Epäonnistuneen juurihoidon jälkeen KAIKKIA saman puolen hampaita on alkanut särkeä kylmien juomien jälkeen niin pahoin
Että ruuan kanssakin pitää olla haaleaa vettä. Kipu kestää sietämättömänä jopa tunnin ja pari kertaa pitänyt ottaa särkylääkettä. Hammaslääkäri vähättelee ja kiistää yhteyden mutta olen varma asiasta.
Kommentit (36)
Itselläni juurihoidossa yksityinen hammaslääkäri katkaisi juurihoitoneulan sinne hammaskanavaan. Ei sanonut mitään asiasta. Paikka päälle vaan ja sinne hautasi tapahtuneen. Ihmetteli vaan kanssani, kun oli paineen tunnetta koko ajan hoidetussa hampaassa.
Kuvasi hampaan ja alkoi syyttää viereisiä hampaita kivun ja paineen tunteesta. Moneen kertaan ravasin lääkärin luona, joka alkoi sitten poistamaan viereisiä hampaita. Koska niissä oli kuulemma vikaa.
No ei ollut vikaa niissä, vaan hammaslääkärin toimissa.
3 hammasta menetin tollon, salailevan ja veetumaisen lääkärin takia.
Myöhemmin asia paljastui, kun olin kunnallisella hammanlääkärillä. Hän huomasi kuvasta, että juurikanavassa oli katkennut neula. Jouduttiin sitten sekin hammas poistamaan.
Sain potilasvahingosta jonkinlaisen korvauksen, mutta en läheskään tarpeeksi menettämieni hampaiden haittasta.
Tarkistuta jollan muulla lääkärillä asia. Pyydä yksittäiskuva juurihoidettavasta hampaasta. Voi löytyä vaikka mitä sinne kuulumatonta.
Voi apua näitä juttuja. Kärsin just mökillä hammassärystä ja arvatkaa vaan, uskallanko mennä hammaslääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni juurihoidossa yksityinen hammaslääkäri katkaisi juurihoitoneulan sinne hammaskanavaan. Ei sanonut mitään asiasta. Paikka päälle vaan ja sinne hautasi tapahtuneen. Ihmetteli vaan kanssani, kun oli paineen tunnetta koko ajan hoidetussa hampaassa.
Kuvasi hampaan ja alkoi syyttää viereisiä hampaita kivun ja paineen tunteesta. Moneen kertaan ravasin lääkärin luona, joka alkoi sitten poistamaan viereisiä hampaita. Koska niissä oli kuulemma vikaa.
Myöhemmin asia paljastui, kun olin kunnallisella hammanlääkärillä. Hän huomasi kuvasta, että juurikanavassa oli katkennut neula. Jouduttiin sitten sekin hammas poistamaan.
Sain potilasvahingosta jonkinlaisen korvauksen, mutta en läheskään tarpeeksi menettämieni hampaiden haittasta.
Tarkistuta jollan muulla lääkärillä asia. Pyydä yksittäiskuva juurihoidettavasta hampaasta. Voi löytyä vaikka mitä sinne kuulumatonta.
Hyhhyh, kammottava tapauskuvaus. Minulla on hammaslääkärikammoa ja reilut kaksi vuotta sitten uskaltauduin yksityiselle hammaslääkärille kun oli niin kipeä suu. Juurihoitoahan siinä tuli, mutta yllätyin positiivisesti kun se itse juurihoito ei tuottanut mitään tuskaa. Puudutuksen lakattua alkoi tuntumaan kipua, mutta se ei ollut niin pahaa kuin se alkuperäinen kipu.
Mitä tehdä kun hampaan juuressa on edelleen tulehdus vaikka hammas juurihoidettu? Ien painaessa kipeä, hammas ei.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tehdä kun hampaan juuressa on edelleen tulehdus vaikka hammas juurihoidettu? Ien painaessa kipeä, hammas ei.
Hammaslääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Hammas on kuollut, siinä ei voi tuntua kipua, mutta kipu ikenessä on kyllin hyvä syy palata hammaslääkärin pakeille.
Joo hammaslääkärit on ihan super ilkeitä!!!!
Mullekkin on tehty juurihoito poskihampaaseen. Ilmeisesti se onnistui, koska ei ole kipuja ollut. Saas nähdä joutuuko koko hampaan poistamaan joskus. Minulle on tehty oikomishoito vuosia sitten ja röngtenkuvia on otettu silloin tällöin. Kuvissa kyllä pitäisi näkyä onko mitään ylimääräistä jäänyt hampaisiin. Ruuvit siellä näkyy oikomishoidon seurauksena. Näistäkään ei ole ollut ongelmia.
Ai joo, tiedäks, multa otettiin viisaudenhammas pois, niin poisotetun viisaudenhampaan viereistä tai viereisiä hampaita on alkanut vihloa, eli kun juon kylmää vihloo, kun syön kylmää vihloo, selkeä syy-yhteys, katson nyt vielä, meneekö ohitse tai otan yhteyttä h-lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
No joo, käääk!
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkäri siis kokeli sähköimpulssilla tunteeko hammas yhä, totesi että tuntoa on ja antoi 4 puudutuspiikkiä mutta se ei vain puutunut. Laittoi väliaikaisen lääkepaikan, en tiedä mitä aikoo vielä yrittää.
ap
Eli sinulla on juurihoito kesken. Minulla tehtiin äskettäin juurihoito ja hammasta juurihoidettiin 3 eri kertaa ja välillä laitettiin väliaikainen paikka. . Joskus tarvitsee jopa neljä käyntiä.
Juurihoidettu hammas voi "oireilla" vielä kuukausia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on kohtalotoveri. Lääkäri ei saanut juurta putsattua kunnolla ennen juurikanavan täyttöä, juuri tulehtui ja nyt tulehdus leviää yläleuassa kohti etuhampaita. Hoitona on hampaiden poisto ja saan tekarit sitten kun tilanne rauhoittuu. Hymy on nyt hieno kun ei ole toisella puolella yläleuassa hampaita enää ollenkaan toiseen etuhampaaseen asti.
Suunnilleen joka kolmas juurihoito epäonnistuu. Minulla on 3 tuttavaa jolla oli jäänyt instrumentin pala (?) sinne jonnekin syövereihin. Pari vuotta sitten myös itselle kävi noin. Uusintajuurihoito tehtiin mikroskoopilla (?). Pahoittelut etten osaa kirjoittaa termejä oikein.
Minulla on lapsuudesta johtuen erittäin huonot hampaat. Monta hammasta juurihoidettu väärin, juuren kärkeen jäänyt tulehdus muhimaan, seurauksena mm. toisen puolen leukaluun tulehdus ja krooninen poskiontelotulehdus. Viimeksi suukirurgi hammasta poistaessaan kertoi juurihoidon olevan vain ensiapua. Sitä en tiennyt. Seuraavaksi poistatan kaikki hampaat. Tilalle tekarit, implantteihin ei ole varaa.
Pakko kirjoittaa tähän kun itsellä samanlainen vmäinen hmlääkäri kuin ylemmällä jolta poistettiin 3 hammasta. Minulta lähtee 4 juuri sentaki kun lääkäri ei osannut etsiä kivun aluetta tai uskonut minua potilasta. Varokaa jos alkaa satelemaan erillaisia TMD, TMJ ja epätyypillinen kasvokipu diagnooseja. Syy ei ole varpaanpäässä vaan juuri kipualueella. Ylähampaista kipualuetta voi etsiä puudutuksella.
Vierailija kirjoitti:
Puretko öisin hampaita? Pyydä antibiootit. Mikäli auttaa niin oli tulehdus, ellei on purentavika.
Antibiootit eivät auta juurihoidettuun eli kuolleeseen hampaaseen, koska siinä ei enää ole verisuonia, joita pitkin antibiootit pääsisivät hampaan sisälle sitä parantamaan. Jos taas bakteeri olisi levinnyt muualle suuhun tai jopa laajemmalle kehoon, siihen antibiootit olisivat oikea ja tehokas lääke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hammas on kuollut, siinä ei voi tuntua kipua, mutta kipu ikenessä on kyllin hyvä syy palata hammaslääkärin pakeille.
Paitsi siinä tapauksessa, jos hampaaseen kumminkin on jäänyt pehmeää ainesta ja samalla bakteeria, jotka olisi pitänyt huolellisesti poistaa juurihoidon yhteydessä. Silloin hammas infektoituisi uudelleen ja tuntuisi kipeältä.
Huonosti tehdystä juurihoidosta alkoi mulla sellainen sairauskierre, että jatkuvasti silmätulehduksia seuraavan 10 vuoden ajan (irriitti eli silmän värikalvon tulehdus, välillä hyvin tuskallinen). Ne loppuivat kuin seinään kun kyseinen "juurihoidettu" hammas poistettiin.