Mikä on elämäntapatyötön?
Siis kuinka tuo määritellään? Kuinka sinä määrittelet?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Luonteri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonteri kirjoitti:
Itse olen ollut työelämän ulkopuolella 17 vuotta
Eli olet työtön. Pelkkää semantiikkaa ja termeillä kikkailua kaiken muun väittäminen.
Työllinen = tekee työtä.
Työtön = ei tee työtä. Ihan sama tuleeko rahat miljoonaperinnöstä vai Kelalta.
Ai. Tuon määritelmän mukaan moni eläkeläinen on työtön. Rahat tulee Kelalta.
Hauskoja olette.
Väännetään sitten rautalangasta: Opiskelija tekee jotain, eli opiskelee. Eläkeläinen on jo tehnyt jotain (tai jättänyt tekemättä, tulee se takuueläke/työkyvyttömyys/sairaseläke silti). Muut jotka eivät ole työelämässä ovat työttömiä.
Älä nyt peru sanojasi. Eläkeläinen ei tee mitään, ja sinun mukaasi työtön.
Niin sanoit tuossa ylempänä. Siis määrittääkö se, ettei tee mitään, työttömyyden, vaiko ei?
Nauran. Jatka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene ikinä töihin, mutta on valmis elämään toisten rahoilla ja myös on valmis elämään suhteessa toisen rahoilla ja jos työssä oleva ei halua tällaista loista nurkkiin, asia käännetään niin että duunari ajattelee kumppanissaan vain rahaa. Vaikka lähtökohta on, että duunari on se elättäjä. Toisessa ketjussa kysyttiin voisitko olla tällaisen kanssa. Vastauksia oli, että en voisi en elätä toista jne. Tollaset kommentit oli saanu alapeukkuja. Loiset alapeukutellut siellä kunnolla. Heille on ilmeisesti väärin ettei kukaan halua elättää heitä.
Jos jäisin työttömäksi, en olettaisi että nainen elättää minua. On sinullakin outoja käsityksiä ja ennakkoluuloja. Ostaisin omat jutut ja maksaisin omat kulut aivan kuten ennenkin.
Naisen tulot vaikuttavat sinun tukiisi penentävästi, jos asutte yhdessä. Sinulla ei ehkä olisi enää rahaa maksella omia juttujasi ja kulujasi.
Vierailija kirjoitti:
Luonteri kirjoitti:
"Työtön"-hän ei tarkoita ihmistä, joka on ilman työtä, vaan ihmistä joka saa jotain työttömyyskorvausta.
Kyseessä on siis byrokraattinen termi, joka ei liity mitenkään siihen, onko ihmisellä töitä vaiko ei.
Itse olen ollut työelämän ulkopuolella 17 vuotta, mutta en ole saanut mitään työttömyyskorvausta yhdeksään vuoteen, joten en ole työtön. Elämäntapoihin en ota mitään kantaa muuta kuin sen, että jos aikoo elää vanhaksi niin suht kurinalainen elämäntapa on oltava tai kuolee viinaan, yms.
työtön työnhakija on asia erikseen, se saa korvauksia
Eipäs nyt lipsuta sielläkään. Ei ole mitän eri asioista.
On vain ihmisiä, jotka eivät tee mitään, ja kaikki he ovat työttömiä.
Vai?
Vierailija kirjoitti:
Luonteri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonteri kirjoitti:
Eli olet työtön. Pelkkää semantiikkaa ja termeillä kikkailua kaiken muun väittäminen.
Työllinen = tekee työtä.
Hauskoja olette.
Väännetään sitten rautalangasta: Opiskelija tekee jotain, eli opiskelee. Eläkeläinen on jo tehnyt jotain (tai jättänyt tekemättä, tulee se takuueläke/työkyvyttömyys/sairaseläke silti). Muut jotka eivät ole työelämässä ovat työttömiä.
Jos voittaisin Eurolotossa 90 miljoonaa euroa niin melko varmasti jäisin pois töistä (vaikka tykkäänkin työstäni ja työpaikastani). En kuitenkaan olisi eläkkeellä (olen vasta 50-vuotias). Enkä olisi yrittäjä enkä opiskelija.
Minusta olisi aika absurdia kutsua itseäni työttömäksi. Työelämän ulkopuolella olisin, mutta en työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene ikinä töihin, mutta on valmis elämään toisten rahoilla ja myös on valmis elämään suhteessa toisen rahoilla ja jos työssä oleva ei halua tällaista loista nurkkiin, asia käännetään niin että duunari ajattelee kumppanissaan vain rahaa. Vaikka lähtökohta on, että duunari on se elättäjä. Toisessa ketjussa kysyttiin voisitko olla tällaisen kanssa. Vastauksia oli, että en voisi en elätä toista jne. Tollaset kommentit oli saanu alapeukkuja. Loiset alapeukutellut siellä kunnolla. Heille on ilmeisesti väärin ettei kukaan halua elättää heitä.
Jos jäisin työttömäksi, en olettaisi että nainen elättää minua. On sinullakin outoja käsityksiä ja ennakkoluuloja. Ostaisin omat jutut ja maksaisin omat kulut aivan kuten ennenkin.
Suurinosa noista taitaa niin tehdä. Omassa kaveripiirissä on pari tällaista sankaria ja niin sai kenkää, kun toinen maksoi kaiken ja toinen tee yhtään mitään. Ei sitä jaksa kovinkaan kauaa hoidella kahden edestä asioita aina matkoista lähtien.
ERI
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen joka ei tee minkäänlaista työtä, eikä edes yritä päästä töihin koska ei halua.
Tässä määritelmässä on nyt se ongelma, että et voi tietää, haluaako tämä ihminen töihin vai ei. Työnhaun voi lopettaa ihan siitä syystä, että se tuntuu hyödyttömältä.
No jos niin tekee niin sittenhän nyt ainakin on elämäntapatyötön, koska on tietoisesti valinnut työttömyyden elämäntavakseen. Jos lakkaa hakemasta töitä niin silloinhan on lähes 100% todennäköisyys ettei töitä myöskään saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen tulot vaikuttavat sinun tukiisi penentävästi, jos asutte yhdessä. Sinulla ei ehkä olisi enää rahaa maksella omia juttujasi ja kulujasi.
Kuka puhui mistään tuista? Miksi oletat ettei työttömillä ole säästöjä tai pääomatuloja? Itsellä olisi jos jäisin nyt työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonteri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonteri kirjoitti:
Työllinen = tekee työtä.
Hauskoja olette.
Jos voittaisin Eurolotossa 90 miljoonaa euroa niin melko varmasti jäisin pois töistä (vaikka tykkäänkin työstäni ja työpaikastani). En kuitenkaan olisi eläkkeellä (olen vasta 50-vuotias). Enkä olisi yrittäjä enkä opiskelija.
Minusta olisi aika absurdia kutsua itseäni työttömäksi. Työelämän ulkopuolella olisin, mutta en työtön.
Miten tilin saldo muuttaa työllisyysstatustasi suuntaan tai toiseen? Oletko hieman yksinkertainen?
Se on porvarin harhakuvitelma ja tarkoituksellinen provo. No, ok, on niitä ehkä promille kaikista työttömistä, vaikka joukkopsykoosissa huutavat porvarit muuta kuvittelevatkin/haluavat antaa ymmärtää. On kuitenkin naurettavaa ja kohtuutonta rankaista kaikkia työttömiä muutaman mätämunan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonteri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonteri kirjoitti:
Työllinen = tekee työtä.
Hauskoja olette.
Miten tilin saldo muuttaa työllisyysstatustasi suuntaan tai toiseen? Oletko hieman yksinkertainen?
Jos minulla olisi 90 miljoonaa ja jättäytyisin vapaaehtoisesti pois työpaikastani, en todellakaan ilmoittautuisi työttömäksi työnhakijaksi. En käynnistäisi työnhakua. En sopisi TE-toimiston kanssa jatkoasioinnista. En tekisi työllistymissuunnitelmaa. En hakisi työttömyysetuutta. Enkä tietenkään saisi mitään yhteiskunnan tukia.
Minulle "työtön" on ihminen joka ei ole töissä ja joka on tehnyt ylläolevat toimenpiteet. Hänet rekisteröidään tilastoissa työttömäksi.
Ihmiset jotka ovat niin rikkaita ettei heidän tarvitse tehdä töitä, eikä nostaa mitään yhteiskunnan tukia, ovat työvoiman ulkopuolella. Mutta he eivät ole työttömiä.
Tässä grafiikassa tuohon kategoriaan kuuluvat esim. kotiäidit. https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000006162734.html
Ihminen joka kieltäytyy osallistumasta porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen. Yleensä sen orjanpyörään herrojen palvelijaksi alistuvan lampaan suurin víhan kohde.
Elämäntapa viittaa systemaattiseen asenteeseen. Opiskeluaikoina yliopistolla joku porukka perusti "Tietoisesti työtävieroksuvien" ryhmän. En tiedä tuliko siitä mitään, koska yhdistyskin vaatisi jonkinlaista työpanosta. Elämäntapatyötön eroaa tavallisesta siinä, ettei kyseinen olotila ahdista häntä. Normaalityötöntä ahdistaa.
wörkkeri kirjoitti:
Elämäntapa viittaa systemaattiseen asenteeseen. Opiskeluaikoina yliopistolla joku porukka perusti "Tietoisesti työtävieroksuvien" ryhmän. En tiedä tuliko siitä mitään, koska yhdistyskin vaatisi jonkinlaista työpanosta. Elämäntapatyötön eroaa tavallisesta siinä, ettei kyseinen olotila ahdista häntä. Normaalityötöntä ahdistaa.
Eihän työ sinänsä ole verrattavissa palkkatyöhön. Työn tekeminen jonkin tärkeän asian eteen on antoisaa. Palkkatyökin voi olla, mutta monesti ei ole.
Kiva lukee työttömänä , kuinka työlliset oikeik tulevat purkaa vihaansa koska vihaa omaa elämäänsä niin paljon nii jää vain kohderyhmä mihin purkaa viha . Nämä työläiset ovat kyllä lampaan arvon ansainneet. Hyvin aivopesty suomi tapu tapu
työtön työnhakija on asia erikseen, se saa korvauksia