ole koskaan noista töitä löytänyt. Itse löydetyistä olen aina työni saanut. Nuo tarjoukset ovat lähinnä tosiaan sellaisia karenssiansayrityksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko et kukaan on saanut minkäänlaista työpaikkaa niiden kautta. Mulle tuli työhönosoitus, eli pakko hakea tai tulee karenssi. Hain toki, eivät jostain syystä ottaneet yhteyttä farmaseutin työstä kun sinne terveydenhoitajan papereilla hain.

Vierailija
4/23 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne työkkärin järjestelmäänhän voisi periaatteessa tallentaa cv:t ja perustyöhakemukset, joita vähän viilataan. Työkkäri sitten tarjoaa "omiaan" avoinna oleviin työpaikkoihin karenssin välttämiseksi.

Vierailija
5/23 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut muutaman kerran palkkatuetun työn Helsingissä ihan ok-tasoisissa ravintoloissa.

Vierailija
6/23 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aikoinaan lastenhoitajapaikan niin että työnantaja oli kysynyt työkkäristä ehdokkaita, saanut puhelinnumeroni ja soitti ja pyysi haastatteluun. Olin heillä töissä reilun vuoden ennen kuin lapset menivät päiväkotiin.

Vierailija
7/23 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma se järjestelmä olisi ensi vuonna muuttamassa niin, että järjestelmä yhdistää työnhakijan ja työpaikan tiedot ja tekee työtarjouksia automaattisesti.

Ja kyllä, sain parikymmentä vuotta sitten työhönosoituksen ja olen yhä siinä työpaikassa.

Vierailija
8/23 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut koskaan edes tarjousta.

Vierailija
9/23 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, olen ollut vuosia tyytyväisenä töissä työpaikassa, jonka pomo oli pyytänyt työkkäriä laittamaan paikan ei-julkiseen hakuun. Ei halunnut hakemusrumbaa, vaan työtarjoukset kymmenelle sopivalle.

Vierailija
10/23 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden tarjouksen olen saanut ja pakkohan sitä, mutta ei sieltä mitään kuulunut. Eipä ihmekään kun en olis osannut niitä hommia ollenkaan. Onneksi nykyään vakityö.

Vierailija
11/23 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut tarjouksen paikkaan, joka oli mulle liian vaativa. Kilttinä hain ja mut valittiin. Työnantaja perehdytti hyvin, en ollut vain uskonut kykyihini vastavalmistuneena. Eli itsenäisesti en olisi tätä paikkaa hakenut enkä saanut.

Vierailija
12/23 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki Helsingissä on enemmän tarjontaakin, mutta mulla oli siellä myös yli-innokas virkailija. Lähetteli tarjouksia jatkuvasti, kaikki paikat ei edes olleet sellaisia, joihin olisin teoriassakaan päässyt. Tarjouksia siis tuli hetken aikaa vielä silloinkin, kun olin jo työllistynyt :D Nyt kun muutin pois Helsingistä en ole saanut minkäänlaisia tarjouksia. Pääsin kylläkin töihin itse hakemalla, kyseessä tosin paikka, johon ei vaadita mitään todistuksia eikä kokemusta, mutta parempi tämäkin kuin ei mitään.

Vierailija
13/23 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ap tuollaisia puheita kuulee?

Suoli24ssa, mielenterveys/päihdekuntoutuksessa?

Vierailija
14/23 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niillä tarjouksilla töitä saa, jos ei ole liian ronkeli.

Sain tarjouksen työstä, jota tehtiin epämiellyttävään aikaan ja oli muutenkin harmittavaista.

Tein sitä muutaman vuoden ja siirryin eteenpäin. Tämä ensimmäinen työpaikka oli ikäänkuin portti jatkuvaan työllisyyteen kohdallani.

Vierailija
15/23 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman parhaan kesätyöpaikan! Tosin olin ehtinyt jo hakea sinne töihin kuukautta ennen kuin työkkärin työtarjous tuli :D

Vierailija
16/23 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaksi, lieneekö sattumaa että molemmat samalta kurssilta valmistuneita vai oliko juuri siinä ammatissa silloin puutetta työntekijöistä. Ainakin toinen meni ensin kuukaudeksi työkokeiluun ja sai vakituisen paikan.

Ja minä itse olen oikeastaan kolmas. Hain paikkaa "tarjouksen" perusteella, kun muuten en olisi edes ajatellut sitä. En tullut silloin valituksi, mutta myöhemmin pääsin ensin työkokeiluun, sitten palkkatuella vuodeksi ja nyt onkin taas hankittu ansiosidonnainen melkein eläkepäiviin saakka, jos ei työ jatku.

Vierailija
17/23 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki Helsingissä on enemmän tarjontaakin, mutta mulla oli siellä myös yli-innokas virkailija. Lähetteli tarjouksia jatkuvasti, kaikki paikat ei edes olleet sellaisia, joihin olisin teoriassakaan päässyt. Tarjouksia siis tuli hetken aikaa vielä silloinkin, kun olin jo työllistynyt :D Nyt kun muutin pois Helsingistä en ole saanut minkäänlaisia tarjouksia. Pääsin kylläkin töihin itse hakemalla, kyseessä tosin paikka, johon ei vaadita mitään todistuksia eikä kokemusta, mutta parempi tämäkin kuin ei mitään.

Jos asiakas on niin tyhmä, että ei tajua päättää työnhakuaan, niin tietenkin työtarjouksia lähetetään. Ei ne siellä ole ajatuksenlukijoita ja tiedä, että kas, NN on mennyt töihin, vaikka ei asiasta mitään ilmoita.

Vierailija
18/23 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain työtarjouksen, hain paikkaa, soittivat ja pyysivät haastatteluun ja sain paikan. Vasta työsopimuksen kirjoittamisen jälkeen selvisi, että työkkäri oli saanut työnantajalta tehtäväksi löytää sopiva hakija. Työkkäri antoi 7 hakijan tiedot, laittoi työtarjouksen ja vain 3 haki. Loput sai samantien selvityspyynnön eikä auttanut selitellä, työnantaja ei vain muista hakemustani.

Vierailija
19/23 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun itse Espoossa :D

T. Tuo alkuperäinen

Vierailija
20/23 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi kyllä hyvin mieleen aikoinaan, kun minulle työkkärin täti suoraan sanoi ettei heidän kautta mitään töitä saa. Eli aivan turha laitos ja sama kun vaan työttömät kyttäilisi lehtipalstoja ja tekee random soittoja yrityksiin, sehän onnistuu ilman työkkäriäkin. Heidän homma vaikuttaa vaan olevan toimia jonkinlaisena karenssiautomaattina ja pyrkiä vähentämään työttömyysrahakustannuksia valtiolle. Minkäänlaista järkeä eivät käytä töitä ehdotellessaan ja minäkin osaisin avata mollin sivun ja käskeä hakemaan vaikkapa 5 ensimmäistä avointa työpaikkaa riippumatta siitä onko työttömällä minkäänlaisia taitoja tai mahdollisuuksia työhön.