Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko "omaa rahaa" kuukaudessa?

Vierailija
30.08.2019 |

Paljonko te muut perheenäidit voitte käyttää kuukaudessa ihan omiin menoihin? Meillä on miehellä kolme kertaa niin iso palkka kuin minulla, joten saan oman pienen palkkani käyttää pelkästään omiin menoihini. Mies siis maksaa asumisen, auton ja ruuat sellaisella perustasolla. Minä sitten ostan kaikkea extraa esim. jos haluan erikoisempia tai kalliimpia ruokia (superfoodeja, tuoreita marjoja ympäri vuoden tms.) leikkokukkia, lahjat lähiomaisille, pieniä sisustushankintoja ja lapsille jotakin ylimääräistä vaatetta tai lelua (niistäkin mies maksaa isoimmat esim. kodin elektroniikan, lasten talvihaalarit ja kalliimmat harrastusvälineet).

Maksan itse omat henk koht laskut (puhelin, nettitilaukset tms), omiin harrastusjuttuihin sekä kauneudenhoitoon menee muutamia satasia kuussa, osa menee suoraan säästöön.

Tämä tuntuu minusta aika luksukselta, mutta en tosin tiedä miten muissa perheissä on vanhemmilla rahaa käytettävissä ihan vaan omiin juttuihin, joten tämä kiinnostaa. Miten siis teillä?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukaudesta riippuen noin 1000-1500 euroa jää yli budjetin. Siitä tosin maksan omana menonani talouden toisen auton. Toki mulla on myös täysi päätäntävalta millainen auto, millaiset vakuutukset, miten huolletaan.

Yhteiset menot 50-50 ja se kumpi saa lapsilisän, vaatettaa lapsen.

Vierailija
22/44 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan kaikki omat kuluni (vakuutukset, auton kulut, ruokani, harrastukseni, vaatteeni jne.) ja puolet lasten kuluista. Sen jälkeen rahaa jää tilille vielä noin 2200 e/kk eli se on kai summa, joka on ihan mihin tahansa haluamaani.

Siis miten jumalattomat tulot sulla oikein voi olla jos noiden kulujen jälkeen jää vielä tilille enemmän kuin monella jää koko palkasta puhumattakaan esimerkiksi sairaista ja työttömistä? Kyllä pitäisi jotain raippaveroa laittaa noin suurituloisille ja käyttää siitä saadut tulot toisessa ääripäässä kärvistelevien tilanteen parantamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksan kaikki omat kuluni (vakuutukset, auton kulut, ruokani, harrastukseni, vaatteeni jne.) ja puolet lasten kuluista. Sen jälkeen rahaa jää tilille vielä noin 2200 e/kk eli se on kai summa, joka on ihan mihin tahansa haluamaani.

Siis miten jumalattomat tulot sulla oikein voi olla jos noiden kulujen jälkeen jää vielä tilille enemmän kuin monella jää koko palkasta puhumattakaan esimerkiksi sairaista ja työttömistä? Kyllä pitäisi jotain raippaveroa laittaa noin suurituloisille ja käyttää siitä saadut tulot toisessa ääripäässä kärvistelevien tilanteen parantamiseen.

Ei sitten käynyt mielessä että nämä on voineet tehdä valintoja jolloin ne pakolliset kulut on vain murto-osa siitä mitä ihmiset keskimäärin kuluttaa autoon, asumiseen, itsensä puunaamiseen ja muotiin. Silloin sitä fyffeä jää taskun pohjalle. Ei järkevästä kulutuksesta pidä rangaista lisäverolla.

Vierailija
24/44 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 - 60e kuussa jää rahaa kulutukseen. Käyn oluella tai kahvilla näillä.

Vierailija
25/44 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tienaan itse 80-90 kiloa per vuosi. Maksan taloa ja käytän justiinsa sen verran omiin ja lasten menoihin kuin huvittaa. Ostan just ne foodit mitä haluan.

Sun tilannetta säälin. Pitää miehen kustantaa asunnot ja lasten hankinnat jotta saat hifistellä.

Itsellä ei tulisi mieleenkään ostella mitään sisustushärpäkettä tai superfoodia, koska mulla on vastuu omasta taloudesta ja mieluummin säästän. Tehdään siiten lasten kanssa kivoja reissuja ja harrastetaan. Ja säästetään pahan päivän varalle.

Toi tyyli "elän mieheni rahoilla ja kulutan omani superfoodeihin ja kaikkeen mihin itse haluan" kertoo enemmän siitä pikkusieluisesta elämästä mitä niin moni nainen viettää, eli heittäytyy taloudellisesti riippuvaiseksi miehestä ja sitten brassailee miten "mulla on varaa mihin ikinä haluun".

Mikä teitä naisia vaivaa? Mietittekö ikinä että just Mulla ei olis varaa tähän ellei mulla olis tota miestä?

Olen sinkku ja tienaan käteen noin 4500 e/kk. Ostan superfoodia ja vitamiineja just niin paljon kuin huvittaa. Enkä kaipaa ketään miestä kertomaan, etten saa törsätä rahojani sellaiseen.

Miksi olet sinkku? Noin kovilla tuloilla et voi olla ihan vastavalmistunut vaan työvuosia on takana jo jonkin verran ja todennäköisesti myös yliopistotason koulutus johon on kulunut paljon aikaa joten luulisin että sulla on ikää jo reilusti yli 30. Alkaa tulla pikkuhiljaa kiire perheen perustamisella ja lasten hankkimisella joten olisi korkea aika jo aloittaa.

Vierailija
26/44 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tienaa nettona 3000, minä 2000. Asuntolaina on puoliksi, mutta mies maksaa sähkön, veden ja vakuutukset. Isommat hankinnat (kodinkoneet, huonekalut, remontit) maksetaan aina puoliksi. Autot molemmilla omat ja maksetaan omien autojen kulut itse. Minä ostan ja teen pääasiassa ruoat, mutta tykkään ruuanlaitosta ja teen mielelläni. Ruokakulut on meillä hyvinkin maltilliset, kun olen melkoinen tarjoushaukka. Raha riittää ihan hyvin. Itselleni en hirveästi kyllä mitään osta, kun en mielestäni oikein mitään tarvitse.

Vierailija
27/44 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tienaan itse 80-90 kiloa per vuosi. Maksan taloa ja käytän justiinsa sen verran omiin ja lasten menoihin kuin huvittaa. Ostan just ne foodit mitä haluan.

Sun tilannetta säälin. Pitää miehen kustantaa asunnot ja lasten hankinnat jotta saat hifistellä.

Itsellä ei tulisi mieleenkään ostella mitään sisustushärpäkettä tai superfoodia, koska mulla on vastuu omasta taloudesta ja mieluummin säästän. Tehdään siiten lasten kanssa kivoja reissuja ja harrastetaan. Ja säästetään pahan päivän varalle.

Toi tyyli "elän mieheni rahoilla ja kulutan omani superfoodeihin ja kaikkeen mihin itse haluan" kertoo enemmän siitä pikkusieluisesta elämästä mitä niin moni nainen viettää, eli heittäytyy taloudellisesti riippuvaiseksi miehestä ja sitten brassailee miten "mulla on varaa mihin ikinä haluun".

Mikä teitä naisia vaivaa? Mietittekö ikinä että just Mulla ei olis varaa tähän ellei mulla olis tota miestä?

Olen sinkku ja tienaan käteen noin 4500 e/kk. Ostan superfoodia ja vitamiineja just niin paljon kuin huvittaa. Enkä kaipaa ketään miestä kertomaan, etten saa törsätä rahojani sellaiseen.

Miksi olet sinkku? Noin kovilla tuloilla et voi olla ihan vastavalmistunut vaan työvuosia on takana jo jonkin verran ja todennäköisesti myös yliopistotason koulutus johon on kulunut paljon aikaa joten luulisin että sulla on ikää jo reilusti yli 30. Alkaa tulla pikkuhiljaa kiire perheen perustamisella ja lasten hankkimisella joten olisi korkea aika jo aloittaa.

- kommentoimasi kirjoittaja sanoi olevansa sinkku, ei olevansa lapseton.

- istu nyt alas ettet satuta itseäsi kun pyörryt: kaikkien tavoite elämässä ei ole lisääntyä. Koskaan.

Vierailija
28/44 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että nyt kysyttiin perheenäitien rahoista, mutta vastaan silti. Olen vela ja asun yksin, joten käytän joka ikisen tienaamani euron itseeni. Netto tällä hetkellä 4600e/kk. Asuntolainaan menee n. 900e/kk. Säästöönkin jää kivasti.

Vierailija
29/44 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pitkään sama palkka, nyt miehellä on isompi ja hän on ottanut enemmän laskuja hoitaakseen. Asumiskulut maksamme edelleen puoliksi koska haluan maksaa kotiani yhtä paljon kuin mies. Minulle jää pakollisten menojen jälkeen n. 1300e/kk josta laitan vielä 300e rahastoon.

Vierailija
30/44 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkasta jää verojen jälkeen 2400e käteen, siitä asumiskustannukset ja laskut niin jää käteen n. 1400.

Ruokaan menee 400e, lapsen harrastukseen 200e.

Vierailija
31/44 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nettotulot kuukaudessa on 1100 euroa. Maksan siitä puolet yhteisistä kuluista, oman auton kulut, puhelinkulut, lääkkeet, lääkärit ja mitä niitä nyt on. Säästöön laitan 200 euroa kuukaudessa ja lopuilla on pärjättävä. Lienee sanomattakin selvää, että seuraan jokaista euroa tarkkaan.

Vierailija
32/44 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että nyt kysyttiin perheenäitien rahoista, mutta vastaan silti. Olen vela ja asun yksin, joten käytän joka ikisen tienaamani euron itseeni. Netto tällä hetkellä 4600e/kk. Asuntolainaan menee n. 900e/kk. Säästöönkin jää kivasti.

Sinunlaiset on syy suomen tulevaan romahdukseen. Selitellään että lapsia ei hankita kun ei ole varaa eikä varmuutta tulevasta, sitten on porukkaa jolla palkka lähellä kymppitonnia ja ei puhettakaan lapsien hankinnasta vaan käytetään jokainen euro itseensä. No kyllähän tuollla summalla varmaan elelee aika kivasti ja työelämäkin saattaa olla raskasta mutta kyllä yhteiskunnallinen vastuukin pitäisi tuntea ja tehdä oma osansa sen eteen.

Vierailija
33/44 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tienaa n. 5000 mua enemmän. Itse maksan omat kuluni ja ostan lapselle vaatteet ja muuta kivaa.

Mies hoitaa lainat, sähköt, ruoat ja käytännössä kaikki yhteiset menot.

Vierailija
34/44 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinunlaiset on syy suomen tulevaan romahdukseen. Selitellään että lapsia ei hankita kun ei ole varaa eikä varmuutta tulevasta, sitten on porukkaa jolla palkka lähellä kymppitonnia ja ei puhettakaan lapsien hankinnasta vaan käytetään jokainen euro itseensä. No kyllähän tuollla summalla varmaan elelee aika kivasti ja työelämäkin saattaa olla raskasta mutta kyllä yhteiskunnallinen vastuukin pitäisi tuntea ja tehdä oma osansa sen eteen.

Tehkööt ne lapsia jotka niitä haluavat. Kenelläkään ei mitään velvollisuutta tehdä lapsia jos ei niitä halua. Yhteiskunnan mahdollinen tuleva romahdus ei kyllä ole velojen syy, ne syyt ovat aivan muualla. Entä uussuomalaiset, hehän lisääntyvät meidän velojenkin edestä, eikö se ole hyvä asia?

Vierailija
35/44 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentoimasi kirjoittaja maksaa veroja arviolta 4000e joka ikinen kuukausi. Sekö ei ole vastuun kantamista, helvetti sentään?! Kyllä katkera ja kateellinen ihminen on typerä.

Vierailija
36/44 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentoimasi kirjoittaja maksaa veroja arviolta 4000e joka ikinen kuukausi. Sekö ei ole vastuun kantamista, helvetti sentään?! Kyllä katkera ja kateellinen ihminen on typerä.

Mitä tapahtuu kun hän tulee eläkeikään tai kuolee? Kuka niitä veroja sitten maksaa? Ja ihan jo tutkimusten mukaan hyväosaisten ja pitkälle koulutettujen lapsista tulee suuremmalla todennäköisyydellä hyväosaisia joten juuri heidän olisi tärkeää tehdä niitä lapsia että yhteiskunta pysyisi pystyssä.

Vierailija
37/44 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtuu kun hän tulee eläkeikään tai kuolee? Kuka niitä veroja sitten maksaa? Ja ihan jo tutkimusten mukaan hyväosaisten ja pitkälle koulutettujen lapsista tulee suuremmalla todennäköisyydellä hyväosaisia joten juuri heidän olisi tärkeää tehdä niitä lapsia että yhteiskunta pysyisi pystyssä.

Ja miksi yhteiskunnan pitäisi pysyä pystyssä? Sun logiikka on kuin dominopalikka: dominopalikan pitää kaatua jotta seuraava dominopalikka voi kaatua jotta seuraava dominopalikka voi kaatua... Ja dominopalikoiden pitää jatkaa kaatumista jotta dominopalikat voivat jatkaa kaatumista.

Vierailija
38/44 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet epärehellinen. Valehtelet jos väität tehneesi lapsesi koska ajattelet yhteiskunnan tulevaisuutta. Sinun lapsesi on nettomaksaja-velojen raadannan kustannuksella tehty.

Vierailija
39/44 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan nettona 4000, mies 3300. Lainaa ei ole mihinkään suuntaan. Omaa rahaa on aivan riittävästi. 

Vierailija
40/44 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet epärehellinen. Valehtelet jos väität tehneesi lapsesi koska ajattelet yhteiskunnan tulevaisuutta. Sinun lapsesi on nettomaksaja-velojen raadannan kustannuksella tehty.

Kenet nettomaksaja velat meinaa ajatella heidät hoitavan ja millä rahoilla maksetaan ne eläkkeet jos lapsia ei saa tehdä ja niistä aiheutuu vain kustannuksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme