Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hätä! Miten ajatukset exästä pois

Vierailija
01.09.2019 |

Ollaan erottu pitkästä suhteesta, kolme yhteistä lasta. Asumme vielä samassa asunnossa koska emme ole tätä saaneet myytyä.

Nyt miehelläni on jo uusi nainen, tämä varmaan oli jo liiton aikana.

Olen raivosta ja pettymyksestä sekaisin! Miten ikinä pääsen tästä yli. Oon niin silmittömän raivon vallassa. Pyysin, että eikö voi odotttaa uuden kanssa, mutta hänen mielestään 2 kk on jo ihan sopiva aika.

Näköjään olen ihan liikaa kiinni suhteessa, olen yrittänyt panostaa itseeni ja keksiä tekemistä. En kuitenkaan pysty keskittymään yhtään mihinkään, ajatus exästä uuden kanssa vain pyörii päässä.

Ystäviä ei juuri ole, mitä ihmettä teen.. en jaksa enää.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun nyt on vaan kestettävä. Talo menee kaupaksi, kun hinta on oikea. Minulle jäi melkein vastaavassa tilanteessa velkaa talosta. Mutta pääsinpähän miehestä eroon.

Vierailija
2/11 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengenveto kerrallaan. Yritä mahdollisimman paljon olla ajattelematta mitään mikä liittyy mieheen, siis ihan aktiivisesti, että kun joku ajatus tulee mieleen, niin työnnät sen pois. Vaikka sitten 3000 kertaa. Joka kerta. Voit sopia itsellesi tunnin päivässä jolloin saat märehtiä, tai vaikka kaksi tuntia, mutta sen jälkeen pitää taas ajatella muuta. Asunnosta pitää nyt päästä pois, jomman kumman, mahdollisimman pian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään ammattiapua, mun pää räjähtää. En jaksa enää olla äiti, ajatukset kiertää vaan kehää.

Oon yrittäny ajatella suhteen huonoja hetkiä, miehen huonoja puolia mutta silti en pääse asiasta yli.

Vierailija
4/11 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ja jaksamista! Elämästäsi tulee paljon parempaa ilman tuota miestä, joka lastensa äitiä noin satuttaa.

Jos vointisi meinaa romahtaa täysin niin hae sairaslomaa viikko-pari. Tai jos saat sovittua töissä pitäväsi jäljellä olevaa kesälomaa tms. nyt aivan pian. Palaudu se aika vaikka jonkun sukulaisen luona. Ota lapset mukaan tai jätä isänsä kanssa siksi aikaa.

Toivottavasti se uusi nainen ottaisi miehen luokseen lojumaan niin ei tarvitsisi häntä katsella. Jos ei niin yritä vain sietää sitä kunnes saatte talon myytyä. Kyllä asiat lopulta järjestyy.

Vierailija
5/11 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään lohduttaa, niin miesten kyky käsitellä tunteitaan on samaa kuin hakea siihen joku nainen viemään ajatukset muualle tai korvamaan entistä jonkin sortin laastarina.  Voit koettaa huitaista miehen kotkotukset viemäriin ja todeta, että jos joku on tilanteessa vahva ja rohkea niin sinä. Siksi kestät tilanteen, vaikka raivostuttaakin. 

Miehesi raukkamaisuutta on myös se, että hän haluaa osoittaa valtaansa sinua kohtaan ja kertoa uudesta naisestaan. Ei ihme, jos haluat erota miehestä. Ei niin tehdä, jos on normaali ja fiksu. Tyhmyyden ääressä on aina aika voimaton. Siinä ei auta puhuminen tai huutaminen ja jota mies sinulta nyt odottaakin. Hänellä on kiire todistaa pärjäävänsä. Vuoden päästä voi tilanne olla ihan toinen ja voit hymyillä vinosti miehen hölmöilylle. Pääasia, että pulittaa elatusmaksut ja tapaa lapsensa niin kuin on sovittu.

Pelastat itsesi, jos pystyt menemään jonnekin lenkille tai pakkaat  lapset autoon retkeä varten. Mene  pois talosta just nyt ja missä saat muuta ajateltavaa. Ei sen ajattelun tarvitse siirtyä tilanteesta pois, mutta kun vain olet muualla huomaat hengittävästi hieman paremmin ja näet kauempaa asiat selkeämmin.

Voimia!

Vierailija
6/11 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä irti ajatustasolla on parempi suunnata ajatukset omaan jaksamiseen. Erottiin mekin, mutta pakosta jouduttu asumaan yhdessä. Sovittiin ettei uudet kumppanit tule kotiimme. Käymme molemmat omien kumppaneidemme kodeissa jottemme loukkaa toisiammae. Olemme puheväleissä, mutta tunnetasolla nyt irti toisistamme.Aluksi tunsin voimattomuutta ja loukatuksi tulemista. Pisin ihmissuhteeni muuttui näin kuitenkin ystävyydeksi. 

Ajan oloonne raivon ja pettymyksentunteet kyllä häviää. Sattuu vaan niin kovin pieneen ihmiseen huomata ettei olekkaan sille toiselle se tärkein. 

Vierailija
7/11 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään ammattiapua, mun pää räjähtää. En jaksa enää olla äiti, ajatukset kiertää vaan kehää.

Oon yrittäny ajatella suhteen huonoja hetkiä, miehen huonoja puolia mutta silti en pääse asiasta yli.

Älä ajattele edes huonoja puolia. Jätä lapset exälle ja lähde jonnekin tuulettamaan päätä. Onko sulla kavereita? Ota mukaan, ja menkää tekemään jotain kivaa. Käske sen kopauttaa sua päähän joka kerta, kun sanot jotain exästä.

Vierailija
8/11 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa kunnissa on matalan kynnyksen mt-palveluita, kannattaa ottaa selvää. Myös (perhe)neuvolan kautta voit päästä juttelemaan neuvolapsykologin kanssa.

Vierailija
9/11 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soiti Valtakunnallinen kriisipuhelin. Googlaa, niin saat tarkempaa tietoa ja numeron tuolla hakusanalla.

Vierailija
10/11 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrasta, hanki uusi harrastus (nyt syksyllä tarjonta parhaimmillaan). Saat uusia tuttavia, ehkä ystäviäkin, etsi työ (jollei jo ole). Mies hoitamaan lapset, jotta saat omaa aikaa ja elämäsi kuntoon. Pidä huoli, että mies hoitaa lapset, hän voi odottaa uuden rakkautensa kanssa kunnes tilanne rauhoittuu.

Vierailija
11/11 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies yritti pitää tätä suhdetta salassa mutta jäi siitä kiinni. Sanoi, että ollaan erottu jo 2 kk sitten, nyt voi hyvin jo olla uuden kanssa. Sanoin, että se loukkaa mua lapsia tosi paljon, mutta hän sanoi ettei tunne asiasta hiukkaakaan huonoa omatuntoa. Tämä satutti minua vielä enemmän.

Meillä siis tosi pitkä suhde takana, tämä ero ottaa mulla muutenkin koville.

Mietin sairaslomaa, mutta sitten joutuisin pomolle kertomaan tilanteen. Ja en halua siirtää töitäni muille. Toisaalta, ajatus siitä että pääsisin edes hetkeksi tästä pois, tuntuu lohduttavalta. Lapsia en voi mukaan ottaa, heillä koulu ja harrastukset.

Tai mitä siis lääkärille sanotaan että sairaslomaa saa? Nytkin vaan itkettää.