Haluan antaa lapseni pois
Olen jo vuosia kitkutellut ja odottanut parempaa aikaa. Viimeiset avioliittovuodet olivat todella kuluttavia, mutta erosin viimeisillä voimilla. Tukiverkkoja ei ole koskaan ollut paljoa, mutta nyt ne ovat kutistuneet olemattomiin. Molemmilla lapsilla on diagnosoitu oppimisvaikeuksia, joten kaiken maailman käyntejä milloin milläkin vastaanotolla on saanut käydä. Lasten isä on näennäisesti on mukana, mutta todellisuudessa hän vain etsii virheitä minusta ja on valmis iskemään vyön alle. Muiden ihmisten edessä hän onnistuu esittämään hyvää isää ja väittää minua hulluksi. Olen niin väsynyt kantamaan kaikkea vastuuta yksin. Haluan, että joku muukin ottaa vastuuta. Olen vääntänyt ja kääntänyt aikatauluja, mutta enää en jaksa. Minulla ei ole tarpeeksi tunteja vuorokaudessa, jotta voisin hoitaa kaikki asiat. Minusta tuntuu ettei minusta ole enää tähän ja uskon, että lasten olisi parempi olla jossain muualla kuin minun huostassani. Antaisin mielelläni lähivanhemmuuden lasten isälle, jos hänestä olisi siihen.
En halua mitään terapiaa, enkä keskusteluapua enkä mitään "arviointia" tai "seurantaa". Haluan, että joku muukin ottaa vastuuta välillä lapsista tai, että olisi joku jolle voisin hyvällä omatunnolla sanoa, että voitko ottaa lapset, jos olen väsynyt.
Kommentit (7)
Mulla sama tilanne, oon yksin tässä maailmassa mun lapsen kanssa. Jos joskus voisi jollekin jättää vuorokaudeksi.
Sosiaalitätejä en halua tähän mukaan niin esim tukiperhe on mahdoton saada.
Vastuu on välillä niin uuvuttava, kun ei voi jakaa sitä eikä saa siitä hetkenkään taukoa vetää henkeä.
Tekstisi perusteella haluat enemminkin antaa lastesi isän pois.
Tee niin, hanki tukiperhe ja katso kuinka homma alkaa toimia. Jos siitä, kehen pitäisi luottaa on enemmän harmia kuin hyötyä, niin tilanne on vain entistä raskaampi.
Tukiperheen saanti kestää aikaa, jopa vuosia tai ei saa ikinä, mutta on myös mahdollisuus saada lapsi viikonloppu sijoitukseet lastensuojelulaitokseen tai haluamaksesi ajaksi. Huosta ja sijoitus on eri asia. Sijoituksen voi purkaa vanhempi koska haluaa ja sen kestosta voi sopia. Lasten isä taitaa olla luonnehäiriöinen joten tietenkään sellaiselle ihmisille ei voi antaa minkäänlaista yksilöä joka vaatii selkeää kommunikointia. Sosiaalihuolto on haluton huostaamaan vapaaehtoisesti sijoitettavia lapsia, joten huostan pelkoa ei ole jos kotioloissa ei ole päihteiden väärinkäyttöä, väkivaltaa ym epämäääräistä menoa ja lapsi on vähänkään normaalin ihmisen kirjoissa käytökseltään.
Onneksi mulla on lapsilla isä, joka otti lapset. En ikinä kuvitellut, että äitiys kiinnostaisi niin paljon. Mulle tuli ainakin lasten takia valtavan paha olo, en usko, että he elävät ikinä onnellista elämää. Kuvittelevat, ettei heidän tarvitse mennä töihin ja/tai eivät ymmärrä rahan arvoa ja ylivelkaantuvat, tämä tapahtunee ainakin toiselle heistä. Ja toisesta tulee lusmu, ellei ryhdistäydy. Se on kauhean surullista heidän äitinään.
Jotkut yliopistot ottavat vastaan lapsia lääketieteelliseen tutkimukseen. Soita ja kysy.
Voisitko saada tukiperheen?