Miten mokasit autokoulusi inssiajon tai kirjalliset?
Kommentit (21)
Ajoin melkein jalankulkijan päälle.
En mitenkään. Kirjalliset taisi mennä virheettä ja inssi ekalla läpi.
jäi vilkku päälle liikenneympyrästä poistuessa, huomasin sen kuitenkin äkkiä ja sain inssin läpi ekalla. Kirjallisissa ei ongelmaa, läpi heti.
Mokasin ja mokasin... Olin lainalaseissa (omat hukassa)ja armottomassa kankkusessa inssissä, mutta läpi meni silti.
Varsinaisia mokia oli se, kun jäimme jonkun mummon kanssa vänkäämään, kumpi meneen ensin, hän suojatietä pitkin vai minä. Olin kyllä pysähtynyt suojatien eteen, mutta jatkoin matkaa, kun mummo niin viittilöi. Näin ei olisi saanut tehdä.
Toinen moka oli ruutuun pysäköinti ihan lopussa. Pysäköin peruuttamalla suoraan ja auton taakse jäi puoli metriä liikaa tilaa.
Inssi meni vasta kolmannella läpi. Ekalla kerralla ajauduin mutkassa viereiselle kaistalle huomaamattani, ja toisella kerralla meinasin ajaa ympyrässä olevan päälle niin, että inssin joutui jarruttamaan. Lisäksi en hiljentänyt tasa-arvoisen risteyksen kohdalla. Joku olisi voinut tulla oikealta. Tämä oli tosin pieni "kompa" jota harva edes tajuaa, sillä oikealta tuleva tie oli reilusti pienempi kuin se, jolla ajoin, ja oletin, että sille olisi kolmio. Ylinopeutta ajoin myös hiukan joka kerralla. Kolmannella meni vihdoin läpi, vaikka vieläkin oli hiukan ylinopeutta.
Kannattaa ajaa rauhallisesti ja keskittyneesti, nopetusrajoitusten mukaan. Ajotaitoa tulee vasta harjoittelemalla.
En mitenkään. Molemmat läpi ensimmäisellä.
Kirjalliset meni loistavasti kaikki oikein yhdellä kerralla.
Inssissä tuli hurjasteltua. Inssi tuumas, että otas tuo edellinen kiekka uusiksi, kun oli pikkasen raskas kaasujalka... Jännityksissäni toistin sen saman mokan. Ei läpi.
Tokalla inssikerralla oli mukana maltti ja itseluottamus. Itse sanon, että hyvä vaan, että ajoin sen uudestaan. Oli aivan toinen kokemus ja se itsetunnon kohotus oli aivan järjettömän suuri.
Kutakuinkin 20 vuotta sitten ja edelleen sitä mieltä, että mä tarvitsin tuon toisen inssin. Eikä ole ongelmia sen jälkeen ollut.
Tuttavalla tyssäsi koe heti alkuunsa, kun parkkipaikalta poistuessa pakettiauto kurvasi laittomasti eteen ja inssi ehti painamaan jarrua ennen tuttavaa. Ajoivat kumminkin loppuun asti, mutta niin, että inssi kommentoi asioita ajon aikana. Toisella kerralla sitten pääsi läpi.
Käyttäjä3185 kirjoitti:
Ajoin punaisia päin.
Ajoin päin punaista, inssin pyynnöstä. Sain kortin :)
Inssiajo 23.12 erittäin ruuhkaisessa kaupungin keskustassa, olimme jonotelleet nopeasti vaihtuvissa liikennevaloissa noin 15 min...
Risteyksessä kääntyessä vasemmalle en huomannut väistää vastaantulijaa, joten "inssimies" joutui jarruttamaan. Ajoin inssin itselle melko vieraassa kaupungissa ja luulin että se vastaantuleva auto tulee piha-alueelta.
En mitenkään. Läpi meni. Tosin en ajanut korttia Helsingissä, siellä kuulemma hylätään ihan huvikseenkin.
Inssi meni ekalla heittämällä läpi.
Ihmeen hyvin teillä on menny!
Itellä, no jaa... 🙊🙈
Vierailija kirjoitti:
En mitenkään. Molemmat läpi ensimmäisellä.
nice
Mokasin inssin yhteensä neljä kertaa, ennen kaikkea siksi koska kärsin paniikkihäiriöstä ja autolla ajo tuntui oman taitamattomuuden vuoksi pelottavalta. Ensimmäisen inssin jouduin ajamaan säkkipimeänä talviaamuna enkä siksi huomannut erään liikenneympyrän olevan kaksikaistainen. Toisella kerralla inssisetä käski ajamaan yhdelle parkkipaikalle. Alue oli itselleni täysin vierasta joten tietenkin ajoin sinne väärältä puolelta (kielletty ajosuunta-merkin huomasi vasta 90 asteen käännöksen jälkeen). Kolmannella kerralla ajoin lievää ylinopeutta, koska nopeusrajoitus olikin yllättäen muuttunut 30 km/h. Ihan tavallisella kaupunkitiellä ajettiin.
Totta kai omalla epävarmuudella oli suurin merkitys mutta kannattaa varoa noita vaaranpaikkoja.
"Liian suuri tilannenopeus risteysalueilla." Läpi meni kuitenkin, kun kiltisti kuunteli kurinpalautuksen.