Keski-ikäinen nainen jumppatunnilla
Mikä on tämä keski-ikäistynyt naistyyppi, joka käy nuorten naisten jumppatunnilla, tekee liikkeet nopeammin, kovempaa, tehokkaammin, eri tahdissa kuin muut, koska haluaa tehdä mahdollisimman monta liikettä toisia mulkoillen eikä edes silloin pydähdy, kun ohjaaja neuvoo seuraavaa liikettä/ sarjaa, vaan jumppailee menemään. Vastatkaa hyvät keski-ikäiset, koska teitä on yllättävän paljon. Onko se egon pönkitystä, keskittymisvaikeus, pakkomielle vai mikä ihme?
Kommentit (83)
"joka käy nuorten naisten jumppatunnilla"
Mikä sellainen on? Missä on sellaisia jumppatunteja, jotka on tarkoitettu vain ja nimenomaan nuorille naisille (se, jos jostakin syystä kaikki ovat vaikkapa nuoria, lihavia, laihoja tai lyhyitä, ei tarkoita että kyseiset jumppatunnit olisi tarkoitettu vain nuorille, lihaville, laihoille tai lyhyille - heitä nyt jostakin syystä vain on kyseisillä tunneilla)? Ja jos sellaisia on, eikö ole sen järjestäjän moka päästää sinne tunneille keski-ikäisiä naisia?
Vierailija kirjoitti:
Niin saa*ana, kaikki yli nelikymppiset keinutuoliin odottamaan kuolemaa! Saa nuoremmat ja kaiken täydellisesti osaavat nuoret tilaa omille jumppatunneilleen!
Rauhallisille jumppatunneille, joissa meikki ei leviä, näyttää hyvältä jos joku sattuis kurkkaan, ehtii ottaa instaan kuvia 😏[
Mun mielestä se on vähän noloa ja epäkunnioittavaa sitä ohjaajaakin kohtaan, jos mamma ei lopeta liikkeiden tekemistä edes siksi pieneksi hetkeksi kun ohjaaja puhuu.
Nuoria vaan ärsyttää, kun joku ei mene ihan ryhmän mukana kuin sopulit, vaan tekee siten kuin itsestä tuntuu hyvältä. Jumpatkaa vaan ihan oman tahtinne mukaan ja antakaa toisen riehua. Jos hän haluaa päästellä höyryjä, se hänelle suotakoon. Mistä kukaan tietää, millaisia traumoja rouva siellä huhkii itsestään ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin saa*ana, kaikki yli nelikymppiset keinutuoliin odottamaan kuolemaa! Saa nuoremmat ja kaiken täydellisesti osaavat nuoret tilaa omille jumppatunneilleen!
Rauhallisille jumppatunneille, joissa meikki ei leviä, näyttää hyvältä jos joku sattuis kurkkaan, ehtii ottaa instaan kuvia 😏[
Kyllä keski-ikäiset naiset enemmän räplää puhelintaan kuin me alle kolmekymppiset!
Vierailija kirjoitti:
Se on naispuolinen vastine sukkahousupyöräijöille, joillakin se keski-ikä saa toimimaan noin. Siis tapahtuu sekoaminen.
Joo.Nämä keski-ikäiset setämies pyöräilijät....hohoijaaa.Vimpan päälle pyörä ja varusteet.Naama hiessä painetaan, ja ei anneta tietä ja siitutaan, jos joku ohittaa.Ka sitten ne sukkahousut....ne on nau-ret-ta-vat N AUTTAVAT...menee Just ja Just jonkun nuoren komean, lihaksikkaan sporttinen miehen päällä, mutta +35 setämies on naurettavan näköinen niissä
Joskus näitä keski-ikäiset sitä ja tätä-juttuja lukiessa tulee mieleen, että eivätkö nämä ilmeisesti parikymppiset kirjoittajat ymmärrä olevansa itsekin jonkin ajan kuluttua näitä kamalia keski-ikäisiä ja että nämä kamalat keski-ikäisetkin ovat olleet aikaisemmin samanlaisia parikymppisiä kuin kirjoittajatkin?
Ilmeisesti eivät vaan joillakin (monilla) on käsitys, että he ovat aina parikymppisiä ja keski-ikäiset ovat syntyneet keski-ikäisinä.
Tunnistan myös ihmistyypin, mutta näitä on kyllä nuoremmissakin, ehkä vain vähemmän.
Olen tulkinnut tätä niin, että he jollain tavalla haastavat ohjaajaa. Heillä on jokin käsitys, miten joku liike kuuluu oikeasti tehdä ja sitten he tekevät niin, piittaamatta ohjeistuksesta. Pidän itse joogatunteja ja moni tulee tunneilleni tekemään aivan eri joogaa kuin mitä ohjaan. Vaikka toisaalla olisi saatavilla sitä joogaa mitä he pitävät oikeana, he vain sinnikkäästi tulevat minun tunnilleni tekemään sitä :D Jossain vaiheessa tämä uhma kuitenkin sulaa pois, ja he alkavat seurata tuntia.
On myös keski-ikäisiä jotka eivät ole välttämättä liikkuneet vuosiin, ja kauhistuvat huomatessaan miten ovat jäykistyneet. He kiskovat ja rempovat ja yrittävät väkisin vääntäytyä johonkin asentoon, koska se onnistui ihan helposti silloin 15 vuotta sitten, niin miksei perkele nyt, kyllä minä nyt näytän miten se onnistuu...
Ärsyttää muutenkin tuollainen aina liikkeessä oleva keski-ikäinen tai vanhempi nainen, joka liikkuu kuin mikään ei riittäisi. En tiedä miksei se nuoremmassa ärsytä. Itse olen 60+ nainen ja normaali liikkuminen riittää. Tuntuuko se toisen tekeminen liioitellulta vai miksi tämä ärsytyksen tunne. En usko olevani kadekaan, koska en itse halua olla suorittaja.
Keski-ikäiset vauhtihirmuiset miespyöräilijät ovat todellakin hieman samanlainen ilmiö. Ajavat keskellä ajotietä, ylittävät myös tiet katsomatta ensin, jäävätkö muun liikenteen alle. Muiden pitää aina väistää.
Ylisuorittaminen on aikamme sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on naispuolinen vastine sukkahousupyöräijöille, joillakin se keski-ikä saa toimimaan noin. Siis tapahtuu sekoaminen.
Joo.Nämä keski-ikäiset setämies pyöräilijät....hohoijaaa.Vimpan päälle pyörä ja varusteet.Naama hiessä painetaan, ja ei anneta tietä ja siitutaan, jos joku ohittaa.Ka sitten ne sukkahousut....ne on nau-ret-ta-vat N AUTTAVAT...menee Just ja Just jonkun nuoren komean, lihaksikkaan sporttinen miehen päällä, mutta +35 setämies on naurettavan näköinen niissä
Kamalat.Ihan Pellen näköisiä on miehet niissä "sukkiksissaan"
Vierailija kirjoitti:
Joskus näitä keski-ikäiset sitä ja tätä-juttuja lukiessa tulee mieleen, että eivätkö nämä ilmeisesti parikymppiset kirjoittajat ymmärrä olevansa itsekin jonkin ajan kuluttua näitä kamalia keski-ikäisiä ja että nämä kamalat keski-ikäisetkin ovat olleet aikaisemmin samanlaisia parikymppisiä kuin kirjoittajatkin?
Ilmeisesti eivät vaan joillakin (monilla) on käsitys, että he ovat aina parikymppisiä ja keski-ikäiset ovat syntyneet keski-ikäisinä.[/quote
En voi sille mitään, et ne on yleensä keski-ikäiset, jotka on jotenkin outoja.
8-3 kirjoitti:
Keski-ikäiset vauhtihirmuiset miespyöräilijät ovat todellakin hieman samanlainen ilmiö. Ajavat keskellä ajotietä, ylittävät myös tiet katsomatta ensin, jäävätkö muun liikenteen alle. Muiden pitää aina väistää.
Ylisuorittaminen on aikamme sairaus.
Talvella näihin törmää hiihtoladuilla.Rasittavia
Itsetunto ei kestä sitä, kun nainen hiihtää kovempaa.Olen entinen kilpahiihtäjä, joten vauhtini on eri kuin kuntoilijoilla
Aika moni yrittää jopa estää ohittamosta, kun niin vtuttaa jos nainen ohittaa.
Mikä oikein on "nuorten naisten jumppatunti"? No, itse teen liikkeet ihan fiiliksen mukaan. Jos tekee mieli jumpata kovaa, jumppaan kovaa. Siinäpä se. ap:llekin voisi tehdä ihan hyvää keskittyä omaan jumppaansa kanssajumppaajien arvostelun sijaan. Antaa kaikkien kukkien kukkia. Peace!
Vierailija kirjoitti:
Moi, oltiinko samassa jumpassa? Tottakai treenaan täysillä samalla hiellä ja samassa ajassa saa tuplahyödyn.
Me keski-ikäset tantat ollaan tehokkaita, kun on ruuhkavuosissa sellaisiksi opittu.
Et taida ymmärtää liikunnasta ja tehokkuudesta juuri mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää muutenkin tuollainen aina liikkeessä oleva keski-ikäinen tai vanhempi nainen, joka liikkuu kuin mikään ei riittäisi. En tiedä miksei se nuoremmassa ärsytä. Itse olen 60+ nainen ja normaali liikkuminen riittää. Tuntuuko se toisen tekeminen liioitellulta vai miksi tämä ärsytyksen tunne. En usko olevani kadekaan, koska en itse halua olla suorittaja.
On persoonakysymys.Äitini on tuollainen ja Siskoni, minä en.Kumpikaan ei osaa olla hetkeäkään paikoillaan, minä taas olen
Ei ole mikään "sukupolvi taipumus", vaan liittyy ihan persoonallisuuteen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö... jumppaa koko rahan edestä? Tarkka ja tehokas ajankäyttö?
Miksi sinne jumppaan seisomaan/makaamaan menisi? Nuoret naiset eivät voijumpsta tehokkästi, kun ei saa hikoilla. Eikä meikit saa levitä. 😏Ei viestissäsi ole mitään järkeä. Jos haluaa vaikka kasvattaa lihasvoimaa, ei siinä auta se että vimmatusti kiskoo kilon painoa edestakaisin 600 kertaa kuin tasmanian tuholainen, vaan pitää harkitusti ja rauhallisesti tehdä muutama toisto isommilla painoilla kunnes väsyy, ja treenipainoja nostetaan aina muutaman viiykon välein ylöspäin.
Tuollainen väkisin tehohuhkiminen on vain koomista.
Koominen on esimerkkisi, ei elävästä elämästä.
Ymmärsin että tässä puhutaan jumppatunnista. Rauhalliset käsipainotreenit on siellä salilla. Yleensä kyllä lähinnä miehet olen nähnyt maksimipainojen kanssa, naiset eivät halua rikkoa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti eivät vaan joillakin (monilla) on käsitys, että he ovat aina parikymppisiä ja keski-ikäiset ovat syntyneet keski-ikäisinä.[/quote
Jos keski-ikä tekee oudoksi, niin älä ihmettele kun itse olet keski-iässä ja sinua pidetään outona. Koska outohan sinustakin omalla logiikallasi tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumppaat nyt innokkaasti niin kauan kuin voit, keski-ikäisenä ei kannata osallistua ryhmäliikuntaan, koska outo.