Hoitoalalla on hyvät palkat
Hoitajat ja muutkin julkisen alan työntekijät jaksavat marista palkoista. Ymmärtäisitte olla todella hiljaa mikäli tutustuisitte teollisuuden taulukkopalkkoihin. 1569-2318 euroa kuussa. Siis kuussa vaikka ei tuolla minun mielestäni minnekään kuuhun mennä.
Kommentit (60)
Joo siis olen mies ja KTM, OTM ja Diplomi-Insinööri ja vaativassa adiantuntija-tehtävässä yksityisessä yrityksessä.
Minulle maksetaan vain 1000€/kuussa+lounassetelit.Onneksi Vaimoni on melkein lähihoitaja, ja hän tienaa osa-aikaisessa päivätyössä /2päivää viikossa 7000€/kuussa, joten Vaimoni elättää minut
Tehtaaseen ja liukuhihnalle pääsee kouluttautumatta. Esim postin pakettijakelussa olevat, joilta nyt ollaan palkkaa leikkaamassa, voivat mennä paketijakelutöihin vain perehdytyksellä ilman ammattitutkintoa. Siksi on niin helpoa tuollaista palkanalennusta ehdottaa, koska tilalle voi ottaa kadulta suoraan. Hoitoalalle ei pysty, tarvitaan ammattiopinnot.
.
Onhan se ongelma, kun palvelutalossa rutiinityötä tekevät hoitajat kuvittelevat ansaitsevansa saman palkan kuin erikoissairaahoidossa. Sellaista se yleissitovuus tässä maassa on. Postissa sen sijaan saa surutta tehdä mitä vaan, kun kyseessä on ulkoistettu henkilökunta. Jäykkyyttä toisaalla ja kyykytystä toisaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat saavat lisineen yli 3000 e, opiskelevat 4 v. Vastavalmistunut lääkäri opiskelee lähes 7 v plus erikoistuminen ja väitöskirja. ja palkka 3500 e. Mikä tässä kuulostaa epäreilulta?
Joo, hoitaja voi tienata tuon, mutta ei Suomessa.Lääkäri voi tienata tuon, mutta ei Suomessa , jossain alhaisen palkkatason maasa
Kyllä lääkäri tienaa paaaaaaaaaaaljon enemmän.Olen opiskellut ensin hoitajaksi, sitten lääkäriksi, joten Tiedän tasan tarkkaan molemmat paljat
Olen töissä Helsingissä, sh, vuodeosastolla, peruspalkka on 2600 plus plus henkilökohtainen lisä n 400 ja siihen sunnuntai- ja yötyölisät päälle.
Veljeni on KYSissä, erikoistuva lääkäri, palkka on 3400 ja siihen lisät, joita ei tule kuin 2-3 kertaa kuukaudessa.
Jännä juttu, kun olen itse erikoistuvat lääkäri ja mainitsemassasi sairaalassa töissä , ja minun peruspalkka on ihan eri suuruutta +lisätietoja päälle.Suosittelen, että veljesi käyliiton edustajan luona
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat saavat lisineen yli 3000 e, opiskelevat 4 v. Vastavalmistunut lääkäri opiskelee lähes 7 v plus erikoistuminen ja väitöskirja. ja palkka 3500 e. Mikä tässä kuulostaa epäreilulta?
Joo, hoitaja voi tienata tuon, mutta ei Suomessa.Lääkäri voi tienata tuon, mutta ei Suomessa , jossain alhaisen palkkatason maasa
Kyllä lääkäri tienaa paaaaaaaaaaaljon enemmän.Olen opiskellut ensin hoitajaksi, sitten lääkäriksi, joten Tiedän tasan tarkkaan molemmat paljat
Olen töissä Helsingissä, sh, vuodeosastolla, peruspalkka on 2600 plus plus henkilökohtainen lisä n 400 ja siihen sunnuntai- ja yötyölisät päälle.
Veljeni on KYSissä, erikoistuva lääkäri, palkka on 3400 ja siihen lisät, joita ei tule kuin 2-3 kertaa kuukaudessa.
Paskaa puhut.Huomaa että et tiedä mistään mitään
400€henkilökohtaiset lisät mm heheheheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sh- opiskelija ja tulevaisuuden palkat vaikuttavat ihan hyviltä. Sain jo lähihoitajana palkkaa n. 2200e/kk ja työ oli paljon lepposampaa kuin esim. Logistiikan alan työ jota tein vuosia ennen hoitoalaa.
Nyt sairaanhoitajana peruspalkka on täällä päin Suomea noin 2600-2700e ja siihen päälle tulee lisät. Olen jo tehnyt monia töitä sairaanhoitajana ja palkka kyllä vastaa työnkuvaa ja on hyvä. Ensiavussa tai teholla en ole ollut ja uskon, että siellä palkka saisi olla parempi mitä se on nyt.
En edes ymmärrä, että ketä ne on jotka julkisuudessa valittaa kokoajan? Missään työpaikassa jossa olen itse ollut, ei sairaanhoitajat ole koskaan palkasta puhuneet tai valittaneet. Oikeastaan ollaan oltu sitä mieltä, että palkka on aika kiva.
Olen itse myös aivan loppu tähän palkasta valittamiseen ja läheiset monesti murehtii miten huono palkka mulla on kun kerta hoitajan hommia teen. No h*lvetti ei ole huono palkka! Moni luulee median takia, että me ollaan jotain köyhiä, no ei olla! Olen itsekin todella loppu palkasta kitisijöihin vaikka olen itsekin tuleva sairaanhoitaja. Me ollaan ihan keskituloisia ihmisiäHienoa. Meillä päin on lh palkat sostessin alimmat ja samoin sh:n palkka. Kertomasi summat ovatkin ihan ok, mutta kun valtaosalle lähihoitajista on todellisuutta se 1900€ joka nousee kaikilla kokemuslisillä eli vasta 11 vuoden jälkeen sinne 2200€. Sh:n palkka parisataa enemmän. Ne ON huonot palkat.
Helsingissä saa lähärit 2- vuorotyössä noin 2500e/kk. ihan totta on. 3- vuorossa vielä enemmän.
T: lähäri
Kerro ihmeessä missä lähärin lähtöpalkka on 2500???
Erikoistuvat lääkärit tienaavatkin vähän sairaalajaksoilla julkisella, mutta yksityiselle siirtyessään palkka kyllä on 8000-9000 euroa. Ja tämän tiedän, koska lähipiiristä nuori lääkäri löytyy.
Sairaanhoitajilla palkkaa ihan korkeimmillaan kaikkinen lisien jälkeen saattaa olla 3500 e.
Peruspalkkahan sairaanhoitajilla on 2400-2500 kaikkien ikälisien jälkeen.
Vkl-,ilta-ja yölisät ovat ne jotka palkkaa nostavat alalla, kuin alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sh- opiskelija ja tulevaisuuden palkat vaikuttavat ihan hyviltä. Sain jo lähihoitajana palkkaa n. 2200e/kk ja työ oli paljon lepposampaa kuin esim. Logistiikan alan työ jota tein vuosia ennen hoitoalaa.
Nyt sairaanhoitajana peruspalkka on täällä päin Suomea noin 2600-2700e ja siihen päälle tulee lisät. Olen jo tehnyt monia töitä sairaanhoitajana ja palkka kyllä vastaa työnkuvaa ja on hyvä. Ensiavussa tai teholla en ole ollut ja uskon, että siellä palkka saisi olla parempi mitä se on nyt.
En edes ymmärrä, että ketä ne on jotka julkisuudessa valittaa kokoajan? Missään työpaikassa jossa olen itse ollut, ei sairaanhoitajat ole koskaan palkasta puhuneet tai valittaneet. Oikeastaan ollaan oltu sitä mieltä, että palkka on aika kiva.
Olen itse myös aivan loppu tähän palkasta valittamiseen ja läheiset monesti murehtii miten huono palkka mulla on kun kerta hoitajan hommia teen. No h*lvetti ei ole huono palkka! Moni luulee median takia, että me ollaan jotain köyhiä, no ei olla! Olen itsekin todella loppu palkasta kitisijöihin vaikka olen itsekin tuleva sairaanhoitaja. Me ollaan ihan keskituloisia ihmisiäHienoa. Meillä päin on lh palkat sostessin alimmat ja samoin sh:n palkka. Kertomasi summat ovatkin ihan ok, mutta kun valtaosalle lähihoitajista on todellisuutta se 1900€ joka nousee kaikilla kokemuslisillä eli vasta 11 vuoden jälkeen sinne 2200€. Sh:n palkka parisataa enemmän. Ne ON huonot palkat.
Helsingissä saa lähärit 2- vuorotyössä noin 2500e/kk. ihan totta on. 3- vuorossa vielä enemmän.
Hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien palkat hoitajien
Vierailija kirjoitti:
Erikoistuvat lääkärit tienaavatkin vähän sairaalajaksoilla julkisella, mutta yksityiselle siirtyessään palkka kyllä on 8000-9000 euroa. Ja tämän tiedän, koska lähipiiristä nuori lääkäri löytyy.
Sairaanhoitajilla palkkaa ihan korkeimmillaan kaikkinen lisien jälkeen saattaa olla 3500 e.
Vkl-,ilta-ja yölisät ovat ne jotka palkkaa nostavat alalla, kuin alalla.[/quoteKerroppa mulle missä sairaanhoitaja tienaa 3500€ kuussa niin lähden sinne töihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, minäkin haluan tietää, niin vaihdan nykyisen työpaikkana tuohon
Vierailija kirjoitti:
Työvuorolisiä ei saa ottaa palkka vertailuun mukaan. Kaikki vuorotyötä tekevät saa lisiä, ei vain hoitajat. Vain peruspalkka on vertailukelpoinen muiden palkkojen kanssa.
Kunnalla lisät on osittain vaihdettu vapaisiin.
Yölisiä ei makseta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työvuorolisiä ei saa ottaa palkka vertailuun mukaan. Kaikki vuorotyötä tekevät saa lisiä, ei vain hoitajat. Vain peruspalkka on vertailukelpoinen muiden palkkojen kanssa.
Kunnalla lisät on osittain vaihdettu vapaisiin.
Yölisiä ei makseta.
Höpöhöpö.
Johan teillä on palkat. Minulla kolmivuorotyö, päivystävä leikkausosasto ja itse anestesiasairaanhoitaja. Peruspalkka 2400
Pitäisiköhän vaihtaa paikkaa....tai alaa
Yksityisellä tienaa, koska palkoista voi neuvotella, jos on hyvä!!!
Julkisella ei tietenkään tuollaisia palkkoja ole.
T. 3500 e tienaava (kyllä terveydenhoitajan koulutuksella)
Miten voi olla henkilökohtaiset lisät 400 Helsingissä. Mulla on täydet ikälisät ja se on hiukan yli 200 euroa. Olen töissä myös Helsingissä HUS
Alle 2000peruspalkka koillis savossa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vkl-,ilta-ja yölisät ovat ne jotka palkkaa nostavat alalla, kuin alalla.[/quoteKerroppa mulle missä sairaanhoitaja tienaa 3500€ kuussa niin lähden sinne töihin
Ainakin Meilahdessa.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla henkilökohtaiset lisät 400 Helsingissä. Mulla on täydet ikälisät ja se on hiukan yli 200 euroa. Olen töissä myös Helsingissä HUS
Siis ensin on "perusosa" ja sitten se lisäosa, "henkilökohtainen" lisä, en tiedä oikeita termejä. Mutta mitään ikälisiä ei enää ole.