**LOKAMAATUSKAT tiistaina**
Kommentit (6)
Ihme pimu! Nukkui sitten kuitenkin aina viiteen asti vaikka jäi iltapuurot syömättä!?? Viideltä joi sitten maidon ja laitoin takas nukkuu ja ylös nousi sitten iskän kanssa joskus seittemän(?) aikoihin.
Iskä oli niin reipas koko aamun. Vei koirat ulos ja hoiteli pimun ja keitti mulle vielä kahvitkin. :) Vähä ihanaa. :)
NUKKUMISESTA:
meillä mennään nukkumaan normaalisti 6-7 aikoihin illalla ja nukutaan yleensä sinne 5-6 jolloin juodaan maito ja yritetään jatkaa vielä unia 7-8 asti. Joskus onnistuu.. joskus ei. Silloin tällöin herää vielä yölläkin syömään mutta harvemmin enää.
Päikkärit on alkanut vaihtelee mutta yleensä ottaa näin aamusta pienet (tai suuret) päikkärit ja sitten vielä iltapäivällä. Kesto vaihtelee puolesta tunnista pariin tuntiin...
GALLUPPIAA! Täällä jotkut jo vähän kertoilikin mitä maistiasia ovat vaaveille jo antaneet mutta kertokaapas kaikki!?
Mä oon antanu banaania ite kokeilla haukkailla ja sitten ihan pienen lusikan kärjellisen kerran vanukasta. Tänään annoin maistaa jugurttia ja iskä antoi maistaaa tomaattia-> tuli aika hyvät ilmeet! :)
Ainiin ja porkkanaa oon myös antanu, ei oikein iskeny, liian kovaa kai.
Mut sepä tältä erää, palaillaan!
-Mari-
Ompa hiljaista tänään, on ihan pakko tulla nostamaan pinoa ettei häviä. Onkohan lokamaatuskojen vauvat alkanu liikkumaan niin ei ehdi enää istuskella koneella. Käyn täällä kyl joka päivä lukemassa mutta jotenkin jää vaan kirjottamatta. Jesse on nyt taas unilla ja on jonkun verran aikaa, pitäis kyl tehä muutakin mutta jos nyt hetken olen tässä.
Meillä on edelleen ihan mahottomia öitä, ollaan suunniteltu Jesse siirtää omaan huoneeseen mutta jostain syystä en raaski, ollaan puhuttu tästä jo varmaan kaks kuukautta mutta edelleen se nukkuu meijän huoneessa. Viime yönäkin kun mä yskähdin niin Jesse kai säikähti sitä kun hirvee huuto ja millään ei meinannu rauhottua (pikkusen on herkkä uninen kaveri). Yöllä ei enää syödä mutta jostain syystä on pakko aina herätä tai ainakin venkoilla unissaan.
Kaks hammasta on jo kunnolla näkyvissä mutta vielä pieniä, Kuinka kauan niillä vielä kestää että ne tulee täyteen mittaansa? vielä ei ryömitä mutta kovasti pyörii napansa ympäri ja liikkuu sillä tavalla aika paljon.
Nyt ollaan opittu istumaan ja tykkää istuskella, mutta en uskalla vielä jättää istumaan yksin ellei sitten ole tukea ympärillä, itse ei nouse istumaan.
Eilen Jesse sai oman näppäimistön kun tykkäis niin hakata tätä meijän näppäimistöä kun läheteään terveisiä mesessä web kameran kautta kummitädille, muutamia viestejä Jessekin on kirjottanut mutta se on niin hurjaa että ei voi antaa kauaa " kirjottaa" , kerran tilttaskin koko koneen, nyt on sitten oma näppäimistö ja voi sitä riemua ja pauketta kun se eilen " kirjotti" niin innoissaan.
Maistiaisista kyseltiin, meillä Jesse on saanu kans maistaa banaania siis haukata suoraa mut ei oikein tykänny, ei edes kun raaputin lusikalle sitä mutta soseena menee, jätskiä, kiisseliä ja jugurttia on maistettu ihan vaan lusikan kärjen verran.
Miten teillä muilla jotka olette lopettanu imetyksen niin tuon painon kanssa on käyny? Mua ihan järkyttää, mä painan kohta saman verran kun viimeisilläni raskaana :( tein jopa raskaustestinkin tossa yks päivä kun olin niin järkyttyny painosta mutta en ollu raskaana. Kyllä mä tiedän että syön liian epäterveellisesti mutta kun... Pitäis alkaa vähän kattoa syömisiä niin ei tartteis ihmetellä.
No joo pakko taas mennä
T:Silja
Onpa tosiaan pieni pino. Taytyy tulla kantamaan korteni kekoon.
Kotiuduttiin eilen viikon Suomi-reissun jalkeen. Kauhealla vauhdilla mentiin jokapaiva ja silti jai miljoona asiaa tekematta. Rytmiin neiti paasi aika helposti. Pari kertaa yolla heraili ja oli hieman vaikeuksia nukahtaa uudestaan, mutta maito auttoi. Ite oon vaan ihan rattivasyny, kun nukkumaanmeno oli aina aika myohainen erinnaisten tapaamisten takia ja toisaalta aamullakin piti lahtea aikaisin liikenteeseen. Mutta mukvaa oli. Saatiin sillia, smetanaa, tummaa leipaa, salmiakkia ym ym. Ja kavereita ja sukulaisia oli ihana nahda. Ja ah, se sauna...
Mutta tosiaan ton reissaamisen jalkeen tuntuu ihanalta olla kotona (tuntuu kuin paasisi lomalle) ja taalla onkin sina aikana alkanut oikea helle! Asunnon ylakerta oli kuin sauna ja arvaatte, ettei siina kuumuudessa vauva tykkaa nukkua. Tanaan taytyy menna ostamaan sellainen kauhia kapistus ikkunaan kuin ilmastointilaite. Ne on niin mahottoman rumia, sellaisia metallilaatikoita.
Ens viikonloppuna tulee tuttavaperhe kylaan Suomesta. Mukana runsaan vuoden ikainen tytsi. Toivottavasti saat pysyy hienoina niin pikkuneidit paasee pihalle polskuttelemaan ammeeseen.
Mitas taalla on ehtinyt tapahtua viikon aikana? Kaikki lokavaavit konttailee jo vai? Meilla ollaan tosi matti myohaisia: ei ryomita, ei hampaita. Mutta iloisia ja ihania ollaan!
Vaikka kesalomat alkaa niin pidetaan pinoa kuitenkin ylla, vaikka sitten lyhyempina, eiks jeh! Jokos Bonniella alkaa Dubai lahestya?
BT ja neiti (8kk lahestyy)
Vihdoin ja viimein pääs pinoutuu.. Onkin ollu semmone härdelli päivä.
Nyt ollaa sit virallisesti 1.5 hehtaarin tilan omistajia... huh huh.. aika kauhialta tuntuu, mut kuitekii sit hyvältäkii..
Huomenna mennää Mikkeliin, sinne tulee se muurametalon edustaja, jolta saadaan tapetti ja kaakeli yms. näyte" palat" . Ja tietenkin uudesta talosta tehdään viralliset paprut.. Voi vide..
NUKKUMISESTA, meillä tyty käy yöunille klo 18-19, lähemmäs seittämään se kyllä menee. Noin klo 6-7 aamulla heräilee maitoa juomaan ja sitten vielä jatketaan unia, hyvässä lykyssä yheksää. Tänää herättii VASTA klo 9.30....
Aamupäivällä tyty otta noin tunnin unet ja myöhemmin, noin klo 13 kahentunnin tirsat, jos vaan hyvin lykästää...
On toki päiviä jolloin nää kaikki heittää häränpyllyä, mut eiköhän se kaikilla vissii niin tee...
SILJA, minulla kans tuo paino alkoi nousemaan imetysken lopetettua, mut ei oo kyl noussu niihin lukemiin mitä oli rask. loppupuolella. Täytynee ottaa itteää niskasta kiinni ja alettava " hölkkäämään" . Noi oon sanonu varmaa jo muutaman kuukauden, eikä tulosta oo syntyny. Mut jos tavoitteeks ottais ens kesän 2007...hih..
Babytalk, ei meilläkään vielä kontata. Asennot on tosin sellaisia et ei varmaa kauaankaan mee ku konttaa, mittarimato tyyliin. Muutoin meno on kovaa, pyöritää, kieritää yms.
Mut nyt aterimen kimppuun, kun tytykin on unilla.. Grill.broiskuu ja sallaadii..
Yötä tummaa, jos en enää linjoille malta tulla..
-eekkis-
Täällä tosiaankin on kuuma. Meillä ei ole ilmastointilaitetta ja viime yönä meillä oli +30 astetta sisällä! Vauvan huoneeseen pistettiin tuulettimet ja me miehen kanssa sitten nukuttiinkin hikilammikossa. Poju heräilee nytten yöllä useammin ja minä olen imettänyt kun pikkuinen hikoilee aika paljon.
Tosi inhottava olo kun on niin kosteaa, tekisi mieli asua suihkussa.
Ei meilläkään kontata vielä. Sohvalla ja sängyssä menee konttausasentoon mutta ei kovalla lattialla. Pitäisikö ostaa pehmeitä mattoja tai jotain. Toinen hammas näkyy jo, eka tuli viime viikolla.
Nukkumisesta; poju menee nukkumaan noin klo 19.30 ja herää normaalisti ekan kerran 04-05 syömään ja sen jälkeen jatkaa unia noin puoli kuuteen.
Maistiasista; ollaan annettu jäystää banaania (hirvee sotku!) ja kurkkua.
Oliko muita galluppeja? Ai niin, minä imetän vielä, toivottavasti toi paino ei nouse sitten kun lopetan. Mulla meinaa vielä 4kg ylimääräistä jäljellä.
BT; me mennään suomeen heti juhannuksen jälkeen ja sieltä sitten elokuussa Dubaihin. Mieletön pakkaaminen ja paperisota edessäpäin...Ihan kiva mennä uuteen paikkan mutta minä inhoan pakkaamista!
Ai niin, tänään kaupassa yksi mies yritti antaa meidän pojulle kokista! Sanoin sitten että on pikkasen liian nuori juomaan selllaista johon mies sanoi että no viimeistään parin kuukauden päästä voi antaa juoda kun ne vauvat niin tyykkäävät siitä. No way sanoin minä.
Että sellaista..
Bonnie
..oonko mä ihan eka..? Kyllä nää pinot on kesää kohti lyhenemässä ihan selkeesti, itelläkin on ollu niin paljon puuhaa, ettei ehdi koneella istumaan. Mutta yritän kuitenkin.. :)
Treffit sitten kuihtui ihan tyystin. Toivottavasti Trutti ei oo menny sinne turhan päiten istuskelemaan. Minkäs katoamistempun se on muuten tehnyt?
Nukkumisesta on ollu ainakin puhetta (muistelisin niin..?), joten kommenttia siitä: Meillä nukutaan yöunet ihan ok n. 20-06, joskus nukahtaa jo aikasemmin ja herääkin sitten aikasemmin.. :/ Päiväunet onkin sitten toinen juttu. Aamupäivän nokoset on yleensä ne pisimmät, pari tuntia. Iltapäivällä nukkuu ½-1h, joskus kahdet lyhyet unet tai sitten yhdet pitkät. Ja nukkuu omassa sängyssä ehdottomasti parhaiten.
Vaunuissa tyttö nukkuu jos ollaan kävelyllä. Kauppaan kun mennään, niin heti on silmät pyöreenä auki, miten se aina havahtuukin siinä vaiheessa.. Ja jos poiketaan kovasti päivän rutiineista, se näkyy päiväunissa heti.
Tänään ois lähettävä keskarin kanssa konserttiin sinne Finlandia-taloon. Painutaan ovesta ulos heti kun isäntä astuu sisään. Ihan kiva päästä joskus tuon isomman kanssa kahdestaan liikkeelle. Tekee hyvää meille molemmille. :)
Kevätjuhlia pukkaa tällä viikolla myös kaksin kappalein. Lauantaiaamuna on todistusten jako koululla, ja sitten alkaa KESÄLOMA!!! Niinku mun arki tästä kovasti muuttuis.. mutta lapset on innoissaan.
Jaahas.. oisko Hesarin paikka nyt kun pikkumuori vetelee hirsiä. Sitten onkin lähdettävä ulkoilemaan, jos tekis vaikka pikku lenkin kauppareissun yhteydessä. On niin nätti ilmakin. Mukavaa päivää maatuskat ja babyt!
Pähkis :)