Mistä löytyy ssdi-koodi?
Huawei kännykkä putosi pois internetin ihmeverkosta ja takaisin pääsyyn tarvitaan ssdi-numero.
Mistä sellaisen voi löytää? Puhelimen asetuksista? Liittymäsopimuksesta? Apua äkkiä, tulin naapurin koneelle kirjoittamaan tämän viestin, naapuri ei osannut auttaa.
Kommentit (16)
Verkkosi nimi, vaikkapa 'Matin kotiverkko'
Tarkoitat varmaan SSID eli käyttämäsi langattoman verkon nimi, voi olla esim. Elisa plus jotain muuta perässä
jep, se onkin tuo ssid
ja siihen on aiemmin syötetty joku noin 8 merkkiä pitkä luku, joka on jossakin "tallessa", ei mun verkolla ole koskaa ollut mitään nimeä.
Joku nyt iloitsee, että tämä on avuttomuusprovo. Kyllä on ihmisellä ilon aiheet vähissä, en voi muuta sanoa.
ap
Siis et löydä puhelimellasi kotisi langatonta lähiverkkoa, niinkö? Näet verkon tunnuksen ja salasanan reitittimen takana tai pohjassa olevasta tarrasta (mikäli et ole muuttanut salasanaa, mitä tuskin olet tehnyt kun et tunnu näistä asioista juuri tietävän).
Kotona ei ole verkkoa. Mulla on tuo Huawei ja sen kautta olen käyttänyt läppäriä. Ei ole reititintä. En ole muuttanut salasanoja. Näin on käynyt joskus ennenkin, mutta silloin mulla on ollut kaveri paikalla, joka on osannut auttaa. Nyt kaveri on viikoinlopun poissa.
Vierailija kirjoitti:
Siis et löydä puhelimellasi kotisi langatonta lähiverkkoa, niinkö? Näet verkon tunnuksen ja salasanan reitittimen takana tai pohjassa olevasta tarrasta (mikäli et ole muuttanut salasanaa, mitä tuskin olet tehnyt kun et tunnu näistä asioista juuri tietävän).
Ja jos se muutettu salasana on unohtunut (kannattaa tallentaa johonkin), pitää reititin palauttaa tehdasasetuksille eli nollata, jolloin ne pohjassa olevat tiedot palautuvat. Yleensä homma onnistuu reset-napista tai jostain reiästä neulalla muutaman sekunnin tökkäyksellä.
Vierailija kirjoitti:
Kotona ei ole verkkoa. Mulla on tuo Huawei ja sen kautta olen käyttänyt läppäriä. Ei ole reititintä. En ole muuttanut salasanoja. Näin on käynyt joskus ennenkin, mutta silloin mulla on ollut kaveri paikalla, joka on osannut auttaa. Nyt kaveri on viikoinlopun poissa.
Tarina elää juuri sopivasti että "auttajat" ovat ihmeissään.
"SSDI" hukassa eikä ole kotiverkkoa... joten "SSDItä" ei ole ollut alunperinkään.
Tää alkaa kuulostaa puhelintukeen kykenevien henkilöiden kalastelulta... mutta
tarkista, että puhelimessa on "Mobile data" päällä (Settings - Wireless and networks). Tää on melkein ainoa asetus, jolla saa mobiilidatan toimimattomaksi. Eri juttu sitten, jos sulla on liittymäsopimuksessa joku rajoitus, jonka yli olet mennyt.
Vierailija kirjoitti:
https://kayttoohje.fi/opasteartikkelit/huawein-internet-yhteyden-jakami…
tästä iso kiitos, mutta en saa näkyviin valikossa tuota kohtaa "kaikki"
ap
niina-x kirjoitti:
Tää alkaa kuulostaa puhelintukeen kykenevien henkilöiden kalastelulta... mutta
tarkista, että puhelimessa on "Mobile data" päällä (Settings - Wireless and networks). Tää on melkein ainoa asetus, jolla saa mobiilidatan toimimattomaksi. Eri juttu sitten, jos sulla on liittymäsopimuksessa joku rajoitus, jonka yli olet mennyt.
KIITOS KIITOS KIITOS!!!!
Tämä toimii.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarina elää juuri sopivasti että "auttajat" ovat ihmeissään.
"SSDI" hukassa eikä ole kotiverkkoa... joten "SSDItä" ei ole ollut alunperinkään.
Ihanaa, että Niina-x oli ystävällinen ja auttoi. Tarina eli nyt tämän pätkän, ja olen superonnellinen, että netti taas toimii. Toivotan myös Sinulle hyvää viikonloppua.
Viesti 14 siis ikionnelliselta ap:lta.
Hyvä kun toimi. Olen aikaisemmin selvittänyt samantyyppistä tapausta (puhelin pudonnut) ja tää tuli ekana mieleen! :-)
Taas näitä avuttomuusprovoja joissa kaikki tiedot on harkitusti päin mäntyä.
0/5