Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastattelu. Mitä selitän työnantajalle?

Vierailija
01.09.2019 |

Olisi tulossa työhaastattelu. Mikä olisi sopiva veruke työnantajalle, koska joudun olemaan tunnin pari pois töistä tämän vuoksi? En halua missään nimessä paljastaa missä olen, mutta en voi kuitenkaan sanoa myöskään ympäripyöreästi olevani "omilla asioilla".

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi sanoa, että sinulla on henkilökohtaisen asian hoitaminen?

Vierailija
2/12 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovi haastattelu aina heti aamuksi tai työajan jälkeen, niin se haittaa mahdollisimman vähän. Sano, että käyt asioilla. Jos tarvitsee tarkemmin, niin esim pankki on sellainen paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkillinen pazkatauti.

Vierailija
4/12 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikkua vaan.

Vierailija
5/12 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota palkaton vapaa päivä omien asioiden hoitamisen vuoksi.

Vierailija
6/12 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtainen syy ja teet vaan tunnit takaisin.

Vierailija
7/12 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse anoin koko päivän palkattomaksi vapaaksi ja laitoin vaan syyksi henkilökohtaiset asiat. En halunnut edelliselle narsistipomolle kertoa että haen muita töitä. Jos olisi tullut tenttaamaan syytä olisin sanonut että kyseessä on omalla ajalla hoidettava lääkärikäynti joka ei kuulu työterveyden piiriin. Ei tietenkään olisi edes saanut kysyä mutta tämä pomo oli tosiaan täysi narsisiti eikä ohjeiden ja lain vastaisesti myöntänyt aina palkatonta jos ei saanut tietää syytä poissaoloon, henkilökohtaiset asiat ei hänelle riittänyt vaan oli niin utelias että vaati kertomaan oikean syyn vaikka niin ei saisi tehdä. Hän ei esimerkiksi myöntänyt lääkärin kirjoittamaa sairaslomaa (sehän on vain suositus) jos siinä ei ollut sitä koodia jonka perusteella pystyi urkkimaan mihin asiaan lääkärikäynti liittyi. On nyt myöhemmin saanut onneksi potkut.

Vierailija
8/12 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tällä jo sanotttua: henkilökohtainen meno. Ei kukaan kysy tarkemmin.

Vierailija
9/12 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite kävin hoitamassa pankki/virastoasioita jotka piti hoitaa virka-aikaan

Vierailija
10/12 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä valehtele. Jos jäät kiinni, et saa edes uutta työtä ja vanhastakin potkitaan pois. Mieluummin sanot vain, että henkilökohtainen syy, palkattomat tunnit/päivä.

Vierailija
11/12 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hoitanut nämä niin, että haastattelu aamulle ja siitä sitten töihin normisti. Jos kesken päivän, niin saldovapaa ja jos se ei onnistu, niin lääkärimeno tai hammaslääkäri. Jos käy ilmi jotenkin poissaolon aito syy, niin työnantaja voi mietti että miksi sitä uutta paikkaa haetaan..

Vierailija
12/12 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin haastattelussa, josta en ensin kertonut työnantajalle. Haastattelussa kysyivät saavatko soittaa nykyiselle työnantajalle. Vastasin totta kai, että kyllä saavat. Tuntui, että olisi ollut epäilyttävää kieltää.

Kun lähdin sieltä, soitin pomolleni, että kävin työhaastattelussa ja saattavat soittaa ja kysellä minusta. Pomo pyysi heti juttusille. Menin arkana hänen luokseen ja hän tarjosi minulle uutta työpaikkaa eri osastolta ja parempaa palkkaa. Sanoi, ettei halua hyvän työntekijän lähtevän talosta. Hyväksyin pomoni tarjouksen, vaikka olisin saanut sen hakemanikin työpaikan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän