Hoitoalalla on hyvät palkat
Hoitajat ja muutkin julkisen alan työntekijät jaksavat marista palkoista. Ymmärtäisitte olla todella hiljaa mikäli tutustuisitte teollisuuden taulukkopalkkoihin. 1569-2318 euroa kuussa. Siis kuussa vaikka ei tuolla minun mielestäni minnekään kuuhun mennä.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat saavat lisineen yli 3000 e, opiskelevat 4 v. Vastavalmistunut lääkäri opiskelee lähes 7 v plus erikoistuminen ja väitöskirja. ja palkka 3500 e. Mikä tässä kuulostaa epäreilulta?
Joo, hoitaja voi tienata tuon, mutta ei Suomessa.Lääkäri voi tienata tuon, mutta ei Suomessa , jossain alhaisen palkkatason maasa
Kyllä lääkäri tienaa paaaaaaaaaaaljon enemmän.Olen opiskellut ensin hoitajaksi, sitten lääkäriksi, joten Tiedän tasan tarkkaan molemmat paljat
Olen töissä Helsingissä, sh, vuodeosastolla, peruspalkka on 2600 plus plus henkilökohtainen lisä n 400 ja siihen sunnuntai- ja yötyölisät päälle.
Veljeni on KYSissä, erikoistuva lääkäri, palkka on 3400 ja siihen lisät, joita ei tule kuin 2-3 kertaa kuukaudessa.Paskaa puhut.Huomaa että et tiedä mistään mitään
400€henkilökohtaiset lisät mm heheheheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
2 vuoden jälkeen se nousee 600 euroon.
En tiedä palkoista. Mutta henkilöstöä on liian vähän. Ja ikävä kyllä paljon ammattitaidottomuutta, ihan perusasioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat saavat lisineen yli 3000 e, opiskelevat 4 v. Vastavalmistunut lääkäri opiskelee lähes 7 v plus erikoistuminen ja väitöskirja. ja palkka 3500 e. Mikä tässä kuulostaa epäreilulta?
Joo, hoitaja voi tienata tuon, mutta ei Suomessa.Lääkäri voi tienata tuon, mutta ei Suomessa , jossain alhaisen palkkatason maasa
Kyllä lääkäri tienaa paaaaaaaaaaaljon enemmän.Olen opiskellut ensin hoitajaksi, sitten lääkäriksi, joten Tiedän tasan tarkkaan molemmat paljat
Olen töissä Helsingissä, sh, vuodeosastolla, peruspalkka on 2600 plus plus henkilökohtainen lisä n 400 ja siihen sunnuntai- ja yötyölisät päälle.
Veljeni on KYSissä, erikoistuva lääkäri, palkka on 3400 ja siihen lisät, joita ei tule kuin 2-3 kertaa kuukaudessa.Jännä juttu, kun olen itse erikoistuvat lääkäri ja mainitsemassasi sairaalassa töissä , ja minun peruspalkka on ihan eri suuruutta +lisätietoja päälle.Suosittelen, että veljesi käyliiton edustajan luona
Ja erikoistumisen jälkeen mennään yksityiselle. Yliopistollisiin sairaaloihin jää kielitaidottomia lääkäreitä. Valitettavasti. Yksi syy on huono palkka ja raskas päivystys.
Sairaanhoitajilla on hyvä palkka verrattuna ensihoitajiin, palomiehiin ja poliiseihin.
Kaikki sairaanhoitajat EIVÄT TEE VUOROTYÖTÄ, puhumattakaan terveydenhoitajista. Peruspalkka pitäisi olla suurempi. Mikä ihmisillä on hoitajien palkankorotuksia vastaan?? Kateus?? Miksi täällä palstalla ei puhuta esim johtajien palkoista.
Vierailija kirjoitti:
Työvuorolisiä ei saa ottaa palkka vertailuun mukaan. Kaikki vuorotyötä tekevät saa lisiä, ei vain hoitajat. Vain peruspalkka on vertailukelpoinen muiden palkkojen kanssa.
Minun peruspalkkani on 1000 euroa kuussa. Silti en valita. Kyllä ne lisät ovat ihan yhtä tärkeitä palkanmuodostuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Niin mutkun hoitajat ovat pääasiassa naisia, joten heidän tarpeet ovat automaattisesti tärkeämpiä kuin muut maailman asiat.
katkera impotentti avautuu.. Kannattaa leikata se pois, kun et sillä kerta mitään tee, ja ottaa hormoonihoitoja niin pääset nauttimaan kaikista naisien eduista
Vierailija kirjoitti:
Joo siis olen mies ja KTM, OTM ja Diplomi-Insinööri ja vaativassa adiantuntija-tehtävässä yksityisessä yrityksessä.
Minulle maksetaan vain 1000€/kuussa+lounassetelit.Onneksi Vaimoni on melkein lähihoitaja, ja hän tienaa osa-aikaisessa päivätyössä /2päivää viikossa 7000€/kuussa, joten Vaimoni elättää minut
Onko vaimosi se ministeri-lähihoitaja? Muuten tuossa ei ole järjen häivääkään. "Adiantuntemuksesi " kaipaa kipeästi päivitystä.
Lähihoitajan palkka päiväkodissa bruttona 2050e/kk. Lähtöpalkkana ok, minusta suurempi ongelma on se että kokemuslisiä ei juuri ole, ne muutamat mitä tulee on ihan riittämättömiä.
Ja ihan sama kuinka paljon hankit itsellesi lisäkoulutusta ja lisävastuuta, niin se ei näy palkassa. Ja päiväkodissa ei tehdä pääsääntöisesti vuorotyötäkään, joten niitä vuorolisiä ei tule.
Osaamisvaatimukset on kuitenkin hurjasti kasvaneet myös lastenhoitajan työssä, ja työ on vastuullista. Ei riitä se että osaa pukea kurahousuja ja laulaa ih-hah-haa.
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajan palkka päiväkodissa bruttona 2050e/kk. Lähtöpalkkana ok, minusta suurempi ongelma on se että kokemuslisiä ei juuri ole, ne muutamat mitä tulee on ihan riittämättömiä.
Ja ihan sama kuinka paljon hankit itsellesi lisäkoulutusta ja lisävastuuta, niin se ei näy palkassa. Ja päiväkodissa ei tehdä pääsääntöisesti vuorotyötäkään, joten niitä vuorolisiä ei tule.
Osaamisvaatimukset on kuitenkin hurjasti kasvaneet myös lastenhoitajan työssä, ja työ on vastuullista. Ei riitä se että osaa pukea kurahousuja ja laulaa ih-hah-haa.
Niin tarvii nykyään osata lisäksi hämä-hämä-häkki....
Palkoissa ei ole vikaa, mutta verotuksessa on. Täällä on saatuihin palkkoihin nähden aivan liian kova verotus. Kyllähän tuolla 2200 euron palkalla elelisi ihan kivasti, mikäli vouti ei veisi 20 prosenttia siitä pois.. Ja tämä koskee monien alojen palkkoja.
Vierailija kirjoitti:
Palkoissa ei ole vikaa, mutta verotuksessa on. Täällä on saatuihin palkkoihin nähden aivan liian kova verotus. Kyllähän tuolla 2200 euron palkalla elelisi ihan kivasti, mikäli vouti ei veisi 20 prosenttia siitä pois.. Ja tämä koskee monien alojen palkkoja.
20%? ja sanotte tuota kireäksi? Joka palkasta 36,5% ainakin minulta ryöstetään.
Kyllä voi tienaa ihan normaalilla 3-vuototyöllä 3500e, kun joku ihmetteli. T. Hussilla 3 vuoden työkokemuksella viime vuonna 45keur vuodessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tarvii nykyään osata lisäksi hämä-hämä-häkki....
Ehehe. Ainiin, lisäksi pitää jaksaa sinunlaisia p*skapäitä. Muistinkin taas miksi en tuota hommaa enää nykyään tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työvuorolisiä ei saa ottaa palkka vertailuun mukaan. Kaikki vuorotyötä tekevät saa lisiä, ei vain hoitajat. Vain peruspalkka on vertailukelpoinen muiden palkkojen kanssa.
Kunnalla lisät on osittain vaihdettu vapaisiin.
Yölisiä ei makseta.Höpöhöpö.
Ei ole. Teen siivoustyötä 3:ssa vuorossa. Emme saa yölisiä, vaan vapaata.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sairaanhoitajat EIVÄT TEE VUOROTYÖTÄ, puhumattakaan terveydenhoitajista. Peruspalkka pitäisi olla suurempi. Mikä ihmisillä on hoitajien palkankorotuksia vastaan?? Kateus?? Miksi täällä palstalla ei puhuta esim johtajien palkoista.
Totta. Eräskin ikääntyvä hoitaja kertoi, miten tk:n uudet työajat veivät lisät ja 200€ kk mennessään.
Ihan kiva kun pitäisi saada eläkettäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan teillä on palkat. Minulla kolmivuorotyö, päivystävä leikkausosasto ja itse anestesiasairaanhoitaja. Peruspalkka 2400
Pitäisiköhän vaihtaa paikkaa....tai alaa
Ei pidä paikkansa. Olin muutaman vuotta anehoitajana, enkä edes aloittaessa tienannut alle 3 000 e/kk.
Kuukausipalkkani on 2400 € ja muutama kymppi päälle. Usko tai älä. HUS.
Olen sairaanhoitaja, saan kohtuullisen hyvää palkkaa ja rakastan työtäni muutenkin. Harmittaa lukea työstä jatkuvasti pelkkiä negatiivisia uutisia ja keskusteluja. Tässä työssä on myös paljon hyvää ja itse koen tämän työn aivan ihanana verrattuna aiempiin töihini muilla aloilla.
Erikoissairaanhoidossa pk-seudulla sairaanhoitajan palkka noin 2400e/kk, millä työnantajalla maksetaan 2600-2700e kuukausipalkkoja sairaanhoitajille? Lisineenkin palkka jää kyllä lähes aina alle 3k, ellei tee jokaista viikonloppua kuukaudessa töitä.. Ja tämä ei usein ole edes mahdollista.
Ei pidä paikkansa. Olin muutaman vuotta anehoitajana, enkä edes aloittaessa tienannut alle 3 000 e/kk.